Volt egy pillanat, amikor az volt az érzésem, hogy Antoine Fuqua saját magából csinál hülyét. Denzel még hatvan évesen is (isten éltesse, mert tényleg ma van a szülinapja) baszott keményen pislog és fúróval, szögbelövővel, meg dugóhúzóval nyirbálja az ellent, de Fuquanak még csak olyan mentsége sem lehet, hogy kiöregedett vagy kiégett. Egész egyszerűen a The Equalizer néhány jelenete a Training Day-hez képest (mert máshoz igazából nem nagyon mérhetjük) egy elbaszott nagy röhej a cselekményével együtt, ami egy papírfecnin elfér, mégis több, mint két órás filmet csináltak belőle.
De persze nem haragudhatok, mert Hollywood ki van fogyva az akciófilmekből.
Igen többnyire bólogatok is másokkal együtt, hogy kell a tökös, véres, állcsúcslyukasztó, acélkemény akciófilm a moziba, és kellenek a Csókás Mártonhoz hasonló szociopata seggfejek, a karakteres rafkós rosszfiúk, amint felforgatják a fél várost, meg kinyírnak két tucat embert azért, hogy a farokméricskélést ők nyerjék. Viszont eltöprengtem miközben néztem az egyébként nézhető (csak nem tudom ez mennyire bók) The Equalizert, hogy tényleg ennyire hülyének van nézve a néző, tényleg nem kell normális cselekmény és tényleg olyan kibekúrt lassításokkal operál ez a csávó, aki olyan pöpecül levezényelte a Kiképzést?! Ümm...nem biztos, hogy mindenképpen DE.
Könyörgöm, minek drámázunk 40 percig egy fiatal kurván (no offense Chloe), amikor utána az egész film arról fog szólni, hogy Dé Washington Schwarzenegger módjára felszámolja az egész istenverte orosz maffiát, és megússza egyetlen vágással a combja belsején, amire forró mézet csepegtet és az meggyógyul. Ha minden infó nélkül ültem volna le a film elé, azt mondanám, hogy ez a kilencvenes évekből való, korrekt akciómozi, csak kár, hogy valami dilettáns rendezte és nem Tony Scott... legalább. Avagy miért forgatták le sokkal szarabb kivitelben a Tűzben edzett férfit egy évtizeddel később? A fene se érti ezeket.
Mert egyébként működik a filmben lévő akció. Működik az okos és művelt, visszavonult gyilkológép karaktere, a vele szemben álló szintúgy agyas szociopatáé, csak nem kellett volna körülvenniük olyan agyonhasznált, giccses drámai klisékkel, amik még Spielbergnek sem hiányoznának. Tíz perces felvezetés, majd macskaegér harc az egész rohadt városon át, miközben ártatlanok pusztulnak el. Tudom, tudom, legalább tíz ilyen filmet lehetne összeszedni a '80-as, '90-es évekből, de az az igazság, hogy ebből, így ebben a formában ez a maximum, ami kihozható.
Egy dolog vigasztal: ha esik, ha fúj, Denzel papa 60, de még mindig kúl. 6/10