Kicsit megkésve ugyan, de végre én is előállok a saját kedvenceimmel. Elég gyenge volt 2010-ben a felhozatal (vagy csak én választottam meg rosszul a néznivalókat), mindenesetre nagy nehezen azért sikerült 10 címet összevadászni. A csalódásokról külön nem fogok most írni, mert a lejjebb sorakozó filmeken kívül majdnem mindegyik az volt. Tovább után ott a lista.
10. Így neveld a sárkányodat – How to Train Your Dragon
Igaz, hogy túl sok eredetiség nem szorult belé, mégis annyira jól összerakták ezt a mesét, hogy még éppen felfért a listámra. A részletesebb véleményemet itt olvashatjátok.
9. Toy Story 3
Természetesen a Pixar is kitett magáért, ahogy azt el is vártuk tőle, így a Toy Story 3 is bekerülhetett a kedvencek közé, egy hajszálnyival megelőzve a Dreamworks sárkányait. Kritikánk is van ám róla, méghozzá itt.
8. A szellemíró – The Ghost Writer
Annak ellenére, hogy semmilyen szinten nem érdekel a politika, nagyon érdekesnek találtam a történetet, és a lassú tempó ellenére is végig maximálisan lekötött a film. A fényképezés és a zene pedig még inkább meggyőzött, hogy a Szellemírónak a TOP 10-ben a helye. Gevin írt róla, itt olvashatjátok.
7. A szupercsapat – The A-Team
A sorozatot nem szerettem különösebben – jó, ha két részt láttam végig -, de a film mindent megadott, amit egy akciófilmtől elvárok, így kijár neki egy hely a listán.
6. Viharsziget – Shutter Island
Dennis Lehane és Martin Scorsese neve külön-külön is garancia a sikerre, ezért aztán cseppet sem meglepő, hogy a Viharsziget is bekerült a legjobbak közé.
5. Machete
Danny Trejo azzal a bizonyos „tarzanozós” jelenettel szó szerint fellendítette magát a toplistámra. Kicsit erőszakos, kicsit vicces, kicsit szándékosan gagyi, de nagyon is szórakoztató. Gevin-féle kritika emerre.
4. Buried
Már volt róla szó nem is olyan régen, egészen pontosan itt. Ki hitte volna, hogy ennyire izgalmas lehet, ahogy Ryan Reynolds egy koporsóban telefonál másfél órán keresztül?
3. A fantasztikus Róka úr – Fantastic Mr. Fox
Egy kis csalással került fel a listára ez a stop-motion technikával készült animációs film. Igaz, hogy 2009-es, de nálunk csak 2010-ben mutatták be, ezért kivételt tettem. Róka úr igazán fantasztikus tolvaj, hisz’ annyira belopta magát a szívembe, hogy egészen a dobogóig jutott. Errefelé olvashatsz róla bővebben.
2. Eredet – Inception
Christopher Nolan rossz filmet még nem rendezett, de még csak középszerűt sem, ezért a siker a kezdetektől fogva borítékolható volt. Mestermunka ez is, ahogy várható volt.
1. Scott Pilgrim a világ ellen – Scott Pilgrim vs. the World
Győzött a kockaság. Egy korábbi posztban már kiáradoztam magam róla. Scott Pilgrim az eszelős tempójú, rendkívül akciódús és látványos, no meg kellőképp humoros agymenésével magabiztosan foglalhatta el helyét a trónon. Aki eddig nem warezolta le és nézte rongyosra, annak csütörtöktől feltétlenül a moziban a helye.