Steven Spielberg valószínűleg kinézett magának egy új szemüvegkeretet, amihez az anyagiak előteremtésének az egyik legegyszerűbb módját választotta. Ha már a Jurassic Park olyan fene nagy kult-státuszba emelkedett az esztendők során, szimplán idő kérdése volt, hogy - a mozi két folytatásának legyártása után persze - mikor készül belőle tévésorozat. Szóval mikor Spielberg meghallotta, hogy egyik nagy aduját sorozattá manifesztálják, becsatlakozott producernek, hogy meglegyen az a kis zsebpénz az új szemüvegkeretére (nagyon dizájnos, dinoszaurusz bőrből legyártott, T-rex fogakkal kirakott keretről van szó). Ja meg persze, hogy a nevét adja ehhez a...hát, CGi-ből eszkábált, nyálkás családi drámával sújtott, kaland motívumokkal tarkított felfedezős sci-fi sorozathoz, ami rengeteg pénzt nyelt magába.
Mert bizony ez a másfél órás pilot pofátlanul drága mutatvány lett, amiben a CGi többször majdnem olyan mélységekbe képes süllyedni, mint a Mega Shark vs Giant Octopus legszebb effektjei. Na jó, ez így ebben a formában nem igaz, mert látszik rajta a pénz és a beleölt munka, de néhány odavetítés és a jövőben ide-oda császkáló kameramozgások által bemutatott jövőkép fenemód zavaró tud lenni. De ezt is nézhetjük a pozitív aspektusból, hiszen a dinók egész korrekt kinézetet kaptak, sőt, még mozgásban is képesek megidézni a Jurassic Park filmek hangulatát, félig-meddig legalábbis.
A történet szerint a 22. század végére az emberek olyan élhetetlenné torzították saját világukat, hogy a dinoszauruszok korába küldik őket vissza egy jobb életszínvonal elérése érdekében az új világban. Mert a Terra Nova bizony gyönyörű és sokkalta élhetőbb hely, mint ahonnan az emberek ide potyognak az átjárón keresztül. Viszont problémák, rázós szituációk és ezerszer látott forgatókönyvi klisék bizony még ezen a helyen is akadnak. Mert a jó szkript erejét egy speciális effekthalmaz és néhány éhes őshüllő sem képes pótolni. Ugyanis a családi drámázás és a karakterépítés egy valag jóindulattal is csak gyenge közepesnek nevezhető. Van itt börtönviselt apa, néhány éves kislány - még ő a legszerethetőbb, mert nem beszél és aranyos - egészségügyben tevékenykedő feleség, stréber tinilány, és lázadó kamasz fiú - azt az írót, aki még egyszer elő meri venni a "haragszok apámra a múltban elkövetett hibái miatt ezért lázadok"-formulát legszívesebben arcon köpném és megnézetnék vele 300 résznyi spanyol-szappanoperát.
Viszont dicséretes, hogy a piszkosul nagy költségvetés ellenére - vagy pont ezért - nem lettek kispórolva a dínók, az akciójeleneteket sem hanyagolták el és kapunk belőlük bőségesen. Emiatt pedig a Terra Nova javít a klisék ütötte horpadásokon, mert a felfedezés élménye már-már karcolgat valami hangulatot, amit kellemes nézni. Kár, hogy aztán jön az ember-embernek-farkasa szisztéma és előtérbe tolódnak az eddig említett dramaturgia sarkalatos pontjai.
Meglepetést az elkövetkezendő 3-4 részben biztos, hogy csak minimális szinten - vagy sehogy - fog csak tartogatni a sorozat, eléggé kiszámítható és előre látható a cselekmény iránya - ez az országos adók átka? -, de a felfedezés és a kíváncsiság miatt még érdemes maradni néhány epizód erejéig és kiderül meddig bírják CGI-vel a készítők. Na meg, hogy a mintacsalád miként boldogul a dzsungelben - de ettől már előre émelyeg a gyomrom. Az biztos, hogy az előhype skandálás nagyon hamar alábbhagyott és ha nem mutatnak valami egyedit, akkor nem sokáig fog életben maradni, és ugyanúgy kihal majd, mint azok a dínók ott a tévében. 6/10