Tatsumi Yoshihiro gyerekként élte át a II. világháború borzalmait, és saját bőrén tapasztalta annak hatásait a japán társadalomra. A szegénység, a nyomor, a céltalanná vált életek, valamint az ebből való kiút kétségbeesett keresése jellemezte akkoriban a szigetországot, és ezek az emlékek táplálták később Tatsumi műveit. A mangaka már gyerekkorában eldöntötte, hogy mivel is szeretne majd foglalkozni, ebben pedig óriási segítségére volt „A Manga Istene”-ként (Manga no Kamisama) tisztelt Tezuka Osamu (többek közt a Kimba, a fehér oroszlán és az Astro Boy alkotója), akivel már a gimnáziumi évei alatt szoros kapcsolatot ápolt. Kezdetben képregénykölcsönzőknek rajzolt, főleg általános iskolás gyerekek számára – volt, hogy egyetlen éjszaka alatt 50 oldalt készített -, ám nagyon szerette volna az idősebb korosztályt is megcélozni, ezért történetei addig mangától szokatlanuk komolyak, rajzai pedig realisztikusak és komorak lettek. Továbbá ő volt az első, aki gyilkosságot ábrázolt képregényben. Stílusa miatt azonban erősen cenzúrázták műveit, így kitalálta, hogy mangáit más kategóriákba kellene sorolni, és ezzel létrehozta a gekiga, azaz a felnőtteknek szóló manga stílusát.
Tatsumi Yoshihiro művei az egész világon elterjedtek, néhány kötete Magyarországon is megjelent. Az animációs filmet november 10-től vetítik a Kino moziban.