Mivel a közösségi szellem az utóbbi időben igencsak megcsappant itt a blogon, eme vitaindító kezdeménnyel igyekszünk szikrát csiholni, amennyiben ti olvasók is benne vagytok.
Első témánk gyanánt a manapság készülő blockbusterek trendjeivel kapcsolatban kérnénk ki olvasóink véleményét. Mint az nyilvánvaló, az utóbbi években (meg valamelyest már előtte is) az óriás költségvetésből készülő filmek elsősorban a látványra, a minél tökéletesebbre csiszolt speciális effektekre gyúrnak gőzerővel, amelynek sokszor az épkézláb történet, a konzekvens, érdekfeszítő és fordulatos cselekmény szenvedi meg a kárát. A folytatások és előzmények a "nagyobb, zsúfoltabb, több" elvét hajszolva készülnek évről évre, hogy a nyárra beérő terméssel aztán a szezonban egy valag zöldhasút arathassanak le a pénztáraknál. De vajon a 3D-kompatibilis, agyatlan, főként izomzatra építő filmeknek meddig lehet jövőjük?
Már nem egy példa bizonyította, hogy a tömény, intelligenciával alig-alig rendelkező produkciók sem válnak be örök érvényűen és a rengeteg popcornt magába tömő néző elvárásainak sem képesek örökké megfelelni (lásd a csúfosan elhasaló John Carter-t, amelyben az eddig jól működő recept hozzávalóinak nagy része mind-mind szerepelt, mégis pofára esés lett a vége). Így felvetődik a kérdés, hogy Hollywood meddig játszhatja még el mindezt jelentősebb financiális kátyu okozása nélkül. A kérdéskör tehát adott, melyhez kapcsolódóan egy központi kérdést fogok feltenni, de az egész témahalmazzal kapcsolatban várjuk a véleményeiteket, meglátásaitokat, felvetéseiteket.
- A manapság meghatározott elemekből felépülő blockbustereket kitermelő stúdiókban vajon van még annyi szufla, hogy merészebb, bátrabb és még nem feltétlenül kipróbált projektekbe invesztálják hatalmas tőkéiket? Vagy a filmstúdiók várnak a totális apokalipszisre, amíg a filmjeiket zombiként habzsoló nép ráun a parasztvakításokra?
A nagy stúdiók egyre inkább ragaszkodnak a biztonsági játékhoz, de a kérdés az, hogy vajon még azelőtt bele mernek-e vágni néhány kísérleti jellegű, egyedi projektbe mielőtt a nézők elégedetlen felháborodása vezetné őket ehhez az opcióhoz. Természetesen én, mint gondolom sokan mások az utóbbira tennék egy közepes összeget, de olykor-olykor azért adódik egy-egy fehér holló, besétál a kapun néhány olyan rendező, producer, akinek művei bizonyítják, hogy bizony ki lehet szolgálni a nézőket okos, intelligens produkciókkal, amely elöljáró példaként szolgálhat a többi konkurens stúdió, illetve saját maguk számára. Persze ehhez tökösség kell, kockázat, és a megfelelő szakemberek. Mint azt pedig jól tudjuk, Hollywood sem az utóbbiban, sem az előbbiben nem bővelkedik mostanság.
De azért csak jó helyre kerülnek idővel a tehetséges emberek...hiszen már Joss Whedon, Christopher Nolan és J.J. Abrams is ott sertepertél egy ideje, ahol az érdemi dolgok folynak.