Legbuzisabb inváziós film evör
Úgy tartja a mondás, hogy amennyiben a csecsemő fejét vagy testét hártya borítja, mikor világra jön, azaz „burokban születik”, akkor kivételes szerencsével áldja meg a sors. Ez oda vezethető vissza, hogy amikor a burok leválik a méh faláról, megszűnik a magzat oxigénnel való ellátása, így amennyiben a szülést segítő egyén a burkot azonnal fel nem tépi, a magzat megfullad. Azonban ha sikerül a szájon át való légzést biztosítani, akkor az illető valóban szerencsésnek mondhatja magát, amiért életben maradt. A Stephenie Meyer regényéből készült filmnek eme jelenséghez kurvára semmi köze nincsen - pusztán érzékeltetni szerettem volna, hogy még ebbe a pár soros szösszenetbe is mennyivel több izgalom, érzelem, drámaiság és tudományos fantasztikum szorult, mint az Alkonyat-sorozat írónőjének „romantikus” „sci-fijébe”.
Aki netán kételkedett volna abban, hogy Meyer képes Bellánál is irritálóbb karaktert alkotni, azt itt és most ki kell ábrándítanom; A burok főhősnője kivételes tehetséggel megáldva képes egyszerre két idegesítő picsa szerepében is sziporkázni. Hogy ez miként lehetséges? Hát úgy, hogy az alapszituáció szerint a Földet egy idegen faj foglalta el, akik az emberek testét megszállva igyekeznek megőrizni a békét és a bolygó tisztaságát, ám néhány túlélő ezt nem nézi jó szemmel, élen a Vándor nevű alien által megszállt Melanie-val, aki különféle belső monológokkal idegesíti halálra megszállóját (és nem utolsó sorban a nézőket is). Valami öreg rokona viszont a többi menekült heves tiltakozása ellenére is beengedi a szupertitkos búvóhelyükre, ahol aztán búzát termesztenek és hasonlóan lehengerlő, csuda izgi dolgokat csinálnak, míg az idegenek minden igyekezetükkel azon vannak, hogy az emberiség maradékát is kiiktassák. De bármennyire is fejlettek meg okosak, egy kibaszott hegyet képtelenek megtalálni a sivatagban, így tehát miközben a háttérben a világ legunalmasabb ufóinváziója zajlik, előttünk egy kurva erőltetett szerelmi négyszög bontakozik ki (bár szerintem még az öreg szándékai se makulátlanok). Mindenki számára az lesz a legjobb, ha ennek részleteibe nem megyünk bele, amúgy is kétségbe ejtően zavaros a szereplők egymáshoz való viszonyának ábrázolása. A karakterek üresek, full jellemtelenek és bambák, a történet meg gyenge, mint a Forint, konkrétan nulla cselekménnyel, ezért a türelmünk is olyan iramban fogy, mint lánykoleszban a vécépapír.
Higgyétek el, olyan feszülten próbálok ebben a filmben valami értékelhetőt találni, hogy majd’ kiszökik az aranyerem, de ez valami borzasztó. Fúj. És sajnos akkor se tagadhatná le szülőanyját A burok, ha nem lenne olyan gyötrelmesen kínos, mint egy két órán át tartó szellemi végbéltükrözés, de sajnos nem elég, hogy magán viseli a Twilight valamennyi káros mellékhatását – unalmas, gagyi, ingerszegény, stb. -, még újabb tüneteket is produkál. Ennek következtében pedig minden perce súlyosan károsíthatja a jó ízlésű, kulturált szórakozásra vágyó néző fizikai és mentális egészségét. Röviden összefoglalva: szar az egész; letölteni se érdemes. 1/10