Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Viagra Questions #1

2013.03.07. 06:00 Gevin

riddlerképtvsor.jpgMivel a közösségi szellem az utóbbi időben igencsak megcsappant itt a blogon, eme vitaindító kezdeménnyel igyekszünk szikrát csiholni, amennyiben ti olvasók is benne vagytok.

Első témánk gyanánt a manapság készülő blockbusterek trendjeivel kapcsolatban kérnénk ki olvasóink véleményét. Mint az nyilvánvaló, az utóbbi években (meg valamelyest már előtte is) az óriás költségvetésből készülő filmek elsősorban a látványra, a minél tökéletesebbre csiszolt speciális effektekre gyúrnak gőzerővel, amelynek sokszor az épkézláb történet, a konzekvens, érdekfeszítő és fordulatos cselekmény szenvedi meg a kárát. A folytatások és előzmények a "nagyobb, zsúfoltabb, több" elvét hajszolva készülnek évről évre, hogy a nyárra beérő terméssel aztán a szezonban egy valag zöldhasút arathassanak le a pénztáraknál. De vajon a 3D-kompatibilis, agyatlan, főként izomzatra építő filmeknek meddig lehet jövőjük?

Már nem egy példa bizonyította, hogy a tömény, intelligenciával alig-alig rendelkező produkciók sem válnak be örök érvényűen és a rengeteg popcornt magába tömő néző elvárásainak sem képesek örökké megfelelni (lásd a csúfosan elhasaló John Carter-t, amelyben az eddig jól működő recept hozzávalóinak nagy része mind-mind szerepelt, mégis pofára esés lett a vége). Így felvetődik a kérdés, hogy Hollywood meddig játszhatja még el mindezt jelentősebb financiális kátyu okozása nélkül. A kérdéskör tehát adott, melyhez kapcsolódóan egy központi kérdést fogok feltenni, de az egész témahalmazzal kapcsolatban várjuk a véleményeiteket, meglátásaitokat, felvetéseiteket.

  • A manapság meghatározott elemekből felépülő blockbustereket kitermelő stúdiókban vajon van még annyi szufla, hogy merészebb, bátrabb és még nem feltétlenül kipróbált projektekbe invesztálják hatalmas tőkéiket? Vagy a filmstúdiók várnak a totális apokalipszisre, amíg a filmjeiket zombiként habzsoló nép ráun a parasztvakításokra?

johncarterszövegbubi.png

A nagy stúdiók egyre inkább ragaszkodnak a biztonsági játékhoz, de a kérdés az, hogy vajon még azelőtt bele mernek-e vágni néhány kísérleti jellegű, egyedi projektbe mielőtt a nézők elégedetlen felháborodása vezetné őket ehhez az opcióhoz. Természetesen én, mint gondolom sokan mások az utóbbira tennék egy közepes összeget, de olykor-olykor azért adódik egy-egy fehér holló, besétál a kapun néhány olyan rendező, producer, akinek művei bizonyítják, hogy bizony ki lehet szolgálni a nézőket okos, intelligens produkciókkal, amely elöljáró példaként szolgálhat a többi konkurens stúdió, illetve saját maguk számára. Persze ehhez tökösség kell, kockázat, és a megfelelő szakemberek. Mint azt pedig jól tudjuk, Hollywood sem az utóbbiban, sem az előbbiben nem bővelkedik mostanság.

De azért csak jó helyre kerülnek idővel a tehetséges emberek...hiszen már Joss Whedon, Christopher Nolan és J.J. Abrams is ott sertepertél egy ideje, ahol az érdemi dolgok folynak.

komment

Címkék: elmélkedés viagra questions

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr445120796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blake / Mitch and Murray 2013.03.07. 11:53:54

Az 'álomgyár' nekem egyre inkább úgy tűnik,mint egy 105 éves nyugdíjas kaszkadőr.Régen lehet,hogy ő csinálta a legnagyobb kunsztokat,de ma már örül,ha nem szarik be a nappalitól a toalettig.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.07. 12:12:59

szerintem mindig voltak különböző hullámai a filmkészítésnek, csak hozzánk nem jutott el annyi minden mint mostanában.

Biztos vagyok benne, mikor 80as években Stallone, meg Schwarzi évente lenyomtak egyedül egy egy száz fős hordát, akkor az is unalmas volt, csak hozzánk nem jutott el minden, és nem is "időben" illetve azonnal, mint ma.

Nem tűnt fel, hogy hálivúd sablonosan készít filmeket, hogy rááll egy trendre és azt addig facsarja amíg lehet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.07. 13:31:43

@Gevin: ezt most nem értem.

Igen a képregényfilmek is egy példa rá, hogy ráállnak egy témára.

Úgy értettem, hogy nekünk itthon régen nem tűnt fel ennyire nyilvánvalóan ez a hullámkészítés.

Ingorion 2013.03.07. 13:52:57

Én amondó vagyok, hogy a filmeket a fent felsorolt jelzőkért kell szeretni - látvány, 3D, agyatlan szórakozás. Vannak persze gyöngyszemek, ezáltal kivételek, de a történet addig lehet elsődleges míg a készítőknek nincs pénzük galaxisokat felrobbantani, városokat a földdel egyenlővé tenni.

Aki jó sztorit és csavarokat akar, az inkább nézzen (kábeles vagy angol)sorozatokat. Ott még (azt hiszem kimondható: hál' Istennek) nincs anyagi keret ilyenek tető alá hozásához, szóval marad az, hogy meg kell próbálniuk nem hülyére venni a nézőt, és minőséget elé tárni.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.03.07. 14:13:55

Előbb utóbb ez a korszak is leáldozik. A 3D-t azért erőltetik, hogy valamiképpen a pénzüknél maradjanak és az emelt jegyárakkal továbbra is kitermeljenek több száz millió dollárt. Most éppen a képregény-és tündérmese adaptációk mennek, 20 év múlva már más lesz a helyzet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.07. 14:32:13

@koimbra: ahogy a tökös/kőkemény akcióhősök kora is lejárt. ;)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.07. 14:56:13

@Ingorion: De nehogy már csak a sorozat maradjon az egyetlen lehetőség, ha az ember valami minőségi mozgóképre vágyik. Természetesen én is követek jó párat, imádom is őket, nem arról van szó, de ne kopjon ki teljesen a mozikból az igényesség, és az intelligens film.

@doggfather: Persze, de még ők is visszajöttek kicsit :). Az meg egyébként egy külön kérdés, hogy mi lesz az akciófilmekkel, ha már ők sem lesznek. Jelenleg nem ugrik be egy feltörekvő jó férfiszínész sem. Taylor Kitsch azért még kevés erre a porondra :D.

@koimbra: Tim Burton azért jól el van egy 25 éve ugyanazzal a szürreális világgal. Csak, ahogy a látvány egyre szépül, úgy a történet egyre torzul és semmitmondóvá válik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.07. 15:12:18

@Gevin: tom hardy pl.

de az eredetből bárkit el tudnék képzelni akció filmben is. JGL is meggyőző volt Willis ellen.

egyébként lehet, hogy nem tetszik, de igen is a sorozatok képviselik a minőséget, ezért (is) van egyre több olyan sorozat ahol a listás színészek, vagy egykor a listások cameoz-nak, vagy főszerepelnek is.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.07. 15:19:22

@doggfather: nem mondtam, hogy nem tetszik, nincs ezzel semmi bajom, régóta preferálom, hogy a sorozatok (főleg a kábelesek) ezerszer minőségibb cuccokat szállítanak, mint a filmek. Csak mellette megjegyzem, igen nagy kár, hogy a filmek már alig-alig képesek erre.

Tom Hardy jogos (basszus, pedig ő nyilvánvalóan erre a terepre (is) való, nem értem, hogy felejthettem el).

JGL azért so-so, nem egy akcióikon a srác (de nyilván nem kizárt, hogy legyen egy olyan korszaka is, csak a hipster-hülyegyerek egyelőre még sokkal jobban megy (és áll) neki)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.07. 18:31:14

@Gevin: persze, hogy nem ikon, ahogy írtam is, willis ellen jó volt, meg az eredetben se volt rossz ő se.

bencevarga 2013.03.07. 18:36:14

nem hiszem, hogy ilyeneknek, mint Hollywood lesz e valaha bátorságuk igazi filmet csinálni.
a nagy stúdióknál már én is csak a látványt figyelem, és el kell ismerni, az tényleg igényes.
a független filmesekben bízom még. hiszen a 2000es évek második felében szerintem megmutatták, hogy tudnak ők, ha akarnak sokkal jobbat, mint pl hollywood.
jó, ez kicsit összevissza lett...

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.07. 19:52:01

@bencevarga: persze, de a független filmekkel alapvetően nincs is gond. Ott szabadjára lehet ereszteni az elmét, csak a költséget kell lehetőség szerint kihasználni (mert hát nem verdesik az eget, általában).

HavasiG 2013.03.07. 22:44:34

Nekem a sorozat nem elternatíva az igényes filmre, mert nem fér bele az időmbe, hogy többet is kövessek, a "leállunk egy negyed évre egy ütős cliffhanger után" megoldás meg, hát, a k**** *******t!

Ha leülök filmet nézni, akkor rászánok 2+ órát havonta egyszer-kétszer, de elvárom, hogy legyen eleje, vége, meg útközben valami épkézláb történet. Ha meg akció, akkor legyen látványos. Jelzem, hogy a kamerarángatás és a másodpercenkénti vágás nem látványos, hanem idegesítő. Ezért bukik nálam az akciófilmek 90%-a.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.07. 23:51:48

@HavasiG: Akkor vedd le a polcról a 80-as és 90-es évekbeli akciófilm-gyűjteményedet :). Azok tuti nem hagynak cserben.

Egyébként igen, az akció-műfajnak sem tenne rosszat egy reform.

HavasiG 2013.03.08. 00:45:49

@Gevin: Nem feltétlenül kell olyan régre visszamenni, a Szállító 1-2 például klasszikus nálam. (A 3 sajnos unalmas lett.)

Az akciófilmnek jót tenne, ha visszajönne a fight coraographer, mint státusz és hagynák is, hogy dolgozzon. A szerencsétlen transformers sorozatra dollármilliók mentek el és a három részben egy élvezhető harc van, mikor a második részben Optimus két karddal nyomul. Ennyi, a többi a kamerarángás+másodpercenként vágás módszerrel készült.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.08. 02:49:55

@HavasiG: A TF 2 életem egyik legszarabb akciófilmje volt. TÖBB MINT 2 ÓRA!

A Szállító valóban rendben van, a 2-ben megcsillan a világ egyik legnagyobb kamuja, de kis szódával az is elmegy. A harmadik egy kiherélt, unalmas iparosmunka.

Egyébként ha már Statham, a Mechanic című filmjét láttad? (mediaviagra.blog.hu/2011/03/10/the_mechanic_2012) Mert, ha nem, akkor azt még ajánlom figyelmedbe, egy egészen élvezhető akciómozi. Illetve a nem túl távoli múltból Mel Gibson Börtönregénye is kifejezetten üdítő volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.08. 08:04:08

@Gevin: nem jó a hivatkozásod, nem visz sehova.

De a mechanic csak abban az esetben jó, ha nem láttad az eredetit.

Ha láttad akkor csak egy gyenge másolat.

HavasiG 2013.03.08. 11:52:54

@Gevin: Egyik Szállító sem definiálta újra az akciófilm műfaját, de kivállóak péntek esti lazításnak. Ezt a magasságot pedig bőven megugorják.

A Mechanik moziban kimaradt, "sajtóvetítésre" anno nagyon rossz "kópia" érkezett, de most, hogy mondtad, megint felrakom a listára. :)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.08. 12:09:04

@doggfather: igen, a kérdőjel a link végén bekavart. De tessék: mediaviagra.blog.hu/2011/03/10/the_mechanic_2012

Sajnos nem láttam az eredetit, de ha te mondod, elhiszem. Annak hiányában viszont kifejezetten élvezetes Statham-mozi, egy nagyon jó Ben Foster-rel.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.03.08. 12:09:57

@Gevin: *zárójel (nem kérdőjel). Nem tudok írni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.08. 12:18:47

@Gevin: pótold az eredetit, és visszatérünk rá. ;)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.03.09. 00:59:29

Én pont valamikor december végén írtam cikket arról, hogy egyre inkább úgy látszik, hogy a közönség inkább az értelmes blockbusterekre vágyik. Legalábbis nagyon megbuktattak pár filmet (Battleship, John Carter, Wrath of The Titans) mondjuk az Avengers vagy a TDKR sikerével szemben (Ilyen GI Joe újraforgatásokról nem is beszélve). Úgyhogy sztem az idei év nagy vízválasztó lesz, ha a látványosan gagyit most is leszarják, akkor elkezdhetnek a stúdiók komolyan gondolkodni, h mi legyen. De egyébként ez már kitűnik abból is, h Whedont meg Nolant villámgyorsan kinevezték gyakorlatilag az összes várható képregényfilm kreatív producerének. Ugyanakkor viszont azt látom, h ezt a néhány jól bejáratott embert fogják ennek köszönhetően orrba-szájba nyomatni.

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2013.03.12. 10:01:49

Mindig lekövetik majd ahogy az emberek ráunnak az ismétlésre, de mindig csak késéssel. Jól működik a gépezet nincs ezzel gond. Joss Whedonban mondjuk van még egy lövés, aztán majd jön a következő csodagyerek és így tovább. Nem kell őket félteni, itt pénzről van szó, ahhoz meg nagyon értenek. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása