Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Dragon Ball XenoVerse

2015.04.07. 16:18 Dr.Jones

Ne szólj be, mert átpofozlak a jövő hétre!

A Dimps fejlesztőcsapata meghallgatta a Dragon Ball rajongók évtizedes imáit, és végre olyan játékot készített, ami méltó a címéhez. Ráadásul voltak olyan jófejek, hogy a PC-sekről sem feledkeztek meg, így mostantól minden DB-fan szobájában harsoghat a Kamehameha!

dragonball_xenoverse_1.jpg

Azt azért el kell mondani, hogy akármennyire is végeztek lelkiismeretes munkát a fejlesztők, a sztori kiagyalásánál nem törték össze magukat: Valaki buzerálta az időt és megváltoztatta a történelem nagy csatáinak végkimenetelét – természetesen az ellenség javára. A mi dolgunk lesz, hogy az időutazásban jártas Trunks segítségével végigugráljunk az időegyenes fontosabb pontjain, és Gokuék mellé állva visszacsináljunk mindent úgy, ahogy annak lennie kell. Közben persze fény derül arra is, hogy ki a ludas, és sose találjátok ki, hogy mi lesz a jutalma: jól szétrúgjuk a seggét. Ahogy illik.

dragonball_xenoverse_2.jpg

Ehhez elsősorban létre kell hoznunk saját karakterünket, ami már önmagában egy zseniális húzás. A Dragon Ball XenoVerse (mostantól DBXV) ugyanis szakít a verekedős játékok hagyományaival, és bár a bunyókat megtartja a játékmenet alappillérének, rengeteg szokatlan, többnyire szerepjátékokból kölcsönvett ötlettel dobja fel azt. Kezdésként öt fajból választhatunk: ember, csillagharcos (mostantól saiyan), namek, valamint Frieza és Buu fajai közül. ezek mindegyike különböző alaptulajdonságokkal rendelkezik; míg az egyik a közelharchoz ért jobban, addig a másik a speciális, KI-alapú támadások szakértője, de pl. a saiyan ahogy erősebbé válik, képes lesz super saiyanné alakulni (erről később), szóval nem érdemes elsietni a döntést. A karakter testreszabásánál nem ad teljesen szabad kezet a DBXV, de az előre legyártott frizurák, szemek és más elemek sokaságából egész részletesen összeállíthatjuk megálmodott hősünket, ráadásul még a nevét, nemét, testalkatát és bőrszínét is meghatározhatjuk.

dragonball_xenoverse_3.jpg

Karakterünk elkészültével egy aprócska városban, Toki Toki City-ben találjuk magunkat. Ez lesz a főhadiszállásunk, ahová a fő sztorit megszakítva bármikor visszatérhetünk. Egy aprócska, szabadon bejárható város, ami funkcióit tekintve leginkább a szerepjátékok egyes helyszíneire hasonlít, mivel itt megpihenhetünk, a különböző boltokat felkeresve felszerelkezhetünk, dumálhatunk az NPC-kel, mellékküldetéseket, ún. Parallel Questeket vehetünk fel vagy lenyomhatunk néhány laza bunyót akár 3v3 felállásban – mindezt akár online a haverokkal is. A városban bóklászva mellesleg gyakran botlunk ismerős figurákba, akik – ha szeretnénk, és elég rátermettek vagyunk – a tanítványukká fogadnak; új technikákat tanítanak, ellátnak tanácsokkal és hasznos cuccokkal ajándékoznak meg. Viszont ha nem vagyunk elég erősek vagy nem rendelkezünk kellően magas szinttel, gondolkodás nélkül elhajtanak (Gokut pl. a 70-es szint előtt ne keresse senki).

dragonball_xenoverse_4.jpg

Mivel a játék 90%-át a bunyók teszik ki (mi más?), értelemszerűen a harcrendszeren múlik minden. A DBXV pedig egy végtelenül egyszerű megoldást kínál erre, ami ugyan nem tökéletes, de teljesen korrekt és gyorsan megszokható, így az első 4-5 meccs után már senki nem fogja ész nélkül csapkodni a gombokat. Csatáink során csak meghatározott számú technikát és tárgyat vethetünk be, melyek között gyengébbek és erősebbek vegyesen fordulnak elő, viszont a bunyós játékokkal ellentétben nem kell huszonnyolcmillió billentyű- vagy gombkombinációt fejben tartanunk, ugyanis minden speciális technika valamely két gomb lenyomásával vethető be.

Legtöbbször nem egy az egy ellen harcolunk, hanem csapatban, így egész komoly tömegverekedések alakulnak ki, melyek során szinte lehetetlen megakadályozni, hogy akár online, akár offline nyomjuk, bele ne kontárkodjunk egymás kombóiba. Előfordul ugyanis, hogy a buta AI vagy a haverod hülyesége miatt a társad ellöki az ellent az éppen arra küldött kamehaméd útjából vagy éppen amolyan kamikaze módon belerohan az ellenség kombójába. Sokszor pedig szinte kergetni kell az ellenfelet a tágas tereken, de ezek a kis apróságok bármilyen idegesítőek is, szerencsére nem rombolják túlságosan a játékélményt.

dragonball_xenoverse_5.jpg

A harcok mellesleg hátulnézetben folynak és az ellenséget először be kell céloznunk, különben csak a levegőt püföljük. Természetesen több ellenfél esetén tetszés szerint váltogathatunk közöttük. A kamera sajnos nem mindig a barátunk, de minden zavaró tényező ellenére meg kell hagyni, hogy a harcok iszonyú pörgősek, látványosak és remekül visszaadják az anime hangulatát. Óriási élmény testközelből átélni a sorozat és néhány movie legnagyobb küzdelmeit. A környezeti elemek ugyanúgy megsínylik a csatákat, mint az animében; épületek dőlnek össze, sziklák omlanak le – bár ezt a rombolást azért még lehetett volna fokozni.

A játék a fő sztorit leszámítva egyébként nem erőlteti ránk, hogy kizárólag saját karakterünket irányítsuk, a random bunyók és a mellékküldetések során olyan csapatot rakunk össze, amilyent csak szeretnénk, akár a rosszfiúkból is. Sőt, néhány legyőzött ellenségnek még segíthetünk is bosszút állni Gokun és társain.

dragonball_xenoverse_6.jpg

De legyen szó akár fő- akár mellékküldetésről, azon sajnos nincs mit szépíteni, hogy rettentő önismétlő a játékmenet. Zúzz le mindenkit, mielőtt lejár az idő – és ennyi. Ennek ellenére mégis lehetetlen megunni, sőt meglehetősen addiktív a játék. Ezt pedig a már említett szerepjátékos beütésnek köszönhetjük. Küldetéseink során ugyanis minden alkalommal tapasztalati pontot és pénzt kapunk (ha különösen ügyesek voltunk, új felszerelést, új technikákat, új választható karaktereket is szerezhetünk). A pénzt elszórhatjuk a piacon erősebb technikákra, ellenállóbb öltözékre, energiakapszulákra és más, hasznos vagy épp haszontalan dologra. Ha pedig elég XP-t gyűjtünk, karakterünk szintet lép, és a jutalmul kapott pontokból rágyúrhatunk néhány tulajdonságra. Növelhetjük az életerő- vagy a KI-csíkot, az állóképességet, valamint az alap- ill. a speckó támadások erejét.

Itt kell említést tennünk a játék nehézségéről, ami bizony elég erősen ingadozó; amíg egyes csatákon szinte karcolás nélkül átsiklasz, addig pár másikba bizony jó néhányszor beletörik a bicskád, és mehetsz lenyomni újra és újra ugyanazokat a Parallel Questeket, amíg kellően meg nem erősödsz.

dragonball_xenoverse_7.jpg

Legalább annyira jó móka a karakterünket fejleszteni, mint az ellenséget tizedelni. A sorozatban megismert ruhák, technikák, tárgyak szinte kivétel nélkül visszaköszönnek. Természetesen aki a saiyan kasztot választotta, annak előbb-utóbb lehetősége nyílik szuperharcossá avanzsálnia, aminek fenntartása jelen esetben időhöz van kötve (amíg a KI-csíkunk nullára nem csökken), cserébe viszont átváltozott állapotunkban korlátlanul használhatjuk legerősebb támadásainkat. Akinek pedig nem elég a 12-15 órás fő sztori – és higgyétek el, nem lesz elég -, az nyugodtan nekieshet a rengeteg mellékküldetésnek, tanulhat a mentoroktól, fejlesztheti magát vagy rejtett karaktereket unlockolhat (pl. a jó öreg Broly-t vagy SSJ4 Gokut).

A sok-sok jó ötlet kellően kifizetődik és az orbitális nosztalgiafaktorral kiegészülve egy egész pofás játékban kulminálódik. Jó pont, hogy a választható nyelvek közé az angol mellé bekerült a japán is, valamint az intróban felhangzó Cha-La Head Cha-La rögtön megalapozza a kiváló hangulatot, még ha a játék többi részéből ki is maradtak a sorozat zenéi. Grafikailag sem panaszkodhatunk; néhány bugot leszámítva az anime látványvilága elevenedik meg előttünk teljes szépségében.

dragonball_xenoverse_8.jpg

A Dragon Ball XenoVerse még rengeteg gyermekbetegségtől szenved, és a sorozat keményvonalas rajongóin kívül valószínűleg nem fog sokakat megmozgatni. A rajongóknál viszont szinte garantált a függőség, mert a DBXV már végre hasonlít arra a játékra, amire olyan régóta vártunk. A tökéletestől ugyan még fényévekre van, de legalább irányt mutat a jövő Dragon Ball játékai számára. Olyan irányt, amit érdemes követni.

 

ertekeles_dragonballxenoverse.jpgDRAGON BALL XENOVERSE

Megjelenés éve: 2015

Stílus: verekedős akció, RPG-elemekkel

Játékidő: 12-15 óra (csak a fő sztori)

Platform: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

Fejlesztő: Dimps

Kiadó: Bandai Namco Games

link: trailer

 

Ha tetszett a bejegyzés, és szeretnéd, hogy örüljünk, akkor nyomj rá egy lájkot és kövess minket facebookon is!

3 komment

Címkék: játékteszt dragon ball akciójáték

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr127347850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2015.04.10. 02:47:54

@Robiekin: Jaja. Hát még ez a komment egy Dragon Ball játékról szóló cikknél.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása