Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Godzilla (2014)

2014.08.25. 15:05 Dr.Jones

Egy szörnyen rossz szörnyfilm

Utólag belegondolva elég reménytelen vállalkozás volt a kegyetlenül vontatott Monsters rendezője, Gareth Edwards részéről feltámasztani minden szörnyek leghatalmasabbikát, a kaijuk királyát, Godzillát. ’98-ban Roland Emmerich egy teljesen újraértelmezett (és szvsz teljesen élvezhető) verzióval lepte meg a nagyérdeműt – de az nem volt jó, mert nem elég japános. Edwards ezzel szemben most szinte kényszeresen átvette az ’54 után tömegesen gyártott japán Gojira-filmek minden hagyományát – csak épp azt a kérdést hagyta figyelmen kívül, hogy ami évtizedekkel korábban bugyuta trashfilmként működött Japánban, az miért működne most nagyszabású blockbusterként Amerikában?

godzilla_1_1.jpg

Edwards és csapata erre egyetlen ésszerű választ találhatott: a látvány miatt. Hiszen manapság minden második film látványfilm. Ezzel úgy egyébként még nem is lenne probléma; a látványfilm külön műfajjá nőtte ki magát az elmúlt években és marha szórakoztató példányokkal igazolta létjogosultságát. A baj csak az, hogy a Godzilla nagyon nem egy marha szórakoztató példány. Az óriásszörnyek pusztítása ugyanis a Transformersek, Battleshipek és Pacific Rimek után már csak egy másolat másolatának a másolataként hat. Azt leszámítva viszont, hogy Godzilla ellenfelei leginkább egy hatalmasra nőtt imádkozósáska és a Cloverfiled-i szörny fogyatékos szerelemgyerekeire hasonlítanak, a CGI-részlegre egy rossz szavunk nem lehet. Az utolsó pikkelyéig részletesen kidolgozott címszereplő és a monumentális pusztítás során kártyavárakként összeomló épületek látványától a hideg is kiráz, annyira gyönyörű és mesteri az egész. Kár, hogy a film nem ezekről szól.

Hanem egy totál jellegtelen családi drámáról, ahol a lehengerlően lélektelen színészi alakításokkal büntető sablonkarakterek még 3D-ben is olyan laposak, mintha kivasalták volna őket. A főhős természetesen a hazafiasság mintaszobra, egy mindig hősködő tengerészgyalogos, akit természetesen mindig az események középpontjába sodor a fantáziátlan írói kéz. A felesége szintén tökéletes, hiszen kórházban dolgozik, a fiuk meg csak bambul, akárcsak a kötelező japán karakter, aki cunamiként öklendezi fel a filozofikusnak szánt közhelyeket. És amikor már éppen túllépnénk a végtelennek tetsző, gyalázatosan gyenge párbeszédekkel kísért bénázásokon, és feltűnne végre Godzilla, Edwards hirtelen visszavált a totál érdektelen emberi szálra és az egész kálvária kezdődik elölről.

Ami persze rögtön elnyomja a fellobbanó feszültség utolsó szikráját is, mi pedig visszasüppedünk az unalmas műdráma ragadós mocsarába. Ezek után pedig hiába bukkan fel időnként egy-egy nosztalgikus ábrándokat ébresztő utalás a klasszikus Gojira-filmekre, ilyen igénytelen forgatókönyv, ilyen bamba színészek és ilyen életunt rendezés mellett annyit érnek, mint egy bugylibicska Godzilla ellen. Bő másfél óra gyötrelmes idétlenkedés után meg már a film végi szörnybunyó is teljesen hidegen hagy.

godzilla_2_1.jpg

Csupa-csupa kettősség és ellentmondás jellemzi a Godzillát: egyszerre akar szórakoztató szörnyfilm és megindító emberi dráma lenni, egyszerre akar tradicionális és modern lenni, egyszerre akar gigászi blockbuster és intelligens mozi lenni, egyszerre akar tipikusan amerikai és hagyományosan japán lenni, egyszerre akar elgondolkodtatóan filozofikus és agyatlanul szórakoztató lenni. Valójában pedig csak egy elképesztően látványos, mégis borzasztóan unalmas kínlódás. Gareth Edwards Godzillája valószínűleg minden idők legdrágább trashfilmje; egy gyönyörű szemét.

 

ertekeles_godzilla.jpgGODZILLA
(Godzilla, 2014)

amerikai-japán sci-fi-thriller

játékidő: 123 perc

rendezte: Gareth Edwards

főszereplők: Aaron Taylor-Johnson, Ken Watanabe, Elizabeth Olsen

link: imdb, trailer

16 komment

Címkék: filmkritika sci fi godzilla 3/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr386633851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.08.25. 20:47:42

fos, fos, FOS, fos, fos.

2 darab jó dolog van a filmben: Bryan Cranston, és maga a címszereplő, mindabban a 10 percben, amit a vásznon tölt. A többi egy marék kutyaszart sem ér.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.25. 21:36:31

ennyire azért nem volt gyenge a film. legalább erős közepes volt.

@Gevin: B C nagyon de nagyon gyenge volt benne, a film egyik leggyengébb pontja ő volt.

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2014.08.25. 21:38:55

@doggfather: pedig kőkeményen bebetonozta magát az év végi foslistámra, a Jóisten se szedi már ki onnan :D

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.08.25. 23:03:01

@doggfather: Erős közepes?! Micsoda? Hol? Melyik univerzumban?

Egy rakás fos amerikai klisé, amitől az egész film egy nyálas, katasztrófapornó massza volt, amiről szegény Bryan Cranston nem tehetett. Ő csak eljátszotta azt az szánalmasan szar, erőltetett és halálra koptatott karaktert, amit írtak neki. De már a részvételével emelt a film amúgy gyalázatos színvonalán.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.26. 10:11:02

@Gevin: így van a karakter volt szutyok, de ő se lendített rajta egy percet se.

@Dr.Jones: sznob vagy nah. :D

Gyingizik 2014.08.26. 14:17:21

Ez a szemét index! Egymás mellé posztolta a smokingbarrelses danialves cikkét (ahonnan itt szeretném megjegyezni érthetetlen ok miatt trollként ki vagyok tiltva!!!!) és a médiaviagrás Dr Jonesét! Az egyik szerint kiváló stílusgyakorlat, a másik szerint unalmas kínlódás. Egyébként Jonesnak van igaza. Az, hogy nem mutatják a szörnyet (csúnyaságot) csak a végén, egy régi trükk, hány filmet soroljak Psychotól az Őrült Stone-ig? Jótékonyan hat a költségvetésre, és el lehet sütni sznoboknak, mint vmi marha intellektuális kultúrtettet.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.08.26. 17:43:52

@Gyingizik: A film címe Godzilla. Ez egy kicseszett remake, amibe hálívúd dollárszázmilliókat ölt bele és előzetes ismeret nélkül is tudni fogod,hogy egy kurva nagy szörny lesz benne, ami gyakja majd akit/amit kell. Komolyan másfél órát kell erre várni?! Mellesleg egyébként úgy, hogy az expozíció halálszar. Tehát..?

A Psycho egy konzekvensen felépített, suspense-el csordultig töltött klasszikus thriller - azt hiszem ennyit elég mondanom ahhoz, hogy érzékeljük a kettő közti különbséget.

2014.08.26. 21:32:31

Ennek a rendezőnek a tehetsége erősen kérdéses. A producerek látnak valamit benne, ha rábíznak egy ekkora költségvetésű filmet. De a Monsters gyakorlatilag nézhetetlen volt, a filmtörténet legunalmasabb és leglassabb filmje. Most kapott egy valag pénzt, de abból se tudott sokkal többet kihozni, a CG-t leszámítva.

Leone_510 2014.08.26. 23:16:47

örülök, hogy láttam és nem moziban, mert ha ott nézem akkor bizony azt gondolom, hogy meglopott volna a drága stúdió és mozi, így kvittek vagyunk mert ez a film bizony egy jó nagy adag szar amiért nem szabad fizetni max letölteni de még azt sem nagyon

spoiler kérdéssel
amikor G. a hajók előtt között úszik közel sem kelt akkor hullámokat mint amikor cunaminak nézik, akkor minek volt ez az árvizes marhaság ?

nem emlékszem amikor a buszos fószer nyomta neki a katonák között, végül az a jelenet le lett zárva? ( mert nem emlékszem és már letöröltem a szutykot ) , mi értelme volt annak a jelenetsornak egyébként , bár ez az egész filmre igaz, sokszor látott összelopott jelenetek egymás után bármiféle koncepció nélkül, átjutott a busz a túloldalra vagy nézegették a piff puffot és ennyi volt az értelme?

inkvisitor 2014.08.27. 08:09:48

@Leone_510: Amikor mély vízben úszik, persze hogy nem kelt cunamit.
1. A valós cunamit sem veszik észre a hajók mély vízben. Csak akkor nő meg a magasság, amikor sekély vízbe ér.
2. Le lett zárva, amikor G. átmegy a hídon, látszik hogy egy pillérrel a busz mögött töri át a hídpályát. Az érdekesebb kérdés lett volna, hogy a rendőrkocsik miért zárták le a híd közepét a menekültbuszok előtt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.27. 09:58:42

@Gyingizik: szerintem külön jót tett az írásoknak, hogy így egymás mellé kerültek az indexen.

Gyingizik 2014.08.27. 11:06:06

@Gevin: Vágom, csak arra akartam utalni, hogy a végső rettenet mindkettőnél a végére maradt. Amit rendkívül hosszadalmasan készítettek elő. A Psychoban rendkívül szuggesztíven és jól, míg itt...

Pszt! 2014.08.28. 20:21:54

Akinek a Monsters unalmas, az nézzen inkább böfögős-fingós bugyuta vígjátékokat!

Leone_510 2014.09.02. 20:23:49

@inkvisitor: köszönöm, a végét már tekertem ezért nem láttam, de megnyugodtam :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása