Hogy pontosan mikor, azt azonban még sajnos nem lehet tudni. A 2009-es év végére ígért játék megjelenése ugyanis többet csúszik, mint Jerry O’Connell a Slidersben. Sokan már a reményt is feladták, hogy valaha újra magukra ölthessék virtuálisan Max furcsán lobogó bőrkabátját, ám a fejlesztő Rockstar Games most megnyugtatott mindenkit azzal a bejelentéssel, hogy dolgoznak az ügyön, ráadásul nem is egy, hanem négy stúdióban folynak a munkálatok, Torontótól Vancouveren és New Englanden át, egészen Londonig.
A legutóbbi részben Max jócskán leadott az életszínvonalból, 12 év elteltével pedig már San Paolo nyomornegyedében szórja lassítva a golyókat a szenvedélybeteg, ápolatlan külsejű exzsaru. A történetről sokkal többet még nem árultak el a készítők, de az Edge magazin hasábjain a játékmenetről felfedtek pár infót. Sok lesz az újítás, de nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a rajongók ne egy teljesen új Max Payne-t kapjanak, hanem ugyanazt a játékot, amit megkedveltek, csak a kor elvárásainak megfelelően átalakítva és felturbózva.
A külső nézet természetesen marad, ahogy a játék védjegye, a bullet-time rendszer is, ami némi módosításokon ment keresztül, s ezúttal már teljesen szabad mozgást tesz lehetővé. A környezetünkben fellelhető tárgyak mozgathatóak lesznek, és törni-zúzni is lehet majd annak rendje s módja szerint. A grafika állítólag csodaszép lesz, és még a napszakok is dinamikusan váltakozni fognak, akárcsak az időjárás. Max egyébként a játék egyes részein a jól megszokott külsejében tündököl, máshol azonban kopasz, borostás fejjel ténykedik. Multiplayer mód is lesz, ám erről még mélyen hallgatnak a Rockstar háza táján. A megjelenés dátuma egyelőre szintén ködbe burkolózik, de az már borítékolható, hogy PS3-ra, Xbox 360-ra és PC-re is érkezik.