Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

The Sopranos 6x21, Made in America

2013.06.22. 06:00 Gevin

James Gandolfini emlékére.

A Lost előtt - és talán azóta is - minden idők egyik legellentmondásosabb sorozatbefejezése. David Chase a nézői elvárásokkal totálisan szembemenve, saját írói stílusához abszolút hűen, makacsul ragaszkodva a hat évad alatt felépített atmoszférához és imidzshez zárta le az olasz-amerikai Soprano család kálváriáját. Tony Soprano utolsó pillanata. Tévétörténelmi mérföldkő. Azóta is milliók utálják és imádják egyszerre a végső jelenetet. A cikk további része spoileres lehet.

The Sopranos 6x21 1.png

Az egész epizód egy folyamatosan vibráló vészjel. Egy mementó mely gyakran felbukkanva nyomatékosítja, hogy a család, a családfő, az összes megkedvelt, szinte testvérként szeretett karakter bűnöző. Morális fekete lyukak tömkelege mocorog a vásznon, ránt a fekete bőrdzseki alól pisztolyt, gyilkol habozás nélkül. De az ember tehetetlen zseniális hat évad után, mikorra már valóban, őszintén szereti ennek az olasz-amerikai közösségnek a tagjait. Családtaggá válik.

A pocakos vezér, aki saját démonaival, tetteivel, pánikrohamok elszenvedésével és többnyire zaklatott gyermekkorral a háta mögött válik az utolsó aljas beszólása ellenére is szerethetővé. Chase a sorozat szellemiségéhez és kontextusához illeszkedve vezeti végig az összes (még fent maradt) cselekményszálat. A kapálózó, folyamatos hullámvölgyekkel küszködő, konfliktus-gazdag maffiacsaládot, a barátokat (Tony minden gyötrő gondolata ellenére bemegy Sylviohoz), a pénzsóvár, szarkavaró hugicát (Tony összes testi-szellemi kontrollját felhasználva beszélget el Janice-el a verandán, és végül elégtételt csikar ki számára), az áruló, mostanra szenilis nagybácsit (Junior meglátogatásakor csak úgy pulzál a feszültség, az olasz vér áthatolhatatlan köteléke, mely még a sokat megélt, hátba támadott vezetőnek is afféle emocionális macsókönnycseppet csal a szemébe) és a hozzá örökké hű katonát (Paulie végül elfogadja rangot).

The Sopranos 6x21 2.png

James Gandolfini karizmája egyedülálló. Nyolc év után, a karakter gesztusai (mogorva tekintet, kaján vigyor és még lehetne sorolni) beleégtek a bőrébe, de ez már az 1999-es pilotban is kiválóan tükröződött. Ő erre a szerepre született. Chase keretes szerkezete a pszichiáterrel (még ha ugyan a személye már réges-rég más és gyakorlatilag lényegtelen), amelyre most voltaképpen, egyfajta elcseszett örökség gyanánt fiának, Anthony-nak van szüksége egyszerűen mesteri. Ahogy felszínre bukik a kezdetektől a problémák gyökerének forrását jelentő anya-fia kapcsolata az egyszerre tölti el a nézőt egyfajta komikus érzéssel és nosztalgiával.

Aztán eljön az utolsó vacsora. A feszültségkeltés energikusságát, dinamikáját és pengeéles hektikus vágásait iskolákban kellene tanítani. Eleinte az egész családi találkozó nem tűnik különbözőnek az évadok alatt egyébként rengetegszer lezajlott eseménynek, de valami mégis megváltozott. Az egész szituáció csak úgy ropog az ambivalenciától, hiszen a család felszabadult pillanatként éli meg ezt a szeánszot, míg a nézőt gyötri az izgalom, hogy vajon mikor...történik valami. Példátlan. A változás mégpedig abban gyökeredzik, hogy Tony végre elért odáig, hogy minden apró-cseprő, nehéz vagy épp piszlicsáré teher nélkül egy boldog vacsorát költsön el a családjával. A kölykök jó úton vannak, az asszony nyugodt, a háttérből a Don't Stop Believing muzsikál, minden harmonikus. Made in America. Aztán az ajtó nyitódik, a kép és a hang elhal mi nézők pedig utoljára nézünk a New Jersey-i maffia királyának szemébe.

The Sopranos 6x21 3.png

A kacsák elrepültek.

9 komment

Címkék: dráma gengszter sorozatkritika the sopranos

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr85372936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.22. 07:19:16

zseniális utolsó rész volt az biztos.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.22. 21:25:57

egy maffiózó soha sem lehet nyugodt :D
Nagyon jó rész volt

fingerbangs 2013.06.22. 23:16:51

Barki lehet a gyilkosa
Errol szolt a befejezes
Nagyon jo volt az egesz sorozat
Gandolfini remek szinesz volt
Koran ment el
:(

Erdemes vegignezni a neten is hogy milyen nagy hullamokat kavart a halala, rengeteg rajongoja volt, sokan a legnagyobb szinesznek nevezik, parhuzamba allitjak Marlon Brandoval es a Keresztapaval

Óz, a nagy varázsló 2013.06.23. 04:40:27

És milyen szar zenéje volt a sorozatnak...

Gandolfini viszont kiváló színész volt (nem csak ebben a sorozatban). Nagy kár érte.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.23. 07:47:09

@Óz, a nagy varázsló: komolyan nem tetszett?!
a főcímdal nagyon nagy kedvenc.

volesojinka 2013.06.23. 08:18:04

Morálisan nagy probléma a sorozat, éppen azért, ami a posztban is szerepel, az ember megkedvel, "családtagként" szeret figurákat, akik gond nélkül és a lehető legbrutálisabb módon, hidegvérrel öldösnek embereket. Sőt, amikor szorulna a hurok körülöttük, akkor nekik drukkol mondjuk a rendőrséggel szemben. Ez azért nem egészen normális dolog, nemdebár:..? Én jóideig ezért is nem voltam hajlandó megnézni a sorozatot, sőt kimondottan dühös voltam, hogy a tehetség ilyen amorális dolgok szolgálatában áll. Aztán egy nagyon rossz élethelyzetemben a barátom odaadta az egészet, hogy próbáljam azzal elütni az időt, rágódás helyett, és "megadtam magam". A fenti véleményem nem változott, sőt. De azt el kellett ismernem, hogy a produktum valóban zseniális, Gandolfini pedig lenyűgöző (volt), a többi figura is remek, karakteres.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.06.23. 13:48:17

@Óz, a nagy varázsló: Komolyan?! Shame on you! Hatalmas zenék pörögtek benne.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.24. 08:15:04

@volesojinka: az összes maffia, meg bűnözős film ilyen, nem?
De még a nagyon gyenge halálos iram filmben is mindenki rossz fiú.
Szeretünk a rossz fiúknak szurkolni.

TazLeacher 2013.06.29. 10:56:41

Köszönjük az írást. Minden idők legnagyobb sorozata, úgy, ahogy van.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása