Zombiirónia „mozi minőségben”
Mi a legjobb, ami egy kézi kamerás horrorfilm-sorozat harmadik részével történhet? Természetesen ha a kamerát ripityára törik a huszadik percben, nyakon vágva ezzel a found footage stílust annak összes hatásvadász elemével együtt, s egy vakmerő döntéssel lemondva az első két felvonás sikerreceptjéről - a szüntelen intenzitással generált feszültségről -, helyére pedig vegytiszta iróniát csúsztatva, láncfűrésszel és buzogánnyal veri szét a film mindazt, amit a franchise addig felépített. Nos, a REC harmadik epizódja pontosan ezt teszi. És piszkosul jól áll neki.
Minden nő álma a tökéletes esküvő. Clara és Koldo esküvője pedig mesébe illően tökéletesnek tűnik egészen addig a percig, amíg a váratlanul bezombuló nagybácsi metamorfózisa káoszba nem taszítja a partyt. Méghozzá olyan káoszba, ahol a megvadult, pokoli teremtmények élve zabálják fel a jogi viták miatt SpongyaBob helyett SpongyaJohnnak öltözött személyzetet; ahol a vőlegény középkori nehézpáncélzatban, hatalmas buzogányával roncsolja az élőholt lakodalmasok koponyáit; és ahol a szexi hősnő láncfűrésszel szaggatja szét menyasszonyi ruháját, hogy formás lábait kiszabadítsa a fehér fodrok és csipkék zuhatagának rabságából - ami persze a magas sarkúban való futást cseppet sem könnyíti meg, de vizuális szempontból mindenképpen dicséretet érdemlő gesztus.
A legkomolytalanabb arcát megvillantó REC sorozat ezúttal meglehetősen szokatlan, ámbár marha szimpatikus attitűddel igyekszik egy felesleges bőrlehúzás helyett önmagát kifigurázva felfrissülni. Így a zombi-filmek tipikus fordulataival élő, akció-orientált cselekmény hazavágja ugyan az előző részekbe plántált feszültséget, de a rövid játékidő eredményezte sebes tempó fáradhatatlanul pumpálja a véresebbnél véresebb jeleneteket. Időnként pedig a háttérben lappangó morbid humor is utat tör magának a földre ömlő belek és véres húscafatok sűrűjében. Gondok többnyire csak akkor vannak, amikor a film nem elégszik meg ennyivel, és még drámai is akar lenni, viszont a mentőövként érkező véres, vicces vagy éppenséggel véresen vicces képsorok rendszerint visszabillentik a helyes irányba, hogy egészen a groteszk zárásig „kellemes” szórakozásban részesítsen mindenkit, aki nem ragaszkodik görcsösen a sorozat korábbi részeinek szisztémájához. 7/10