Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

10 dolog, amit (valószínűleg) nem tudtál Bruce Lee-ről

2014.11.27. 01:00 Dr.Jones

Pontosan 74 évvel ezelőtt született meg a Sárkány, ennek alkalmából vegyünk elő pár érdekességet róla.

bruce lee 0.jpg

#1

Bruce Lee filmes karrierje rettentő fiatalon, 3 hónapos korában kezdődött, hála apjának, aki vándorszínész volt. A sokat betegeskedő gyerek első komolyabb szerepét hatévesen alakította.

„A hibák mindig megbocsáthatók, ha van elég bátorságod, hogy beismerd őket.”

#2

Gyerekként nem nagyon szeretett tanulni, inkább csak a bajt kereste az iskolában. A középiskolából ki is rúgták rossz magatartása miatt. Miután szülei másik iskolát találtak neki, ő az utcán kereste tovább a bajt, gyakran keveredett utcai verekedésbe. Később azonban még diplomát is szerzett, méghozzá filozófiából. Értelemszerűen a harcművészetek filozófiájának szakértője lett.

bruce lee 5.jpg

#3

Az egészsége akkor kezdett javulni, amikor aktív sportoló lett. Életében egyetlen egyszer verték meg, 13 éves korában; ekkor kezdett el komolyabban foglalkozni a harcművészetekkel.Tanítója a legendás Yip Man volt. Mindenféle harcművészet érdekelte, a Wing Chun mellett az ökölvívás, a dzsúdó és a thai boksz fortélyait is elsajátította.

„Légy olyan, mint a víz: kemény és lágy, de tudni kell, mikor kemény és mikor lágy.”

#4

Nem csak a verekedés érdekelte, a mozgás minden formája vonzotta. Megszállottan edzette a testét, még tévézés és evés közben is izomerősítő gyakorlatokat végzett. Nemcsak egy kézzel, de két ujjal is tudott fekvőtámaszokat nyomni. „A technika önmagában semmire sem jó, ha nem támasztják alá erővel és rugalmassággal” – vallotta a fizikai edzés fontosságáról.

bruce lee 1.jpg

#5

Saját maga képzése mellett oktatott is, ami sokaknak nem tetszett, Lee ugyanis válogatás nélkül, bárkit felvett, a hagyományok szerint pedig pl. a nem kínai származásúakat tilos volt tanítani. Sok iskola működött akkoriban San Francisco kínai negyedében, s ezek egyik mestere párbajra hívta Lee-t, azzal a feltétellel, hogy ha veszít, abba kell hagynia az oktatást. Lee elfogadta a kihívást, legyőzte ellenfelét, ám óriásit csalódott magában, ugyanis véleménye szerint túl sokáig tartott a küzdelem. Ennek az élménynek a hatására kezdte el újraértékelni harcművészetét.

bruce lee 2.jpg

#6

Feltett szándéka volt, hogy létrehozza a létező legeredményesebb harcművészeti stílust. Yip Man Wing Chunjának alapjaira építkezett, és rengeteg harcművészetet tanulmányozott, többek közt a karatét, a cselgáncsot, a birkózást és még a vívást is. Egy effektív, de minden csicsa és felesleges mozdulat nélküli, egyszerű stílust akart kifejleszteni, amit végül el is ért. Stílusát Jeet kune dónak nevezte el, ami magyarul annyit tesz, hogy a „feltartóztató ököl útja”. 

„Ürítsd ki az elmédet, légy alaktalan, formátlan – mint a víz. Ha vizet öntesz egy pohárba, az pohárrá válik; ha vizet öntesz egy üvegbe, felveszi az üveg alakját. Ha teáskannába öntöd, teáskanna lesz. A víz képes folyni vagy képes zuhataggá válni. Légy maga a víz, barátom.” 

#7

A testépítés és a verekedés mellett a táncoláshoz is volt érzéke, 1958-ban, 18 évesen megnyert egy hongkongi csacsacsa bajnokságot.

bruce lee 4.jpg

Bruce Lee szobra Hongkongban

#8

24 éves korában meghívást kapott egy kaliforniai harcművészeti bajnokságra, ahol bemutatta harcművészetét, többek közt a legendás „egy inches ütést” is. A nagyjából 2 és fél cm-ről végrehajtott ütés a szemtanúk szerint hátrarepítette ellenfelét.

#9

Nemcsak brutálisan erős volt, de emberfeletti gyorsasággal is rendelkezett. Mozdulatai szabad szemmel szinte követhetetlenek voltak, ezért az ő filmjeiben kezdték el először alkalmazni a bunyós jelenetek lassítását.

„A konfliktusok megoldásának módszere nem a frontális ütközés, hanem haladás a konfliktusok mellett, miközben megtanuljuk azt kezelni, s lassan magunk mögött hagyni.”

#10

Mindössze ötödik harcművész-filmjét forgatta, amikor fejfájásra hivatkozva bevett egy fájdalomcsillapítót, és végül ez az apró pirula terítette le a Sárkányt. A boncolás szerint allergiás volt a gyógyszer egyik összetevőjére, ami agyduzzadást okozott. Utolsó filmjét halála után öt évvel fejezték be egy dublőr segítségével. 

bruce lee 3.jpg

komment

Címkék: érdekesség starz

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr846934473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Behajtó70 2014.11.27. 20:39:40

Simán megölték, semmi allergia.

☉ ☾ 2014.11.27. 20:57:45

Ő maga mondta egy interjúban, hogy megölték, bár pék akart lenni, azzal akarta keresni a kenyerét.
Azt is bevallotta, hogy nem tudott hátrafelé biciklizni, és bár próbálta, nem sikerült víz alatt levegőt vennie. Ez egyébként a mesterének sem sikerült.
A "legyél víz" kijelentést egy jégszobornak mondta, majd átölelte. Kevesen tudják - de ez érdekes lett volna itt olvasni-, hogy Michael Jackson az ő lefagyasztott izzadságából született.

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2014.11.27. 21:04:33

@☉ ☾: Indíts blogot, olvasni foglak, olvasni akarlak :D

2014.11.27. 21:07:51

Egyáltalán nem biztos, hogy létezett, lehet városi legenda is. Színésznek csapnivaló volt, harcművésznek meg...egyetlen hitelesített küzdelem sincs a rekordjában, semmilyen szabályrendszerben, se felvétel, se semmi. Kizárólag ilyen posztokon alapul a hírneve, egyik könyv vagy blog a másikra hivatkozik, de élőben senki se látta, hogy lenyomott bárkit. OK, chuck norrisnak megtépte a mellszőrzetét, ezt egyedül ő tehette meg büntetlenül, de kb. ennyi, amit fel tud mutatni.

Amúgy ezt a bulletpointos fasságot el kéne már felejteni, rendkívül idegesítő. Itt egy lista, csak neked...Néha az a gyanúm, hogy egy posztnak esélye sincs címlapra kerülni, ha nincs bulletpointokba szedve.

common 2014.11.27. 21:13:26

@tengier1: Mondtak itt páran butaságokat, de te vagy itt a legnagyobb baromarc. Betudom a korodnak...

TheGreatSPR 2014.11.27. 21:25:38

@Hefe: A "Be water, my friend"-et a Pierre Berton show-ban csak elismételte, nem ott mondta először. Az általad linkelt videón említi is a filmet 15:31-nél:
Berton: You're talking to Longstreet, played by James Franciscus.
Lee: I said "Empty your mind..."

Bruce Lee - Be Water [Longstreet]:
youtu.be/bsavc5l9QR4?t=18s

Hefe 2014.11.27. 21:28:40

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
"@Hefe:
A drámát magyarul azt jelenti, színjátszást."

lapozgasd meg egy kicsit azt a szotarat, mert a drama az bizony magyarul nem szinjatszas. A drama az magyarul azt jelenti hogy drama.
"Amerikaiul" a szinjatszas "szak" az Theater Major, nem pedig Drama Major.

Skatulya bácsi megmondta 2014.11.27. 21:33:30

De szeretem, amikor önjelölt senkik kezdik osztani az észt egy halhatatlan világsztárról, hogy hát az nem is úgy vót' ám!
Közröhej!
Bruce Lee egy filmes legenda, a posztereivel volt teli a nyolcvanas években a kis srácok szobái!
Vagy nem is, ez hazugság, mert az Chuck Norris volt.

Hefe 2014.11.27. 21:36:14

@TheGreatSPR:

A Longstreet-ben 1971-ben jatszott, a Pierre Berton interju is 1971-es. Zs-kategorias filmeket mar akkor sem neztem, igy lehet hogy neked van igazad, hogy a filmben par nappal elobb adta elo a nagymonologjat mint az interjuban.

Hefe 2014.11.27. 21:37:26

@retrovírus:
ezek a szineszek igen jok szoktak lenni sajat maguk fenyezeseben. Lasd meg: oyama.

monddazigazatmar 2014.11.27. 21:55:55

@Hefe:
Egy apró kicsi kérdés.
Miért nem volt senki, aki jól helyretette volna ezt a 170 centis 60 kilós hazudós kis színészcsávót?
Aki csak 3 évet járt kungfura, thaiboxolni nem tanult, meg füvezgetés közben harcművésznek hitte magát...

Hefe 2014.11.27. 22:03:11

@monddazigazatmar:
Amerika az pont olyan hely mint Hong-kong: nem az szamit hogy ki vagy, hanem hogy mit mondasz magadrol. bruce lee-nal meg egy ido utan bejott a kepbe a penz, az taplalta a legendajat. Legendakkal meg nem lehet kuzdeni, olvasd csak el a fenti kommenteket.

JohnHenry 2014.11.27. 22:11:10

@Hefe: ostoba vagy, fogalmad sincs a wing chun-ról, ne folytasd, mert csak bolondnak néz mindenki.

Hefe 2014.11.27. 22:12:36

@monddazigazatmar:
lehet hogy nem jol ertettelek, arra gondolsz, hogy miert nem verte meg valaki?
Ennek tobb oka is van.
Amerikaban minden baromnak van fegyvere, a nagyobb barmoknak tobb tucat. Igy aztan a vitas ugyeket soha nem okollel inteztek el, mert valakinel mindig volt pisztoly. Eppen ezert a harcmuveszeti tudast senki nem tudja hasznalni az utcan, mert konnyen belehalhat. Sot, egyik haverom egyszer a tengerparton setalt a csaladjaval, ahol par suhanc csuzlizgatta oket.
A haverom odament es megrendszabalyozta oket, aminek kereteben kiosztott par pofont. Aztan mehetett a birosagra, merthogy terepszinu nadrag volt rajta, igy a suhancok feljelentettek hogy fegyveres eroknel dolgozik vagy harcmuveszkedik, igy aztan igaztalanul bantotta oket.
A fenti peldabol kovetkezik a masik dolog, hogy Amerikaban mindenki beperel mindenkit, ha tud.
Igy aztan ha barmilyen harcmuvesz tapasztalat birtokaban megfenyitesz barki mast, igencsak bajba kerulhetsz.

JohnHenry 2014.11.27. 22:13:16

@Hefe: japán kollaboráns? Yip Man? jesszus, te tényleg hülye vagy.

