2011. november 11-ét valószínűleg minden valamirevaló fantasy rpg rajongó bejelölte a naptárban, hiszen (remélhetőleg) ekkor jelenik majd meg a The Elder Scrolls 5. része, a Skyrim. A készítők pedig nem sokat titkolóznak, sorra szórják elénk a kecsegtető hírmorzsákat, melyekből most összeállítottam nektek egy csokrot.
A történet szerint 200 évvel az Oblivion után járunk, a helyszín pedig Skyrim. A Birodalomban teljes káosz uralkodik: a fejedelemségek közti háború elkerülhetetlennek látszik, ráadásul még a réges-rég kihaltnak hitt sárkányok is felbukkannak, és nem barátkozni szeretnének.
Mi a játék kezdetekor szokás szerint egy börtönben sínylődünk, ahonnan egyszer csak se szó, se beszéd, szabadon engednek, és máris indulhatunk a világ megmentésére. Utunk során számtalan kaland vár ránk, melyek igencsak próbára teszik képességeinket. A különféle lények mellett meg kell küzdenünk a sárkányokkal is, akik közül a leghatalmasabbat, Alduint a mitológia a világ teremtőjeként, ill. az előző világ elpusztítójaként tartja számon.
Szerencsére minden esélyünk megvan, hogy győztesként kerüljünk ki a fenevadakkal vívott csatákból, hiszen egy ún. sárkányszülött bőrébe bújva kalandozhatunk Skyrim ormótlan hegyei között. Ez dióhéjban annyit jelent, hogy képesek leszünk olyan képességek elsajátítására, amivel kizárólag csak sárkányok rendelkeznek.
Ezt az elsöprő erejű képzettséget hívják sárkánykiáltásnak, és egy-egy ilyen erő elsajátítására a sárkányok legyőzése után, azok lelkének elrablásával nyílik lehetőségünk. Miután megvan a lélek, még fel kell kutatnunk bizonyos falakat, melyekbe sárkánynyelven mindenféle szövegeket véstek. Ezekbe különböző hatalomszavak vannak csempészve, melyeket felismerve sajátíthatjuk el a tudást. Nagyjából 20 sárkánykiáltás lesz majd megtanulható, és ezek mindegyike 3 szóból tevődik össze. Hogy ezek közül mennyit mondunk ki, azt egy gomb nyomva tartásának idejétől teszi függővé a játék. Az óriási hatalmú képzettséget azonban nem használhatjuk kedvünk szerint, két kiáltás között bizonyos időnek el kell telnie.
A már jól ismert varázslatok nagy része természetesen itt is visszaköszön, ráadásul sokkal változatosabbak lesznek. Emellett pedig – ha már két kezünk van - egyszerre használhatunk mágiát és fegyvert, ezeket megfelelően kombinálva pedig különösen hatékony támadássorozatokkal tizedelhetjük ellenfeleinket.
A harcrendszer teljes átalakításon megy keresztül; megszűnik a Morrowindre és az Oblivionra jellemző eszetlen hadonászás, és sokkal taktikusabb harcra kényszerülünk. A támadás jóval sokszínűbb lesz, a védekezés pedig kicsivel komplikáltabb, hiszen például nem tudunk majd olyan egyszerűen hátrafelé ugrálni, és a pajzzsal is ügyesebben kell bánnunk, ha el akarunk hárítani pár jól irányzott, ellenséges csapást.
Az Oblivionban a szintlépés is némi taktikázást igényelt, mivel amennyiben nem megfelelően válogattuk meg képzettségeinket, könnyen felborulhatott a mi és az ellenfeleink erőviszonyaiban fennálló egyensúly. A Skyrimben sokkal harmonikusabb lesz a fejlődés, valamint körülbelül kétszer gyorsabban fogunk szintet lépni. A megszokott fejlesztések mellett pedig különböző egyedi képességekre is szert tehetünk.
A legjobb hírt a végére tartogattam: akik velem együtt azért nem tudták igazán megkedvelni a The Elder Scrolls előző részeit - mert a bejárható világ egyszerűen túl nagy volt és üres, ezáltal pedig nyugodtan megnézhettünk pár műsort a tévében, mire eljutottunk A-ból B-be, mivel egyszerűen egy árva lelket nem evett felénk a fene -, azok most ujjonghatnak, mert ez a probléma is megoldódni látszik. A dolog lényege az volt, hogy a világ egy részét a gép generálta, ezúttal viszont szó sem lesz ilyesmiről. Igaz, hogy jóval kisebb lesz a felfedezhető terület, viszont a készítők gondosan kidolgozzák minden egyes négyzetcentiméterét, ezzel is pörgősebbé varázsolva a játékot.
A tarilert itt lent tekinthetitek meg, a tovább mögött pedig még néhány kép sorakozik. És amennyiben gyereket vártok, vegyétek fel a lehetséges nevek listájára a Dovahkiant, mert minden november 11-én születő, erre a névre keresztelt lurkó abban a megtiszteltetésben részesül, hogy élete végéig ingyen megkapja a Bethesda cég összes megjelent vagy a jövőben megjelenő játékát…
forrás: MorroHun