Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Wild Target (2010)

2011.05.12. 16:00 Dr.Jones

Ha humorról van szó, az angolokat egyáltalán nem kell félteni, hiszen értenek ők a nevettetéshez, még ha a módszereik enyhén szólva is sajátosak. Ezt a kijelentést pedig mi sem bizonyítja jobban, mint a tavalyi év egyik legérdekesebb vígjátéka, a Wild Target, ami mellesleg Az érzelmes bérgyilkos című ’93-ban készült film feldolgozása.

Rose azzal keresi a kenyerét, hogy hamis festményeket állít be igazinak, majd ad túl rajtuk, ezért nem is csoda, hogy előbb-utóbb az egyik feldühödött áldozata egy bérgyilkost küld a nyakára. Ráadásul nem is akármilyen bérgyilkost, egyenesen Victor Maynardot, a szakma legjobbját. Mr. Maynard azonban egy egész napig tartó sikertelen próbálkozás után ahelyett, hogy megölné a lányt, mikor alkalma nyílik rá, inkább megmenti az életét, és a véletlenül hozzájuk csapódó Tony-val együtt egy szállodában rejtőznek el. Pechükre éppen abban a hotelben szállt meg Victor munkaadója is, aki rövidesen újabb bérgyilkost küld a szedett-vedett társaság után.

Kétlem, hogy létezne az emberi fajnak olyan egyede, aki még ne látott volna ehhez hasonló történettel rendelkező filmet, de itt nem is ez a lényeg, hanem az atmoszféra, ami egyrészt könnyed eleganciával ruházza fel a Wild Targetet, másrészt pedig hihetetlenül szórakoztatóvá teszi. Jonathan Lynn rendező a humor egy igen széles skálájáról válogat, és valódi poénáradatot zúdít ránk. Rengeteg helyzetkomikum van, melyek jelentős része a karakterek különbözőségére épül, de a véletlennek is rendkívül fontos szerep jut. A fordulatokra időnként számítani lehet, ám néha egészen meglepő dolgok történnek, és garantáltan kibuggyan a nevetés a legfaarcúbb nézőből is, például az autós üldözéses jelenetnél, ahol hőseink egy Minivel száguldoznak London utcáin.

A Bill Nighy által zseniálisan életre keltett Maynard a legérdekesebb karakter. Ő a legjobb bérgyilkos, de egyúttal a legszerencsétlenebb is, mivel képtelen becsajozni, az anyja meg már egyfolytában rágja a fülét, hogy 54 évesen ideje lenne az utódról gondoskodni, aki majd továbbviszi a családi vállalkozást. Victor éppen ezért megpróbál két legyet ütni egy csapásra: a bájos Emily Blunt által megformált Rose elcsábítása mellett Tony-t szeretné kiképezni utódjául. A srác szerepében Rupert Grintet láthatjuk, aki ezúttal varázspálca helyett pisztollyal és karddal hadonászik. Karaktere kissé olyan érzést kelt, mintha utólag erőszakolták volna a forgatókönyvbe; elég feleslegesnek hat, nem sok vizet zavar, de számos emlékezetes poén mégis az ő nevéhez köthető.

Volt néhány pillanat, amikor kis híján elaludtam, de szerencsére mindig sikerült kizökkentenie a filmnek ebből az állapotból, és többnyire széles mosoly ült a pofámon, sőt, nem egyszer fel is kurjantottam örömömben. 7/10-et osztok most ki erre a mókára, és mint az angol humor nagy kedvelője, remélem, hogy sok ehhez hasonló alkotás fog még napvilágot látni.

Szólj hozzá!

Címkék: vígjáték filmkritika 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr102887189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása