Hú, picit bajban vagyunk mivel csak pár hónappal ezelőtt szaladtunk neki a startnak, így nincs kritikánk túlnyomó részt a beszt filmekről (ez nem jelenti, hogy nem is lesz), de azért alap, hogy dobunk egy toplistát mindketten. Jones már nem fért idénre így az övé csúszik majd, addig az enyémmel lehet vitatkozni, vagy egyetérteni. Ez az év szerintem bőven hozott hihetetlen fasza élményeket, jobban, mint a tavalyi ezért én csak örültem, pláne most amikor nézegettem, hogy miken pörögtem a legtöbbet idén. A lista most csak 2010-es filmeket tartalmaz, direkt nem akartam régebbiekkel jönni - pedig volt bőven amit pótoltam és nagyon adta - de jövőre ugyanitt talán változtatok ezen a felálláson. A lényeg, hogy ide csak idénről válogattam.
10. Vasember 2 (Iron man 2)
Nagyon ritka, ha egy folytatás legalább olyan jóra, vagy még faszábbra sikerül, mint az elődje. Hát nálam Tony Stark második hősködése és humora valami ilyesmi lett. A szórakoztató blockbusterek egyike.
9. Batman: Under the Red Hood
A gyermekkoromat újra felelevenítő Batman rajzolva, nem 3D-s animációval. Iszonyat eltalált harcok, végig érdekes történet és az elmaradhatatlan Jokeri kacaj. Az új Batmanek közül ez odavág.
8. Kisvárosi Rock'n Roll (Cemetery Junction)
Az év egyik legnagyobb meglepetése számomra Ricky Gervais kezei közül került ki. Angol cucc dupla adag humorérzékkel és egy cseppnyi életszagúsággal. Marha jó vígjáték, aminek a végén kicsit eltöprengsz. "A nyár egyik legkellemesebb szórakozása".
7. Buried
Ezt két napja néztem, még nem volt időm a kritikára, de tényleg kurvajó a film. Van benne néhány üresjárat, de Reynolds egy koporsóban másfél órát úgy ad elő, hogy át tudod élni és ez nem kis szó. Jones már írt róla, valszeg majd én is követem, de addig ott lehet olvasgatni.
6. Viharsziget (Shutter Island)
DiCaprio ebben az évben nem volt képes hibázni. Egy óriási vihart teremtett Scorsese, hatalmas hangulattal és egy "gyönyörű" befejezéssel. Toplistás film, nem vitás.
5. Tolvajok Városa (The Town)
A Heist filmek visszaidézése a vászonra, Ben Affleck másodszor dirigált és megint profihoz méltóan csinálta. Nem úgy, mint a sok színész, aki azt hitte a kamera mögött is király, és nagyobbat bukott, mint aki Nicolasra fogadott az X-fucktorban, haha. Hatalmas hangulatot hozott Bostonból - ismét - és kaptuk a feszes akciót a torkunknak szegezve. Na, de erről majd írok valamit bővebben.
4. A Feláldozhatók (The Expendables)
Stallone megtöltötte a mozit tesztoszteronnal. Az év legtökösebb akciófilmje gyerekkorunk hőseivel. Éppenhogy lecsúszva a dobogóról.
3. A közösségi háló (The Social Network)
A Facebook film, amitől mindenki odzkódott, többek közt jómagam is nem tagadom. Berántott, mint a szar, zseniális párbeszédek Sorkintól. Egy antiszociális zseni, hogyan válhat milliárdossá a 21. században. Erre kapunk választ, miközben annyira visz a hátán a film, hogy sec-perc lepereg. (A címre kattintva ott a kritika.)
2. Eredet (Inception)
Chris Nolan álomfejtése. A töltényhüvelyekre is figyelő profi akciójelenetek na és az éveken keresztül írt forgatókönyv. Nekem ez volt 2010 Mátrix-a. DiCaprio pedig asszisztált, de a többiekre sem lehet panasz. A legjobb moziélményem idén, azóta Dvd-n is újranéztem, megint csak fasza volt, de összemérhetetlen a moziélménnyel. Ez a film, amit majd még milliószor látunk? Na most gondolom mindenki felkapta a fejét, hogy akkor mi lehet az első..:) A tovább után megtudjátok, ahogy azt is, hogy milyen különdíjak születtek.
1. Kick-Ass
Azért, mert aki kisgyerekkorában, majd azt picit túllépve elképzelte, hogy milyen lenne hősnek lenni, annak ez a film ge*cire bejött. Vagy nem. És persze a soundtrack miatt, ami nélkül fele ennyit sem érne - najó talán - és a rengeteg fasza poénért, a komolyanvehetetlenség miatt, Cage egyetlen jó szerepéért 2010-ben, a pofás akciókért...de most minek soroljam tovább?! Épp ezért lett az én listámon az első.
Különdíjazás:
És akkor most kicsit különdíjazunk meg ilyesmi. Sorozatokról nem volt szó, de azért megmondom melyik volt idén a legjobb sorozat, amit nem rég fedeztem fel: Misfits. Toronymagas győzelem. A 2. évadról lesz még szó.
Nem mintha túl sok 3D-s mozit néztem volna, de a legszarabb konvertált 3D címet a Titánok Harca nyerte. Brutálisan ocsmány volt, semmit nem adott, sőt inkább elvett az élményből.
A majdnem legrosszabb játékadaptáció evör: Tekken
Amit sokan szidtak, pedig hatalmas akciókúlságok voltak benne: The Losers
Sok idő után egy jó paródia is érkezett idénre a Twilight rajongók nagy örömére, amin végre lehetett röhögni és nem fogyott ki teljesen a puskapor a végére: Vampires Suck
A legagyonhypeoltabb dráma: Winter's Bone. Még most sem értem, hogy miért éltetik annyian, nem rossz film, de közelébe nincs mondjuk az Into the Wildnak, vagy a hasonló kategóriában született egy-két filmnek.
A legmerészebb felvetés: Splice, ilyesmit filmben ritkán látni sztem.
Csalódásokból is jutott azért, például az új Freddy a Nightmare on the Elm Street elég felejthetőre sikerült (és ez nem csak az ittas állapotom miatt volt). Vagy Tim Burton Alice in Wonderlandje sem volt az a maradandó élmény. Hihetetlen szép CGI, bolond Johhny Depp, még valami? A Centurion borzalmas kamerakezelése sem tetszett, bár ezt nem vártam előtte sem, de azért jobbra számítottam.
Van ami sajnos már nem fért idénre, többek közt a mindenki által magasztalt Scott Pilgrimet sem sikerült még megnéznem, de Aronofsky művészfilmjét a Black Swant sem, pedig ezeknek lett volna sanszuk a Top 10-ben. Majd jövőre pótolom.
Mindenkinek Boldog Újévet és jó iszogatást az estére!