Hefe 2014.11.27. 22:13:33

@JohnHenry:
"@Hefe: ostoba vagy, fogalmad sincs a wing chun-ról, ne folytasd, mert csak bolondnak néz mindenki. "

igazad van, a wingcsungrol tenyleg fogalmam sincs, kb annyira mint neked, vagy bruszlinak.

Hefe 2014.11.27. 22:15:16

latom beindult a cenzura.

JohnHenry 2014.11.27. 22:15:43

@Skatulya bácsi megmondta: dehogyis, Hefe poszterei voltak azok, ő itt az istenkirály.

JohnHenry 2014.11.27. 22:17:45

@Hefe: mondok neked egy hipszteres szöveget: már akkor wing chun-t tanultam, amikor te még meg sem születtél.

Hefe 2014.11.27. 22:19:03

amikor elkezdtem harcmuveszetet tanulni, akkor kis hazankban meg nem volt wincsun. Szerintem te sem voltal meg.

Hefe 2014.11.27. 22:21:38

@JohnHenry:
"@Hefe: japán kollaboráns? Yip Man? jesszus, te tényleg hülye vagy."

egy kinai rendortiszt a japan megszallas alatt nyilvan nem kellett hogy lojalis legyen a megszallokhoz, ugye?
Ne a filmekbol indulj ki, hanem a tortenelembol.

Skatulya bácsi megmondta 2014.11.27. 22:22:03

@Hefe:

Nagy barom vagy.
Ne akard, hogy Furkó Kálmán helyre pofozzon!

Hefe 2014.11.27. 22:23:43

@Skatulya bácsi megmondta:
"Nagy barom vagy.
Ne akard, hogy Furkó Kálmán helyre pofozzon! "

nem ertem miert Furko Kalmannal akarsz megpofoztatni. Semmi bajom nincs vele.
Az en apukam ugyis erosebb mint a tied. Meg okosabb is.

monddazigazatmar 2014.11.27. 22:27:35

@Hefe: Hát, valahogy nem hiszek neked. Ha én kimegyek hongkongba, vagy amerikába, aztán elkezdem magam valami überfasza harcművésznek hívni, akkor tényleg nem lesz egy fazon se aki kihív, és jól elkalapál? Nem az utcán, hanem mondjuk egy ilyen vizes interjú után.

Hefe 2014.11.27. 22:30:23

@monddazigazatmar:
ne viccelj mar, mar vagy 100 eve nem divat masok elkalapalasa a vilagban. Biztosan nagyon sok olyan esetet tudsz mondani az utobbi 100 evben, amikor hires harcmuveszek pofozkodassal rendeztek el a nezeteletereseiket, ugye? A filmeket most vegyuk ki, legyszi.

monddazigazatmar 2014.11.27. 22:50:05

@Hefe: Ugye ezt nem gondolod komolyan? Tényleg úgy gondolod, hogy hongkong összes kungfu mestere szépen mosolyogva hazament, miután egy kis hazudós csicska előadta a nagymenő harcművészt?
Egyik bemutatóján sem állt volna fel senki, hogy na, akkor mutasd meg mit tudsz?

Hefe 2014.11.27. 22:57:52

@monddazigazatmar:
biztosan nem talalkoztal meg kinaiakkal, es nem beszelgettel veluk hosszasan. Kulonben rajottel volna hogy az "igazsag" mint olyan szamukra mast jelent mint szamukra, mar ha jelent szamukra barmit, egyaltalan.
Most ha valaki annyira wincsungos harcmuvesz, akkor szerinted annyira be volt rezelve bruce lee-tol? Vagy tenyleg volt par szaz kihivasa, ahol egy ezred masodperc alatt megolte a kihivojat, pusztan a macskanyavogasaval? Irtam mar, legendak legendajaval nem lehet harcolni.

she_wolf 2014.11.27. 23:21:47

@☉ ☾:
Magas számokkal pontoztam az írásodat, az összes szájkaratéjosnál többet tudsz az életről!:)
Nagyon köszönöm hogy felvidítottál, bearanyoztad az estémet!:D

monddazigazatmar 2014.11.28. 00:16:31

@Hefe:
A legendák legendájával nem lehet harcolni. Biztos igazad van. Csak oda el is kell jutni.
Melyik verzió hihető?
1. Nagypofájú hülyegyerek beállítja magát a mesternek, és nincs a világban senki, aki elkenné a száját
2. Csinál 2 ujjon fekvőtámaszt, rúg hármat a levegőbe, olyan gyorsan, hogy nem is látják, és ezután nincs senkinek kedve verekedni vele

taxi546 2014.11.28. 02:17:35

Most tudtam meg, hogy nem harcművész, hanem pingpong bajnok volt.
www.youtube.com/watch?v=SncapPrTusA

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.28. 03:48:50

@Skatulya bácsi megmondta:
Hát Kálmán már nem nagyon pofozgat senkit, örül, hogy járni tud.

20 éve, akkor még volt benne kompresszió.

Egyébként Bruce Lee tényleg nem indult semmilyen versenyen, pedig lehetőség azért lett volna bőven.
Lásd mondjuk Ojama Maszutacut, aki csinált olyat, hogy 3 napon át naponta 100 ember ellen (nem egyszerre, egymás után), bármilyen stílusú ellenféllel, és mint a 300 esetben győzött.
Igaz, ő meg nem filmezett, és csak egy kis köpcös japcsi volt, aki ráadásul félig koreai, nem egy ilyen szép testű férfiideál.
Igaz, a 2 ujjas fekvőtámaszt ő is tudta.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.28. 03:52:04

@Hefe:
Hát drágám, akkor szerinted mi a lófaszt tanulnak egy ilyen drámasuliban?
Bizony, színészetet.
en.wikipedia.org/wiki/Drama_school
Úgy kezdődik:
"A drama school or theatre school is ..."

Legalább néznél utána, baromka.

Töki bácsi 2014.11.28. 07:58:45

úgy látom itt is sok a kyo-s :) osu

Epokit Drive 2014.11.28. 08:41:13

@☉ ☾: Sőt, egy hongongi múzeum titkos raktárában - sok egyéb ritka műtárgy és egyebek társaságában - őrzik Bruce Lee 12 éves kori koponyáját is.

Mermalior 2014.11.28. 08:41:42

Miért ne diplomázhatott volna Bruce Lee filozófiából úgy hogy dráma szakra járt? A párom művelődésszervező szakon tanult de filozófiából diplomázott, a társai között pedig volt aki vallási etikából, és olyan is aki kommunikációból.

Iskola függő hogy mit fogadnak el diplomamunkaként.

Anteovin 2014.11.28. 08:58:10

Remélem, ezt Chuck Norris nem olvassa - aki ugyanis jó barátja volt Bruce Leenek - mert ha igen, és begurul a dumátokra, akkor az is lehet, hogy belehajít a Napba titeket! :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.11.28. 09:02:59

jó látni, hogy nem csak a politikához meg a focihoz, de a harcművészetekhez is ért lassan minden magyar. :D

Az első kettőt eddig is tudtam, de a harcművészet nekem új. :D

BelaVak 2014.11.28. 09:16:23

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Nem felig, teljesen koreai. Es nem volt kopcos egyaltalan, csak nem szalkasitassal meg teste olajozasaval toltotte az idot

saks 2014.11.28. 09:41:51

@☉ ☾: :DDDDDD
Istenkirály vagy!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.11.28. 09:47:18

@Hefe: Mit csináltál faszkalap?
Ikebanáztál,vagy origamiztál,seggfej?

Pécsi bölcsész 2014.11.28. 09:53:35

@Hefe: aha bizonyára "all style sportkaratéra" jártál csimpihez...

victor vacendak 2014.11.28. 10:16:50

lényegében 3-4 magyar megmondóember most lezárta annyival bruce lee életművét, hogy csak beszívott és azt hitte ért a harcművészetekhez. különben meg csak nagyotmondó senkiházi volt.

Szájhar Mónika 2014.11.28. 10:40:33

"A víz képes folyni vagy képes zuhataggá válni."

Ennek a fordításnak fussunk neki mégegyszer!

("water can flow or it can crash")

Szelid sunmalac 2014.11.28. 11:04:51

Az igazsag valahol feluton lesz, mint mindig. Hatalmas tehetseg volt, korszakalkoto filmekkel, de a legenda kialakulasaban kozrejatszott a hype is. Akarcsak Chuck Norrisnal :)

daito 2014.11.28. 11:26:23

Akkor pontokban, de nem sorrendben.
1. Igen, sok a kyo-s, de ez érthető, hiszen idehaza a legnépszerűbb hm/küzdősport volt az elmúlt 30 évben, sok ezer követővel.
2. Az, hogy 50 éve ki kitől tanult és az mennyire hiteles, és mire elég - az elég meredek. A legtöbb nagymester, stílusalapító életében van szürke folt. Hányan is hivatkoznak Takeda Sokaku-ra, hogy tőle tanultak és mindent?
Hány stílusalapító önéletrajzában van legalább 1 megfoghatatlan oktató/mester - akivel valahol véletlenül találkozott? Gyk. az összesében.
3. Hogy 3 év Yip Man mellett mire elegendő, azt nehéz megítélni innen. Egyrészt, nem tudjuk, hogy Yip Man mennyire volt "jó" oktató - valószínűleg jó lehetett, ha ennyi jó tanítványa, követője van/volt. Másrészt, 3 év alatt lehet napi 3-4 edzést is csinálni, meg lehet heti 2-t is. Csak az első 3 000 edzést jelent, a második meg 300-at, 3 év alatt. Azért ha jó mester/oktató tanít, 3 év folyamatos edzés az gyk. minden stílusban alap mester stílust jelent. Lehet, hogy nem kapsz menkyo kaident, de japán stílusok többségében dan-t már jó eséllyel, főleg uchi deshiként.
4. A kedvenc témám, amikor valaki előhozza, hogy ő már 80-as, 70-es években is akármit tanult idehaza, akárkitől.
Idehaza még a 90-es években is gyk. bármit, bárkinek le lehetett tolni a torkán - tanítás címén. Technikai, erőnléti dolgok hagyján (mivel az egyenes rúgás 30 éve is egyenes rúgás volt, de azért 30 éve elég sok meredek dolgot megcsináltattak az emberekkel edzésen, mindenféle normális szakedzői, anatómiai tudás nélkül), de az elméleti, történelmi része - az a legtöbb esetben röhejes volt. Elég derekas mennyiségű hm/küzdősport könyvvel, újsággal rendelkezem a múltból, nem tudom eldönteni sokszor, hogy a magyar hm múlt sokszor inkább fájdalmas, vagy vicces.
5. Fogalmam sincs, hogy Bruce Lee mennyire volt jó élőben - bevallom őszintén, annyira nem is érdekel, meg nem is fair. Lévén 40 éve halott, és az egy másik világ volt, ahol nem lehetett úton-útfélen halálos harcművészeteket tanulni, meg a viccet félretéve - nem is volt ennyi elbaszottul ráérő ember.
Viszont, ha valakit rohadtul érdekel mégis ez a kérdés, keresse meg Juhász Zoltánt vagy Németh Pétert - mindkettő ismeri, tanítványa Dan Inosantónak, kérdezzék meg a véleményét. :) Inosanto is a nagy öreg generáció tagja (most 78 éves), kb. 10 stílusban van ilyen-olyan mesteri, instruktori fokozata, látatlanban elfogadom a véleményét, és hát ismerte Bruce Lee-t, tanítványa volt, az egyik, aki viszi tovább a JKD-t.

Szelid sunmalac 2014.11.28. 11:47:11

@daito: Ne vicceljunk mar! 88-ban kezdtem el Kyokushint csinalni, es akkor mar itthon is tobbdanos mesterek voltak.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.28. 11:50:22

@BelaVak:
Lehet, hogy teljesen koreai volt.
Viszont elég köpcös volt, volt szerencsém többször találkozni meg beszélni is vele (Szolnokon meg Budapesten, akkoriban még elég kevesen tudtak legalább tűrhetően angolul ks hazánkban), még olyan edzésen is láttam, amit ő vezetett.

@daito:
Napi 2-nél (2x1,5 óra) többet még a bentlakásos iskolákban (ucsi desi) sem edzenek.
És azért voltak már 30 éve is olyan dodzsók, ahol nem csináltattak "mindenféle meredek dolgokat".
Mellesleg nem tudom, melyik stílusalapítónak voltak anatómai ismeretei, pláne szakedzői diplomája.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.28. 11:59:46

@Szelid sunmalac:
Már 81-ben is voltak többdanos mesterek, legalább 2. :-)
Meg 1983-ban kapták meg többen az 1. dant, személyesen Ojamától, Szolnokon. Furkó meg a 3.-at, megküzdött érte (tehát nem adományozták neki, hanem vizsgázott).

Szelid sunmalac 2014.11.28. 12:28:49

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Konnyen lehet, kosz az infot. 81-ben meg nem jartam :)

Szelid sunmalac 2014.11.28. 12:31:28

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Egyebkent miert ne edzenenek napi 2x1,5 oranal tobbet? Mi is gyakran veszunk reszt egymas utan ket edzesen is, mindegyik 1,5 oras, arrol nem is beszelve, hogy edzotaborokban szinte egesz nap edzel, reggel nyolctol este nyolcig. Mas kerdes, hogy valtogatva vannak a technikai, eronleti, kumite, kata edzesek. Sot! Van, hogy ejszaka fel egykor rangatnak ki az agybol, le az udvarra, es ket es fel oras ejszakai edzes es csoportos kumite.

Szájhar Mónika 2014.11.28. 12:41:52

Ráadásul ugye tudjuk, hogy a pali nem volt százas, sz@rás közben is edzett, szóval valószínűleg ha éppen nem volt edzésen, akkor is csinált magának (sokkal durvábbat). Úgy meg elég jó szintet érhet el az ember.

ggiza 2014.11.28. 12:42:15

Rusz lí ??? Ki ez a műmájer ez a csákó? Az új tüdővel fújásos technikámmal már kinyírnám. Meg sem mozdulsz, elfújlak a picsába, hogy a hajad leég!

Orszag 2014.11.28. 13:06:36

@monddazigazatmar: Azért, mert hiába hívták ki, nem állt ki senki ellen rendes küzdelemre. A vicces, hogy sokan azt hiszik, mert egy filmben legyőzte a sokszoros világbajnok Chuck Norrist, már ő a világ legjobb harcművésze.

De ez az egész jelenség amúgy is arra alapul, hogy a sok infantilis ember nem tudja elválasztani a valóságot a fikciótól (ld. még: az összes béna szuperhősös film).

Szelid sunmalac 2014.11.28. 13:09:43

@Orszag: Csak egy reszuk fikcio. Peldaul a Superman. De Hulk tenyleg letezik. Te meg nem lattada felesegem ha egyszer elkezdi felhuzni magat!

Void Bunkoid 2014.11.28. 13:09:56

Izé...vannak köpcös emberek.

De mi az a "köpc"?

:)

Dr_utcai_arcos 2014.11.28. 13:12:31

@Hefe: Mondd, te alapból vagy ilyen elkúrt kretén? Vagy valaki egyszer vizenyősre verte az agyad?

daito 2014.11.28. 13:12:33

@Mr. Közbiztonság Szilárd: szerintem ne jelentsünk ki olyat, hogy uchi deshi iskolában/időszakban mennyit edzenek - ahány ház, annyi szokás. Pl. O-Sensei iwamai dojo-jában is úgy szól ez, hogy 2 edzés, plusz van egy edzés, ahol "önállóan". A kyos programokról már évek óta nem olvastam/hallottam semmit, és mióta több kyo szövetség van, mint magyar nb1-es focicsapat, azóta nincs is rá esélyem.
Egyébként is azt írtam (általában napi edzésszámról, nem is uchi deshi programról): "lehet". :-)))

daito 2014.11.28. 13:14:36

@Szelid sunmalac: "Ne vicceljunk mar! 88-ban kezdtem el Kyokushint csinalni, es akkor mar itthon is tobbdanos mesterek voltak. "

Gratulálok a szerencsédhez, kitartásodhoz, de mire is írtad ezt? :-)

capacete 2014.11.28. 13:16:36

@monddazigazatmar: He-he, itt tényleg sokan beszívták a Bruce Lee mítoszt.
Biztos ügyes fiú volt, aki 3 év alatt eljutott egy erős középhaladó szintre a Wing Chunban, utána pedig rengeteget edzett és átvette a magas rúgásokat, de ettől még nem lett harcművészeti fenomén.
Attól lett legendás, hogy ő tudta először széles körben népszerűsíteni a kung fut, és persze egészen vad meséket talált ki magáról.
Azt szerintem te sem gondolod komolyan, hogy egy 60 kg-s emberrel ne küzdött volna meg jópár ember, ha megtehette volna. A bibi ott van, hogy egyetlen dokumentált küzdelme sem volt egész életében, csak legendás titkos küzdelmei. Aki persze hinni akar a mesében, ezt is elhiheti...

(Egyébként próbáld meg elfogulatlanul nézni a filmjeit, és a technikáját. Biztos tényleg átlag feletti volt a gyorsasága, de pl. a lábtechnikája mai szemmel megmosolyogtató. Amikor a Fist of furyben egy usiro mavasi geritól (forduló hátsó köríves rúgás) 10 japán dől el, az viccnek is rossz, és ez volt a legbonyolultabb rúgótechnikája.)

Orszag 2014.11.28. 13:18:04

@Pécsi bölcsész: Nem, az szigorúan dokumentarista mű. Nem verekedtél még az utcán? Pedig tényleg ilyen hangja van az ütéseknek, hogy DSS! :D

Szelid sunmalac 2014.11.28. 13:37:24

@daito: Nem kell gratulalni semmihez :)
Erre irtam: "A kedvenc témám, amikor valaki előhozza, hogy ő már 80-as, 70-es években is akármit tanult idehaza, akárkitől."

Szelid sunmalac 2014.11.28. 13:41:18

@capacete: Ez egy erdekes kerdes. Azert van, amikor a gyorsasag es technika felul tudja mulni sulykulonbseget. Persze fugg a keretektol is. Nekem is van olyan senseiem, aki egy fejjel alacsonyabb es kb 40-50 kiloval konnyebb, ennek megfeleloen rohadt gyors is. Normalis keretek kozt mire pislantok, o mar fejbe rugott, de ha kilepek a szabalyos keretek kozt (mint az ovvizsgan bepipulva), megfogom, foldhozbaszom es elkezdem pufolni, akkor cseszheti a mozgekonysagat.
De ott van pl. Tony Jaa. O se egy nagy ember, de azert siman leverne par ketszer akkorat.

Szelid sunmalac 2014.11.28. 13:44:46

Vagy ott van pl. Iko Uwais

Szelid sunmalac 2014.11.28. 13:49:49

De pl. Janin Viszmitanandaval sem kezdenek, pedig az meg csaj is.

capacete 2014.11.28. 14:10:44

@Szelid sunmalac: Tony Jaa kiváló példa. Jól menedzselve ő is lehetne Bruce Lee, csak el kellene hinteni, hogy hány 1000 szupertitkos küzdelme volt, amelyek 1-2 másodpercig tartottak (na jó, egy küzdelme még az elején másfél percig tartott, de azóta napi 25 órát edz, így már nem szégyenülhet többé meg újra).
A kaszkadőrködés és a látványos mozgás nagyon-nagyon keveset jelent a valódi küzdelemben, ott már 20 kg súlykülönbség bőven döntő lehet.

(Viszont meg kell adni, Tony Jaa valóban ügyes, technikailag 10 szinttel áll Bruce Lee fölött.)

capacete 2014.11.28. 14:15:22

@Szelid sunmalac: Egyébként jó ez a "szabályos keretek között". Nyilván ha megfelelően alakítjuk a szabályokat, akkor akár a kisebb, mozgékonyabb harcosnak is jelentősen nő az előnye. Pl. ne legyen fogás, térdrúgás, dobás, földharc stb.
Persze a legjobb az lenne, ha ilyenkor inkább sakkban rendeznék el a konfliktust, ott aztán tényleg mindenkinek egyenlő esélye van. (Apró szépséghiba, hogy ott nincsenek legendás titkos harcok, szuper nagymesterek, akiknek egy játszmáját sem jegyezték ugyan le, de pincékben, az éj leple alatt sorra verték a világbajnokokat. :)

Szelid sunmalac 2014.11.28. 14:22:19

@capacete: Csak hat neki mondjuk mas a hozzaallasa, ertsd: kisebb az arca :)

Skatulya bácsi megmondta 2014.11.28. 16:19:20

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Ez a Maszutacu valami olyasmi volt, mint abban a sorozatban az a rendőr, aki szintén minimum köpcös, de a föld felett 3 méterrel repülve teríti le repülőrúgással az ilyen Hefe-féle kellemteleneket?

Skatulya bácsi megmondta 2014.11.28. 16:35:14

@Void Bunkoid:

Gugli nélkül merem állítani, hogy az nem köpc, hanem köpöc! :)

monddazigazatmar 2014.11.28. 16:53:49

@capacete: Van egy faszi, Jackie Chan a neve. A világ legjobb kaszkadőre volt egy időben, azért a verekedéshez meg kungfuhoz is volt némi köze.
Na, szóval ez az Jackie, ez ezt mondta, hogy a "nem harcművészeti fenomén" olyan gyorsan rúgott, hogy nem lehetett látni. Ha csak egy olyat odavernek az orrodra tisztán, akkor utána nem lesz bunyó.
De nyilván nem voltam ott, nem láttam, szóval te biztos jobb meg gyorsabb vagy.

capacete 2014.11.28. 19:00:16

@monddazigazatmar:

1. Jackie Chan tényleg a világ legjobb kaszkadőre volt, de harcművészetet soha nem gyakorolt, hanem kínai operát (kb. harci balett).
2. Egy pillanatig nem vontam kétségbe, hogy Bruce Lee gyors volt, de nekem se tetszik ez a mítoszgyártás, amit itt olyan sokan kritikátlanul bevesznek. Ha hinni akarsz benne, akkor hidd el, hogy Bruce Lee (vagy van Damme, vagy Tony Jaa stb.) volt a világ legjobb harcművésze, annak ellenére, hogy összesen három évet tanult kung-fuzni, utána pedig önképzőbe nyomta. Ez engem nem zavar, én szimplán nem veszem komolyan ezeket a "titkos halálos küzdelmeket", mert gyanítom, hogy itt a film és a valóság erősen egybecsúszott...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.28. 20:42:10

@Szelid sunmalac:
Lehetne, de nem szokás.
Gondolom, rájöttek, hogy mennyi az ésszerű.

Amúgy ne mutasd be, mit szokás az edzőtáborokban, mert én is voltam. Igaz, már régen.

Furkó és Adámy már 2 danos volt 1981-ben. Az legalább 2 magyar mester. :-)
(Én ismertem Furkót, amikor még haja is volt. :-)

@daito:
Lehet, minden iskolát nem ismerek. :-)
A Honbuban járt magyarok közül viszont legalább 3-at igen.
Egyébként számítani lehetett rá, hogy Ojama halála után szét fog hullani az egész, csak Magyarországon is voltak már akkoriban is a feltétlenül hű követők, mint Furkó, meg az akarnokok, mint Adámy. Várható volt hogy ők ketten sem férnek meg egy csárdában. És nem Furkó miatt.

@capacete:
Usiro mavasi gerit biztos nem rúgott, mert az japán, Lee meg kínai volt,és kínai neveket használt.
A lábtechnikáját filmen elemezni pedig inkább röhejes.

3 év napi 2x1,5 óra edzéssel egy jó mesterrel elég a mesterré váláshoz.
A mesterek pedig utána maguk tökéletesítik a technikájukat, ez elég bevett szokás a Távol-Keleten.

@Skatulya bácsi megmondta:
Nem, ő bikákat ütött le arénában puszta kézzel.
És ez valóban meg is történt.

capacete 2014.11.28. 22:16:21

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Usiro mavasi gerit biztos nem rúgott, mert az japán, Lee meg kínai volt,és kínai neveket használt.
A lábtechnikáját filmen elemezni pedig inkább röhejes."

Hát, a Wing Chunból nem vehette, mert ott ilyen rúgás nincs. Ez egyébként igazi érdemi hozzászólás volt. :)
Egyébként mégis, hogy tudnánk elemezni a technikáját, ha nem a filmjeiből?

"3 év napi 2x1,5 óra edzéssel egy jó mesterrel elég a mesterré váláshoz."

Ez bődületes marhaság, élő ember még nem jutott mester szintre ilyen minimális számú edzéssel.

"Nem, ő bikákat ütött le arénában puszta kézzel.
És ez valóban meg is történt."

Kapaszkodj meg, ebben nagyon sokan kételkednek, ugyanis semmi bizonyíték nincs rá, csak hogy Oyama ezt mondta magáról. Az biztosnak látszik, hogy bikákat nyomott le földre, de hogy küzdött is volna velük...

teddybear01 2014.11.29. 02:55:07

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Harmat László nagymester 81-ben már három danos volt. Kb fél tucat további egy danos mester is volt a Taekwondo stílusban.

teddybear01 2014.11.29. 03:00:22

@capacete: A kínai opera minden tagja tanult a kiképzése során Kung-fut. Része az oktatásnak, ahogy nálunk is tanulnak lovagolni, kaszkadőrtrükköket, és vívni a színművészetin a hallgatók.
Sokan mesteri fokozatot is szereztek, én is ismerek egyet közülük.

Szíved joga, hogy mit hiszel Bruce Lee-ről, vagy akárki másról. Attól még nagyon is értett a harcművészethez.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.11.29. 04:13:58

@teddybear01:
Nem tudom, kamusportosokat nem ismerek. A tékvandó olyan jó kis mutogatós sport, mint a sotokan.
Elindultak néha a kiós versenyeken is - azok nyílt versenyek voltak akkoriban, bármilyen stílusból indulhatott bárki -, a fekete öveseiket általában a kiós zöld övesek simán verték.

A kínai operások meg inkább tajcsit tanultak, nem kungfut. Vannak hasonló részei, de nem kéne keverni.

@capacete:
3 év alatt napi 2 edzés az nagyjából 2300 edzés.
1000 edzéssel már sok stílusban simán el lehet jutni a mester szintig. Átlagban ugyanis heti 2 vagy 3 edzés van egy karateiskolában pl. Magyarországon is.

A Wing Chunban meg már hogyne lenne köríves forduló rúgás hátra?
Sőt, eredetileg a karatékban nem voltak ilyenek, csak egyenes mozdulatok, Ojama volt az elsők egyike Japánban, akik átvették ezeket a kungfuból.

Kapaszkodj meg: Ojama bikás küzdelmeit filmeken és képeken is megörökítették (és akkoriban még eléggé gyerekcipőben járt a CGI).
Tudsz mást is beszélni baromságokon kívül?

Mert akkor lassan elkezdhetnéd.

Dr_utcai_arcos 2014.11.29. 18:17:35

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ugyan már. Mindenki tudja, hogy Oyama titkos földalatti pincékben küzdött a bikákkal, és rajta kívül senki nem volt ott. Mint ahogy ez a hefe nevű futóbolond szerint küzdeni se küzdött soha, az az életében lenyomott 300+ megnyert küzdelem során is csak ő volt a teremben meg a wii konzol...

capacete 2014.11.29. 22:45:57

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

1. Bruce Leeről soha nem állította senki, hogy napi kétszer edzett három évig. Biztos sokat edzett, de ennyit nem.

2. Oyama küzdelmeiről nincsenek felvételek. Egy darab három perces össze-vissza vágott felvétel van, ami Bluming szerint úgy készült, hogy egy vágóhídra szánt öreg bikát begyógyszereztek, aztán egy bárddal addig ütötték a szarvát, amíg ki nem lazult. Fene tudja, mi az igazság. Nem kételkedem abban, hogy Oyama nagy harcos volt (róla jobban elhiszem, mint Bruce Leeről), de a róla szóló legendák jó része szinte biztos, hogy kamu, amiket tudatosan terjesztett magáról.

capacete 2014.11.29. 22:46:52

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Egyébként kapaszkodj meg, a Wing Chunban tényleg nincs ilyen rúgás (hacsak az utóbbi néhány évben be nem építették a rendszerbe).

capacete 2014.11.29. 22:48:49

@teddybear01: Nem kételkedem benne, hogy jó harcművész volt, csak éppen a róla szóló történetek döntő többsége mese, amiket szándékosan terjesztett magáról, mert nagyon értett önmaga reklámozásához.

Dr_utcai_arcos 2014.11.30. 14:34:57

@capacete: Azt hiszem itt a te időd, hogy kapaszkodj... www.hkwingchun.com/share/ (bár biztos Chow Tze mester is hazudott egy két dologban ;) )

capacete 2014.12.01. 17:39:13

@Dr_utcai_arcos: Miért linkelsz be olyan cikkeket, amiket nem olvasol el? Egy szóval sem állítottam, hogy ne lenne rúgás a Wing Chunban - az jó nagy hülyeség lenne -, én azt mondtam, hogy a filmjeiben használt lábtechnikák nem a Wing Chunból jönnek, és bizony Bruce Leet leiskolázná egy középhaladó taekwondós.

Ezt a cikk is megerősíti:

"Wing Chun as an internal martial art uses kicks that are economical and do not go above the height of the waist. Thus, to launch kicks by shifting, jumping and leaping are not the kicking techniques of Wing Chun."

su30mk 2014.12.07. 00:14:05

Akkor a "kétkedők" szerint Dan Inosanto pl. biztosan hazudik, amikor azt állítja visszaemlékezéseiben, hogy Lee-hez még csak foghatót sem látott soha, mind tehetségben, mind szorgalomban, mind harcművészeti tudásban. Mert ezt állítja, nem kevesebbet!
És ő a fikázókkal ellentétben "csak" edzett vele, igen jól ismerte és a legjobb barátja volt. Namármost, ha választanom kell, hogy a fikázók bődületes és valószínűleg frusztrációvezérelt fröcsögésében vagy Inosanto szavaiban hiszek, akkor hajlamos vagyok Dan Inosantonak hinni :-) Kb. ez itt a lényeg.

Vagabundusz 2016.03.19. 12:48:24

@monddazigazatmar:
Biztos vagy benne, hogy nem kalapálták el? Honnan is tudhatnád? Nagyon naiv hozzáállás.

Vagabundusz 2016.03.19. 12:52:22

@su30mk:
Nagyon egyszerű kedves Bruce Lee hívő: Mutass egyetlen hivatalos oldalon publikált versenyen elért eredményt a legnagyobb Bruce Lee-től!
Vagy esetleg kérdezz utána, mert van olyan magyar nagymester (karatéban nem kung-fu-ban), aki találkozott vele de még edzeni sem edzett velük és még egy jó kumitéra sem volt fogható. Persze lehet, hogy ez sem igaz, de annyira ellenőrizhető mint a többi.

Vagabundusz 2016.03.26. 19:44:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Igen értelmes kérdés. Mivel egy dokumentált versenyeredménye sincs így elég nehéz lenne. Elég régóta foglalkozom küzdősporttal és a fizikát is viszonylag jó ismerem ahhoz, hogy elhiggyem a sok baromságot, amit összehordanak róla. Mellesleg, ha az említett nagymesterrel és társaival nem bunyózott, akkor biztos bárkit lever.
Emellett arról is van legenda, hogy Chuck Norris volt, hogy megverte. Na, ha ez igaz, akkor van a nagy gond, mert Chuck Norris is csak egy legenda. Róla van egy-két video, amin azért látszik, akkoriban mit tudtak:) Az sem mellékes, hogy Ő is "csak" az Ő szövetségük által szervezett VB-t nyerte meg, nem nyílt bajnokságot.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.03.27. 17:15:22

@Vagabundusz: Bruce Lee egyszer legyőzte Chuck Norrist,de évekkel később belehalt sérüléseibe.
:))
Azért így leszólni Lee-t nem kéne.
Gondolom régen sem mindegyik kung-fu mester állt ki mindenkivel,csak hogy bizonyítson.

Vagabundusz 2016.03.29. 20:00:08

Nem szólnám le ha nem mindenki úgy kezelné, mint aki Isten és felül áll a fizika törvényeim. Biztos vagyok benne, hogy nagyon ügyes, nagyon gyors volt és a testsúlyához képest nagyon erős is volt. De abban is biztos vagyok, hogy a róla szóló legendák 99%-ka kamu. Na, lehet, hogy csak 90%:)
Nem állt ki mindenki mindenkivel az biztos, de ha ugyanott edzel mint én, én híres vagyok - mert akkor már az volt - és te meghívsz - többször is - egy kis bunyóra, én meg soha nem megyek, akkor az fölöttébb gyanús. Persze ez is, lehet, hogy legenda, de nem nagyobb kamu, mint a többi, az tuti:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.03.30. 16:08:12

Valamit csak tudott.
Nem hiszem,hogy az ő egyéniségével fosott volna bárkitől.
De nem csak saját magát kellett volna féltenie egy ilyen küzdelemben.

Béres Zsolt Péter 2018.06.15. 22:53:25

@tengier1: buta vgy, de ezt úgy sem fogod fel.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása