Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Gevin kultnaplója

2013.01.04. 23:20 Gevin

Sosem rajongtam ezekért a naplókért, de be kell látnom, hogy jó dolog, pláne hogyha az ember akkora filmbu*zi, mint jómagam, akkor nem árt ha lejegyez néhány dolgot - külön jó az abszolút semmilyen filmek elfelejtődése végett. Szóval afféle emlékeztetőként is funkcionál. Illetve még egy olyan előnye is lehet, hogy spontán véleménycserékbe bonyolódjunk eme poszt kommentjei között - ha valamely olvasónknak van hangulata hozzá. A könyvekről, képregényekről egyelőre nincs adat, de előbb-utóbb (inkább utóbb) azokat is bejegyzem a listára.

FILMEK:

2011

SZEPTEMBER:

Menekülés New Yorkból: Snake Plisken karakterén kívül szinte minden szar ebben a filmben. Nagy klasszik, de ritka mód taszított. 4/10

OKTÓBER:

Biutiful: Kibaszott szomorú film, egy kibaszott jó Javier Bardemmel. Inarritu Halál trilógiájának kiegészítése. 8/10 (kritika)

Carlito útja: Al Pacinonak a 80-as, 90-es években volt egy olyan tulajdonsága, hogy képtelen volt olyan gengszterfilmben játszani, ami rossz lett volna. A zsáner kliséit durrogtatja, de végig leköt,az utolsó üldözéses jelenet pedig annyira királyul van megrendezve, hogy szorítod a karfát végig. 7/10

Kisiklottak: Vincent Cassell akkora geci, hogy beszarsz. Fasza kis thriller, ütős fordulatokkal, amiből a legutolsó sajnos túlcsúszik saját magán. Tele van feszültséggel és végig izgalmas bír lenni. 7/10 - majdnem 8.

Halloween: Carpenter atmoszférája csak úgy nyüzsög a félelemtől és a zongoradallamtól. A Halloween méltán slasher-klasszikus ugyan, de azért néhol vontatott és ez kissé érződik is. Mike Myers lassú, sztoikusan lépdelő, szenvtelen, nem evilági karaktere (jelenléte) viszont bivalyerős. 7/10

Péntek 13 (1980): a slasher-őskövület, ami 5 forintot nem ér. 2/10 (kritika)
Péntek 13 part 2: A part 2 fogyaszthatóbb darab, de a zsáneren belül még mindig csak nyűglődő erőlködés. 4/10 (kritika)

[Rec] 2: Jaume Balagueró tisztességes folytatást gyártott, sőt az én szememben azon túlmutatót is. Európai horrorkedvelőknek ajánlott, kézi kamera-hatereknek tiltott anyag. 7/10 (kritika)

Az igazság ára: Feszült jogi krimi, amelyben Matthew Mcconughey nem a tricepszét villantja, hanem azt a kevés tehetségét, ami még maradt. Alapos forgatókönyvvel és szép csavarokkal operál, bár újat nem hoz. 7/10 (kritika)

9 halott: Többé-kevésbé egy helyszínes, B-kategóriás thriller Melissa Joan Hart-al (Sabrina). Az Exam jobb, ez felejthető. 6/10

Attack the block: Zseniális zsánerfilm, brit suttyók hőstörténete, minimalista szörnyparádéval és orbitálisan durrogó poénokkal. 9/10 (kritika)

A harcmező hírnökei: Kiváló dráma egy brutálisan jól játszó Woody Harrelsonnal. A halálhírnek is vannak a szabályai, és kurvára nem egyszerűek. 8/10

Mindenki megvan: újranézve is a legzseniálisabb családi drámák közé sorolom, amiben De Niro kijátssza azöregedő apa ütőkartyáját és szinte összeroppantja a szíved, akkorát játszik. Elsőre csak 8 volt, de azt hiszem, hogy most megadom a 9/10-et.

A Vadász: Közepes Brit horror. Van benne potenciál, de inkább elgagyul, mint hogy kihasználná. 5/10 (kritika)

NOVEMBER:

Későn kezdő: Baseball-film, ami sajnos nem mentes a családi film gyermekbetegségeitől, de még ettől függetlenül is működik egy egész jó Dennis Quaid-el a főszerepben. Kellemes. 7/10 (kritika)

Álmatlanul: Jelentem, nem vagyok már Argento-szűz, de talán nem ezzel kellett volna kezdeni. Kellően véres, ugyanakkor unalmas és érdektelen giallo. Max von Sydow remek, a többiek nullák. A csavar a végén viszont jó. 5/10

Förtelmes főnökök: Fasza kis vígjáték a "basszameg a főnököm" témakörben. A főszereplő trió összepasszol, a mellékszerepekben feltűnő arcok pedig zsenik (Farrell, Spacey, Anniston). 7/10 (kritika)

Somewhere: Szépen becsomagolt semmi. Sofia Coppola nem nekem rendez filmet az is biztos. Pedig Stephen Dorff jó. 5/10 (kritika)

Gattaca: Andrew Niccol varázsol. A Gattaca úgy lesz kegyetlenül jó sci-fi, hogy csak a legvégén köt ki az űrben. 9/10

Harry Potter 7/2: Masszív, akciódús finálé. A látvány elképesztően bomba, a felfedezős rész kissé hiányzik ugyan, de a rengeteg harc kárpótól. 8/10

Gilbert Grape: Johhny Depp és Dicaprio Nagyon fiatalok, mesterkéltség nélkül hoznak egy fantasztikus összjátékot. A fényképezés gyönyörű, a dráma lassú és kellemes. Jó film '93-ből, Dicapriot pedig elkerüli az Oscar. 7/10

Erőszakik In Bruges: "Egy mese, amiben a szereplők kokaint szívnak, csillapíthatatlanul káromkodnak, ölnek, vedelnek és olyan belső egzisztencialista válságban nyomorognak, hogy azt egyetlen módon lehet kibírni: ha röhög rajta az ember." 9/10 (kritika)

A guardista: Macsó melankólia. Brendan Gleeson mindenkit lemos. Egy jó üveg ír whisky minőségével. 8/10 (kritika)

The Woman: Lucky McKee filmje valójában tényleg nem igazán horror: egy masszív pszicho-thriller, az az idegeken trappoló fajta, amelytől nem retteg az ember, de mint szemlélő szabályosan fájdalmas végignéznie. 8/10 (kritika)

DECEMBER:

Super 8: Évek óta nem látttam ennyire jó gyerekfilmet. 8/10 (kritika)

Rabbit Hole: A klisék ebben a témában igencsak végesek, és a film fel is használja a legtöbbjüket, de a végkicsengés energikusságától - néhány vontatott részt leszámítva - kiváló dráma kerekedik ki a végére. 7/10 (kritika)

Másnaposok 2. - Újrahasznosítás. 6/10 (kritika)

A majmok bolygója: Lázadás: Sosem voltam Majmok Bolygója rajongó, most sem leszek, de ez profi munka. 8/10 (kritika)

Patch Adams: Robin Williams egyik legjobb drámája, kb. ötödször újranézve is kiváló. 8/10 (kritika)

Warrior: Az utolsó pillanatokban igencsak rálicitál az idei (2011) mezőnyre. Gavin O'connor sportdrámája Nick Nolte-val, Tom Hardyval és Joel Edgertonnal úgy megríkat, mint egy naiv kisgyereket. Zseniális! 9/10 (kritika)

Szalmakutyák (2011): Az eredeti Sam Peckinpah féle verziót nem láttam, de ez igencsak vállalható. 7/10 (kritika)

Red State: Sajna Kevin Smith horror-thrillerbe (?) tett kirándulása csak közepes lett, néhol túl vontatottan, de az egyénileg komponált akciójelenetek tetszettek. 5/10 (kritika)

Flypaper: Egy kis Heist-filmes önirónia, egyszeri szórakozásra kellemes anyag. 6/10 (kritika)

Céges buli: "Könnyen felejthető, de kellemes amíg tart." 6/10 (kritika)

Segítség apa lettem!: Brett Ratner családcentrikus villanása gyönyörűen kiélezett öniróniával és olykor csípős cinizmussal mesél. Karácsonyi, abszolút remek felütésű Nick Cage film. 7/10 (kritika)

Moneyball: 2011 legintelligensebb filmje. Brad Pitt visszafogottan, de pont ettől megkapóan remekel. 8/10 (kritika)

A bőr, amelyben élek: Első találkozásom Almodóvarral. Emlékezetes. Beteges és perverz, egy remeklő Antonio Banderassal. 7,5/10 (kritika)

2012

JANUÁR:

1. Védd magad!: Vin Diesel legkomolyabb szerepe Sidney Lumet maffiaperes filmjében. Másodszorra is sziporkázóan kiváló tárgyalótermes krimi. 8/10 (kritika)

2. Fifti-fifti (50/50): Jól körülírt film a rákról, ahol Seth Rogen nagy meglepetésemre baromira jó fej. JGL hozza amit tud/kell. 8/10 (kritika)

3. Hideg Préda: Közepes havas slasher. Jól indul, de aztán elég vontatott lesz. Kár érte. 5/10

4. A próféta: Korrekt francia börtönfilm. "Úgy megy be, hogy senkije és semmije nincsen, majd úgy jön ki, hogy hatalma van." 7/10

5. Mementó: Nolan első berobbanó filmje, kult-klasszik. Guy Pearce kiváló, a narratíva és a forgatókönyv nem különben. 8/10

6. Following: kissű művészfilmes beütésű, de a végkifejletre majdhogynem levetkőzi minden addigi botlását. A szkriptje üdítően összetett. 7/10

7. 7 days: "Az eleinte torture-porn-nak beillő expozíció után a film hamar tisztázza, hogy a hideg bőre alatt sokkal több rejlik, mint egyszerű hatásvadászat." 7/10 (kritika)

8. Suszter, szabó, baka, kém: Minden pórusából cseppenként növekszik az a paranoid légkör, amely szépen lassan ránk ülepszik. A katarzist ezúttal nem a történet végkimeneteli szüli. 7,5/10 (kritika)

9. Don't be afraid of the dark: Kliséhalmaz, a vége pedig totálisan inkonzekvens, de a hangulat és Katie Holmes (grr..) végig jó. 6/10

10. Hajrá Boldogság!: szinte nem szól semmiről, a film poénjai vagy hihetetlenül ütnek vagy abszolút gagyik. Sally Hawkins gyakran végtelenül irritáló, Eddie Marsan viszont a film legjobbja. 6/10

11. Lopott idő: Andrew Niccol túl sok kompromisszumot kötött: Zsüsztin Timberlék, Amanda Seyfried? Kiváló morálboncolgatós sci-fi lehetett volna belőle, ehelyett száraz és idétlen popcorn, amely nehezen csúszik. 5/10

12. Another Earth: Kár, hogy azt az irtózatosan jó potenciált nagyon hamar levedli és habár jó drámáv avanzsál, csak már százszor láttuk. A zenéje és bizonyos pontokon a fényképezése csodálatos. 6/10

FEBRUÁR

13. Visszavágó: Gibson megveszett, halomra lő minden piti és fejes gengsztert, közben dohányzik, mi meg bámuljuk a kékes szűrőn át. Még Femme-Fatale is akad Maria Bello személyében. Majdnem film-noir. 8/10

14. Meglógtam a Ferrarival: a kamaszos báj lehengerlő, a humor eredeti, Broderick jól hozza a menő gimis srácot. De azért minden tiszeletem ellenére itt-ott lapos, ritmus-vesztő, szóval a tökélytől még 2 utcára van. 8/10 (kritika)

15. 12 dühös ember: Sidney Lumet és a tárgyalótermes krimi műfajteremtése. Bomlaszt, feszít, dühöng, érvvel. Valóban mestermű. 9/10 (kritika)

16. Hátsó ablak: Remek thriller Hitchcocktól. Kár, hogy az első fele nem olyan feszes, és izgalmas, mint a második. 7/10

17. War Horse: Maga a szentimentális orgazmus. Spielberg megöregedett. 4/10 (kritika)

18. Életrevalók: A frank őszinteség és a totálisan önfeledt humor gyógyítja a lelket. Itt a legjobb példa rá. 9/10 (kritika)

19. Underworld 4: Ébredés: Sajnos ez ide már kevés. Mérsékelten élvezhető akció. 4/10 (kritika)

20. Utódok: Alexander Payne kétségtelenül jó a dramedyben. És Clooney, hogy fut, atyám. A Hawaii-i keserűségbe kiváló érzékkel sző bele néhány komikus elemet, úgy, hogy minden pillanata emberközeli maradjon. 7/10 (kritika)

22. Kerülőutak: Alexander Payne legjobb filmje. Két borbarát, aki kiruccan egy egyhetes legénybúcsúra. Dramedy a keserűbb fajtából. 8/10 (kritika)

23. Fennsíkok Csavargója: a beállítások még rendjén is vannak, ahogy a szakállas Eastwood is remekül hozza a pisztolyforgató kalapost, de a történet gyengesége és az unalom felszabdalja a poros kis városkát, kocsmástul, kurvástól, mindenestől. 4/10

24. A némafilmes: Bámulatosan merész és egyben remek felütés. Nem újít, nem hoz hatalmasat, de mindvégig kellemes, aranyos film, a saját atmoszféráján belül kiváló megoldásokkal. 7/10 (kritika)

25. Seeking Justice: Valahol kár, de korántsem meglepő, hogy amikben mostanság Nic Cage játszik azok vagy tűrhető középszerű filmek, vagy vállalhatatlan szemétkupacok. Ezt is láttuk már vagy százszor, de emellé még ritmustalan, béna akciókkal operáló thriller, amiben ha az izgalom a tetőfokára hág, akkor én csak azt mormolom, hogy ez retek unalmas. Ezúttal Guy Pearce-nek nem sikerült belenyúlnia a tutiba. 5/10

26. Hogyan lopjunk felhőkarcolót: Ben Stiller még mindig vicces tud lenni, pláne ha jó vígjátékszerepbe hívják, és a filmkarrierje csődjét élő Eddie Murphy sem pukkant le teljesen, sőt mi több ebben a Heist-komédiában van jó pár vicces pillanata. Üdítő, könnyed szórakozás. 7/10

27. Éjfélkor Párizsban: Woody Allen előhúzza a legjobb énjét, a legdédelgetettebb témáit, és az Akadémia odaadja neki a legjobb forgatókönyv Oscarját. Azt valamit még mindig tudja az öreg. 8/10 (kritika)

28. Holtak hajnala (2004): Zack Snyder debütje, a nagybetűs poszt-apok zombifilm, a zsáner legjobb elemei felpumpálva a modern horrorhoz igazított alapkövetelményekkel, Snyder energiabombáival. 8/10 (kritika)

MÁRCIUS:

29. Unthinkable: a terrorizmus klasszikus témáját boncolja, tele erőszakkal, konspirációval és elmélkedéssel. Eszméletlenül feszült thriller, Samuel L. Jackson utóbbi években produkált legjobb alakításával. 8/10 (kritika)

30. Gran Torino: Eastwood elbúcsúztatja magát, mint ikont. Az ujja füstöl, a lelke megváltatik és mikor a végére ér, te is csak elismerően tudsz bológatni. Másodszorra nézve is remekmű. 8/10

31. A bűn hálójában: "Gina Caranot akkor is imádnám, ha nem rúgná szét a filmben felgyülemlő magas színvonalú hím színészgárda seggét, egyenként és vérprofin, de így meg aztán…" 7/10 (kritika)

32. Fehér pokol: egy túlélőfilmbe burkolt, lecsupaszított, nyers férfidráma. Liam Neeson remek. 8/10 (kritika)

33. A holtsáv: Ritka motiválatlan, gyenge próbálkozás a mesteri King könyvhöz képest, pedig Christopher Walken nagyon is jó lehetne, mint Johnny Smith. 4/10

34. 30 minute or less: Egész szórakoztató, de a közepe leül, és több poén is elfért volna. 7/10

35. Total Recall - Az emlékmás: Klasszikus blockbuster. Schwarzi meglehetősen vicces! 7/10

36. Barney's Version: Remekmű. 9/10

37. Vérveszteség: sokkoló, kissé művészfilmes hangzatú Refn-dráma. 7/10

38. Amerikai pite: a róla felidézett emlékek valójában szórakoztatóbbak, mint maga a film. 6/10 (kritika)

ÁPRILIS:

39. Beszélnünk kell Kevinről: érdekes felütés, rengeteg szimbolizáció. 7/10 (kritika)

40. Fargo: Ez volna a Coen-tesók egyik klasszikus műve. Hát baszki, egy karaktert kivéve kurva unalmas. 5/10

41. Testcsere: Már a százszor ellőtt vígjátékok közül származó jobb darabok is csak középszerek. Túl sok a gusztustalan poén, ami szar (mármint szó szerint is). 5/10

42. 2012: Szórakoztató katasztrófapornó, amely ugyanakkor túl hosszú, giccses, nyálas és néha felzaklatóan irracionális, de másnaposan meglehetősen jól csúszik. 5/10

43. Amerikai Pite 2: Simán jobb, mint az első. 7/10

44. Amerikai Pite 3: borzasztóan ritka, pláne ebben a műfajban, de a harmadik rész zsilettebb, mint elődei. 8/10

45. Fear X: Refn egyik filmje, amely nem a jobbak közül származik. 4/10

46. Pusher: A trilógia legjobb darabja. 8/10 (kritika)

47. Pusher 2: Másodszorra is remek. 7/10 (kritika)

48. Pusher 3: Olyan profi, mint az első rész. 8/10 (kritika)

49. Bronson: Refn egyik legművészibb, ugyanakkor legerőteljesebb alkotása. 8/10 (kritika)

50. Valhalla Rising: Áh, olvassátok a kritikát. 3/10 (kritika)

51. Drive: Továbbra is tartom újranézés után, hogy messze nem olyan erős film, mint amennyire harsogják. Mondjuk ettől még élvezetes. 7,5/10 (kritika)

52. Shame: biztos akadnak akik megtalálták benne az értéket. Nem tartozom közéjük. Nagy csalódás. 5/10

53. A nagyfőnök: Bruce Lee első odacsapós kungfu-filmje. Jó kis bevezető. 7/10 (kritika)

54. Carrie: Stephen King klasszikusának egy egész korrekt feldolgozása. 6/10 (kritika)

55. Halálos Fegyver: Alap. 8/10

56. Tomboló ököl: A hangulata kissé ingatag, de a harckoreográfiái kifejezetten üdítőek. 6/10

57. Esőember: NANÁ, hogy ez egy jó film. 8/10

58. Poligamy: Hihetetlen, hogy magyar filmet romantikus fröcsögés nélkül nem lehet készíteni, de dicsérendő, hogy van egy épkézláb sztori (még ha innen-onnan összelopkodott is). 5/10

59. Avengers: Whedon elég jó esélyekkel hajt rá az idei év legjobb blockbuster címére. 8/10 (kritika)

MÁJUS:

60. Nincs bocsánat: Eastwood elbúcsúzik a westerntől. Klasszikus darab. 9/10

61. Rango: Animációs westernkülönlegesség Gore Verbinskitől. Kreatív, komikus, kellemes, tele utalással. 7/10 (kritika)

62. Mad Max: valami zavarodott homoerotikus ámokfutás? Nem ez rémlett. 4/10

63. The Sitter: Jonah Hill politikai inkorrektséggel, dugással, kokóval és Method Man-nel feldobott vígjátéka. 6/10 ("kritika")

64. Young Adult: Hiányzik az a különleges formula, ami Reitman többi filmjét olyan elképesztően szerethetővé teszi. De azért így sem rossz. Kár, hogy a végén ilyen egyszerűen távozik. 7/10

65. Get the Gringo: Mel Gibson klasszikus akciófilm panelek között szlalomozik és rángatja elő a Visszavágó Porterjét. 7/10 (kritika)

66. The Thing (2011): A szörny elképesztően aberrált, az akciójelenetek tűrhetőek, viszont nálam valahogy ez az egész felütés és megvalósítás, csakúgy, mint az eredetinél nem működik igazán. 6/10

67. A sebhelyesarcú: Pacino heves, karizmatikus és agresszív alakítása méltán ég be az ember retinájába, csakúgy, ahogy tette azt a filmművészetben. Viszont kissé elnyújtott, és néhol túldramatizált. 7/10

68. A hatalom árnyékában: Clooney kiváló rendezésű politikai thrillere. 8/10 (kritika)

69. Goon: Stifler nem csak verbálisan inzultál. 8/10 (kritika)

70. Mission Impossible: Ghost Protocoll: kegyetlenül élvezetes ahogy Tom Cruise negyedszerre még jobban lubickol a felturbózott akciójelenetekben, mint eddig bármikor. 8/10

71. Egy asszony illata: Al Pacino pazar, de a végére felgyülemlik a giccs és a szentimentálisra színezett becsület. 7/10

JÚNIUS:

72. Poltergeist - Kopogó Szellem: Akad néhány remek ötlet és beállítás benne, de én többet vártam. 5/10

73. John Carter: Szórakoztató blockbuster. Számomra érthetetlen, hogy az amcsik miért nem zabálták két pofára. 7/10

74. Ádám almái: Dán speciál. 8/10 (kritika)

75. Alien: 7/10 (kritika)

76. Aliens: 8/10 (kritika)

77. Alien 3: 6/10 (kritika)

78. Alien 4: 6/10 (kritika)

79. Miss Bala: A fényképezés pazar, de a 30 perc után érdektelenségbe fulladó sztori sajnos unalmas, mint a franc. A végére mondjuk felébred. 6/10

80. A látogató: Dramedy Richard Jenkinsel. 6/10

81. Fekete Víz: Korrekt thriller, némi horror beütéssel. 6/10

82. Borotvaélen: Odatenném a Safe House mellé, csak ez egy fokkal érdekesebb, de ez is ezerszer lejátszott téma. 6/10

83. Átok 2: Újrahasznosítja az első rész paneljeit, de még így is van pár karfamarkolós, beszaratós rész. 5/10

84. Ördöggerinc: Guillermo Del Toro varázsol. 7/10 (kritika)

85. Védhetetlen: Hiába Denzel, ez most kevés. 5/10 (kritika)

86. Chihiro: A rajzok és a zene gyönyörű. az erkölcsi tartalom kissé felszínes. 7/10

87. Veszett a világ: David Lynch komolynak szánt komolytalansága, vagy mi. Cage kibaszott kúl. 5/10

88. Az öldöklés istene: Polanski szülőkonfrontációja igencsak szórakoztató. 7,5/10 (kritika)

JÚLIUS:

89. Rémálom az Elm utcában: Megvan benne a hangulat, egyetlen dolog van, ami borzalmas, az a zene. 7/10

90. Sleepers - Pokoli lecke: Szinte hihetetlen, de a második felében a neves színészek rosszabbá teszik a  kiemelkedően jó első felét. 6/10

91. Félelem és Reszketés Las Vegasban: Terry Gilliam szürreális drogtripje. 6/10

92. Halálos Fegyver 2: Az első rész a melankóiája miatt egy hajszállal jobb, de ez is bazi szórakoztató buddy-movie. 7/10

93. Frászkarika: Ha kiakarták forgatni egy kicsit a vámpíros filmek kliséit, akkor jobban is igyekezhettek volna.
Colin Farrel lubickol, a CGI pedig különös, de hatásos. 6/10

94. Kutyám, Skip: Nem tartom számon, hogy hányszor láttam már, de az holtbiztos, hogy ez a legjobb kutyás dráma a világon. 9/10

95. Bikanyak: Minőségi belga dráma. 7/10 (kritika)

96. Taken: A TAKEN újranézve ismét bebizonyította, hogy akcióprofizmus magasfokon. 8/10

97. Batman Begins: Még mindig egy rendkívül jó megalapozása, felvezetése a trilógiának. 8/10 (kritika)

98. The Dark Knight: Mestermű. 10/10 (kritika)

99. Zoolander: Több poénra számítottam ettől a rakat idiótától. Relax!

100. Két nővér: Ázsiai horrordráma gyöngyszem. Idén a 100. filmnek nem is rossz választás. 9/10 (kritika)

101. Adaptáció: Hihetetlenül furcsa egyvelegű dráma rengeteg történeti szállal, amely később egybefonódik. Tele van ötlettel, a narráció kiváló, a karakterei pedig jól megírtak. Charlie Kaufman és Spike Jonze pontosan tudta mit csinál. 8/10

102. The Dark Knight Rises: A trilógia méltó lezárása. Magas emocionális tartalommal. 9/10 (kritika)

103. The Pact: Szörnyeteg. Vagyis inkább szörnyű. 3/10 (kritika)

Időhiányból kifolyólag most csak pontozok.

AUGUSZTUS:

104. Rampart 5/10

105. Ragadozók (1996) 7/10

106. Amerikai Pite: A találkozó 7/10

107. The Raid: Redemption 7/10 (kritika)

108. Felvéve 7/10

109. The cabin in the woods 8/10 (kritika)

110. Az utolsó cserkész 9/10

111. Trust 8/10 (kritika)

112. I saw the devil 7/10 (kritika)

113. Magic Mike 5/10 (kritika)

114. The Tall Man 7/10 (kritika)

115. The Hunger Games 5/10

116. Hatodik Érzék 9/10

SZEPTEMBER:

117. Safe (kritika) 5/10

118. Nader és Simin 5/10

119. Men in Black 3 7/10

120. Babycall (kritika) 6/10

121. Soul Surfer (kritika) 6/10

122. Öt éves jegyesség 5/10

123. The Hole 4/10 (kritika)

124. Halloween H20 - húsz évvel később 6/10

125. Halloween (2007) 6/10

126. Detachment 8/10

127. Las Vegas, végállomás 8/10 (kritika)

128. A Remény rabjai 9/10

OKTÓBER:

129. The Innkeepers 5/10 (kritika)

130. The Expendables 2 8/10


131. The Collector 8/10 (kritika)

132. A diktátor 8/10

133. Hodejegerne 7/10

134. The Texas Chainsaw Massacre (1974) 4/10

135. Kill list 5/10

136. Take Shelter 5/10

137. 500 nap nyár 8/10 (kritika)

138. Szerelem második látásra 7/10

139. A csodálatos pókember 6/10 (kritika)

140. Red Lights 7/10

141. Másvilág 8/10
(kritika)

NOVEMBER:

142. Killer Elite 6/10

143. Trükkös fiúk 8/10

145. Derült égből Polly 6/10

146. Kertvárosi Kommandó 6/10

147. Belső Tenger 8/10

148. Ne légy barom! 6/10

149. Ted 8/10

150. Looper - A jövő gyilkosa 7/10 (kritika)

151. Apa ég! 4/10

152. Lawless 7/10 (kritika)

153. Deadfall 7/10 (kritika)

154. Hollywoodland 7/10

156. Top Gun 7/10

157. Super 7/10

158. Mr. Nobody 8/10 (kritika)

159. The Dark Knight Rises 9/10 (kritika)

DECEMBER:

160. Superman (1978) 8/10

161. Hideg nyomon 8/10

162. Képtelen kampány 6/10

163. Tolvajok városa 9/10

164. 16 utca 7/10

165. Sinister 4/10 (kritika)

166. Így neveld a sárkányodat 7/10

167. Notorious 6/10

168. Premium Rush 6/10 (kritika)

169. Merida 5/10

170. Hóbarát 7/10 (kritika)

171. End of Watch 5/10

172. Reszkessetek, betörők! (kritika)

173. Tapló télapó 9/10

174. Forrest Gump 9/10

SOROZATOK:

OKTÓBER:

How i met your mother 6.évad: sokkal szórakoztatóbb volt, mint az előző évad. Barney apa-fia szála feldobta kicsit. Akadt néhány gyenge rész, de ismét remekül lehetett szórakozni rajta. A fináléra viszont ebben a formában nem számítottam. 7-8/10

Breaking Bad 4. évad: 8/10

Rules of Engagement 5. évad: a házasság 5. éve is jól működik. A 24 rész végére azért már lihegtek az írók. Warburton még mindig Epic! 8/10

NOVEMBER:

Az ítélet család 1. évad: amikor rád szakad az elképesztően intelligens humor, azt üdítő nézni. 8/10

DECEMBER:

American Horror Story 1.évad: A Murphy-Falchuk koprodukciós cég elmebeteg és aberrált végterméke. Jó kis évad. 8/10 (kritika)

2012

JANUÁR:

1. Homeland 1. évad: A tavalyi év legjobb újonc drámája, de a vége kissé erőtlen. 8/10 (kritika)

2. Sons of anarchy 4. évad: Sutter ezúttal kissé túlspilázta. 7,5/10 (kritika)

FEBRUÁR:

3. Az ítélet család 2. évad: Az intelligens humor továbbgyűrűzik, és a karakterek egyre idiótábbak, a poénok egyre jobban megírtak. Ilyen egy jó vígjátéksorozat. 8/10

4. Lost 4. évad: másodszorra is azt mondom, hogy - ha a sztrájk miatt is - kicsit elkapkodott, túl össze-vissza szezon lett. De a minőségi high-concept mivoltját tökéletesen tartja azért. 7/10  

5. Lost 5. évad: A közepe eszméletlenül jól vezényelt karakterdráma, az időutazásos téma izgalmas, de itt sem ússzuk meg időhúző részek nélkül. Mindettől függetlenül élvezetes évad. 8/10

6. Lost 6. évad: annyira, de annyira rengeteg kérdésem van, hogy könyvet írhatnék belőlük. A karakter-momentumos és drámai befejezés szép, de a hatalmas gáz az, hogy a Lost univerzumról kiderül, hogy nem is olyan összetett, mint hittük volna. Egy kurva nagy blöff az egész. Mi meg csak nézünk, mert bevettük. 7/10

MÁRCIUS:

7. The Walking Dead 2. évad: a végére összeszedte magát a sok bukdácsolás ellenére. 7/10 (kritika)

8. Two and a Half men 8. évad: Charlie bácsi sziporkázik. 7/10 (kritika)

ÁPRILIS:

9. Californication 5. évad: Szórakoztató évad, húgy finálé. 7/10 (kritika)

MÁJUS:

10. The Sopranos 3. évad: Az a helyzet, hogy én a Maffiózókba nem tudok és nem is akarok belekötni. Szóval ez az évad is zseniális. 10/10

JÚNIUS:

11. Bored to Death 1. évad: Intellektuel krimi-komédia, hatalmas arcokkal. 8/10

12. Magic City 1. évad: Ike Evans és a szállodavezetés rejtelmei Miamiban. 8/10 (kritika)

13. Bored to Death 2. évad: Hiányzik az ív ebből a szezonból, de még így is könnyed nyári szórakozás. 6/10

14. Shameless 1. évad: A csóró Gallagher család garantáltan belopja magát a szívedbe. Isznak, szívnak, basznak, buliznak. Tiszta Skins, csak amerikai módra. 8/10

JÚLIUS:

15.The Killing 2. évad: Méltó betetőzése az első évadnak. 9/10

16. The Big bang Theory 1. évad: Olykor kilóméterekről kiszagolható poénok, de mégis szórakoztat és van benne egy überelhetetlenül idegesítő, de pont ezért fenemód vicces karakter. 6/10

17. The Big bang Theory 2. évad: Az a helyzet, hogy bírom a srácokat, akik mellett ott ez a hülye picsa. 7/10

18. The Big bang Theory 3.évad: Maradt minden a régiben. 7/10

19. The Big bang  Theory 4. évad: Érezhetően fárad a koncepció.

AUGUSZTUS:

20. Mad Men 2. évad 6/10 (kritika)

21. Misfits 3. évad 7/10 (kritika)

22. The Middle 1-2. évad 8/10

SZEPTEMBER:

23. Maffiózók 6. évad 10/10

24. Call me Fitz 1. évad

OKTÓBER:

25. Californication 1. évad - 9/10

26. Californication 2. évad - 8/10 -->

5 komment

Címkék: kultnapló

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr993977600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2012.02.01. 14:06:59

Van pár, amit nem láttam, de azok zömmel nem is érdekelnek. A Próféta nálam meg egy 9-est lazán érdemel. Tipikusan az, az eset, hogy minél többször nézem, annál jobban tetszik. Ugyanez a Mementónál.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2012.02.01. 15:06:08

@Swarm: Én még mindig azt mondom neked, hogy nézd meg egybe a Halálos közellenség 1-2 részét, mert ahogy felemelkedik és végül elbukik, abban van valami szomorú és egyben baszottul megnyerő. Más, mint a Próféta, teljesen mást mutat be, de Cassell nekem azt a filmet jobban eladta.

Mementó: dettó (bár a hosszas építkezés az elején eleinte kissé unalmas szvsz.,)

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2012.02.01. 15:46:24

Megtörtént, pont akkor amikor a múltkor írtad.
Az is nagyon jó, de tök más stílus a kettő. A Prófétába nekem volt valami új, valami olyan amit eddig még nem láttam. Meg iszonyat nyers hangulata van.
A Mesrine is állat volt, főleg Cassell, de nekem a Próféta jobban adta.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2012.02.01. 19:45:14

@Swarm: Akkor nincs mit tenni :). De a Próféta alapvetően inkább börtönfilm, a Mesrine pedig nem: az színtiszta gengszterfilm. Börtönfilmek közt a Próféta valóban markáns, de személy szerint túl sok újat nem találtam benne.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2012.02.01. 19:50:39

Börtönfilm, illetve nem a klasszikus értelemben vett gengszertfilm. Ezért (is) tetszik annyira.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...