Játékosok milliói tették össze a kezüket 2007-ben, amikor először megpillantották a Crysis nevű FPS foto-realisztikus tájait. A részletesen kidolgozott, lenyűgözően szép, és megdöbbentően élethű grafika láttán a legkritikusabb gamerek szája is tátva maradt - nem csoda hát, hogy a mai napig minden újonnan megjelenő játék képi világát szinte törvényszerűen a Crysis-hoz hasonlítják.
Ez jövő héttől valószínűleg változni fog, hiszen a fejlesztő Crytek Studios még magasabbra teszi a lécet az USÁ-ban márc. 22, Európában pedig márc. 25-én debütáló Crysis 2 esetében. Vadiúj grafikus motor hajtja majd, ami még elődjénél is szebb látványt fog nyújtani. Kérdés, hogy mekkora erőmű kell majd ahhoz, hogy legalább egy elfogadható fps-értéken zakatoljon, a DX 10 alapkövetelménnyé válása mindenesetre nem túl biztató előjel.
Az első rész legnagyobb negatívuma (a gépigény mellett) a sablonos történet volt, amin a folytatásban csavarnak majd párat, hogy ne legyen azért annyira kiszámítható, de a hangsúly természetesen továbbra is a rendkívül magas színvonalú akción lesz. Az új Nanoruhákba bújva még hatékonyabban irthatjuk az emberiség életére törő idegen lényeket, akik New Yorkot tűzték ki első számú célpontjuknak. A sztori egyébként 3 évvel az első rész eseményei után veszi fel a fonalat, a közben eltelt időről pedig a legújabb divatnak megfelelően képregénysorozat készül.
A Crysis 2 történetét a díjnyertes sci-fi író, Richard Morgan vetette papírra, az meg már csak hab a tortán, hogy a játék zenéjét Hans Zimmer komponálta. Ha ehhez még hozzávesszük a képi világot, ami a CryEngine 3 motornak köszönhetően még az elődnél is szebb lesz, akkor a siker finoman szólva is borítékolhatónak tűnik. PC mellett jön PS3-ra és Xbox 360-ra is.