Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Following (1998)

2013.04.18. 13:48 Gevin

Ez a cikk egy soha el nem készült Christopher Nolan portré darabja, ami úgy egy évvel ezelőtt íródott.

Csavaros, eszes, intelligens és a végletekig megszállott. Nolan első nagyjátékfilmje bőven rendelkezik elsőrendezős problémákkal, költségkímélő megoldásokkal – mindössze hatezer amerikai dollárból forgott - és csetlő-botló színészekkel. Ezek ellenére már itt körvonalazódni látszik az a gyönyörűen átgondolt, megkomponált komplex egész, amely ebben a zseniális elmében burjánzik – és amelyre épül a folyamatos erényeket gyűjtögető életmű. Igazi mintapélda (sikersztori ha úgy tetszik): félig lyukas zsebbel, barátokból színészekké avanzsált főszereplőkkel is lehet egy erényes, profi filmet forgatni, mert ami igazán számít az maga az ötlet. Nolan kiválóan filmre vitt forgatókönyvét ráadásul megfejeli azzal, hogy karizmatikus érzékkel rendez, ütemesen vezeti a cselekményt és még ebben a totál száraz, agyonstilizált, kissé már-már személytelen Londonban is explicitnek hat.

following kritika.jpg

A nagyvárosi ember magánya: a hősünk tarkójára nehezedő egyedüllét egyre nyomasztóbb. A változást abban éli meg, hogy spontán követni kezd a tömegből kiragadott személyeket. Aztán, ahogy a megszállottság minél inkább agyonnyomja, hibázik. Lebukik, és az így számon kérő „követett” fickóból hirtelen tanár lesz. A betörés, de főleg az emberi életekbe történő illetéktelen behatolások tanítómestere. És Nolan innentől kezdi csak igazán élvezni és egyben élezni a sztorit.

Az igencsak erőteljes művészfilmes absztrakciót tartalmazó, kissé zavaros narratívába szőtt cselekményben eleinte talán nem is igazán találjuk a helyünk. Idősík-ugrások, bizalmatlan alakok tűnnek fel a fekete-fehérségben, akik furcsa dolgokról beszélnek, személyes terekbe hatolnak be célorientáltan. A klasszikus film noir-okból lopott femme fatale feltűnésén már meg sem lepődünk, pláne azon, ahogy hősünkkel finoman játszadozik. Kótyagos elménket aztán gyönyörűen kezdik el terelgetni. Az értelmetlennek tűnő momentumok kivilágosodni látszanak a félhomályból, a foszlányok asszociációkba merülnek alá és a folyton szívünkben lüktető filmzene is kikezdi a szürkeállományunk.

following kritika2.jpg

Nolan valójában gondosan épít, mélyít, motivál: az egyre gabalyodó történetszálak tökéletesen csengnek egymásra, hogy aztán hatalmas robajjal csattanjanak az összeütközés pillanatában, amely az elménkben robban csak igazán hatalmasat. A piszkos, utcadiplomával felvértezett krimi olyan gyönyörű eleganciával ver át mindenkit, akinél milliméternyit lankad a figyelem, hogy öröm a finálé minden egyes perce. Nem véletlen, hogy a rendezéstől kezdve, az aprólékosan kidolgozott forgatókönyvön át a vágásig mindent Chris maga végzett, semmit sem bízva a véletlenre. Néhány díj és egy megelőlegezett összeg a következő nagyjátékfilmjére (!) lett a jutalma. 7/10

Szólj hozzá!

Címkék: krimi dráma filmkritika misztikus 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr945222640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása