Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Casino - egy kis hazai

2011.02.16. 14:00 Gevin

Akár örülhetne a magyar pórnép, hogy végre saját produkció kerül a tévébe szeretett hazánk kezei közül, ha az nem hordozná magán a magyar film- és sorozatgyártás minden rákfenéjét. Szurdi Miklós sorozata ha nem is eredeti, még simán tündökölhetne talpig öltönyben, elegánsan bemutatva az itthoni szerencsejáték barlangok légkörét, az arany Marlborotól füstölgő maffiózókon át, a Casino mogorva vezetőjéig. És bár saját csalódottságomat leplezni nem tudom - és nem is akarom - valahol reménykedtem, hogy egy nézhető sorozatot prezentálnak nekünk az RTL klubon keresztül.



Valójában már a promóban érezni lehetett a gyenge karakterek feltűnését, Voith Ági pár irritálóan fülsértő mondata már ott kicsapta a biztosítékot nálam, de hát reménykedni még lehetett, hogy nem sok szerepet szántak neki. Az alapfelállás úgy hangzik, hogy a Casino tulaja meghal és erre a bizonyos öreglányra, aki a felesége, hagyja a bizniszt, miközben Szabó Győzőnek azaz Stevennek a mostohafiának ígérte. Az özvegy mielőbb meg akar szabadulni a "gyötrelmes" helytől, és Stevenön keresztül el akarja adni, olyan potenciális vevőknek, akik általában feketében járnak és ezt nem gyászból teszik. Persze emellett rengeteg hétköznapibbnak szánt karaktert kapunk, akik közül egyiket sem képesek normálisan bemutatni, így mind csak a felszínt karcolja, és olyannyira lehetetlen megkedvelni őket, mint elhinni, hogy Nicolas Cagenek magától nő újra dús hajkoronája.

Sosem értettem, hogy a magyar színészek java miért hiszi azt, hogy a színészkedés erőltetett természetellenes mozdulatsorokból és röhejesen hangzó beszédstílusból épül fel. A realitás szikrája sem képes megcsillanni, ha a párbeszédek többsége annyira bután hangzik, hogy az ember legszívesebben felpofozná az írót, aki valószínűleg fiatalok körében már vagy 20 éve nem járt. Valószínűsíthetően gondolja miket tesznek a mai fiatalok, vagy legalábbis el tudja képzelni, de hogy a szlengről fogalma sincsen az számomra biztossá vált. És hogy érezhetnénk valamit magunkhoz közel ha az teljességgel abszurd és úgy hat, mintha a Barátok Közt Zsoltját bedobták volna valamelyik pesti játékterembe, hogy elszórja a mocskosnál mocskosabb, "shaftelésből(!)" összeszedett pénzét. Komolyan nem lenne semmi bajom a magyar produkciókkal, ha végre legalább utána néznének, annak amiről forgatni akarnak. Mert, amit a Casinoban látunk, abból csak nagyon kevés szituáció képes megállni a saját lábán és az is csak mankóval.



De, hogy ne csak a rosszat említsem Tűzkő Sándor - aki megszólalásig Csiszár Jenő fless - kaszkadőr karakterében volt valami elrejtett érdekesség, amitől nem utáltam zsigerből. Szabó Győző hiába a legfelkapottabb színészek egyike ma, ha minden mozgóképen, amin szerepel, dettó ugyanazt a karaktert játssza, akkor képtelen érdekessé válni a szememben. Csuja Imre feltűnése okozhatott volna némi átmeneti megoldást az üzemzavarban, de hát ha valakire teljesen semmitmondó, dögunalmas karaktert írnak, akkor ott nincs mit tenni. Xantus Barbara sem vált volna teljesen hiteltelenné, ha a párbeszédein megcsillant volna az értelem halvány jele. Még a vén játékfüggő karaktere nyújtott némi vigaszt, ami passzolt a környezetbe, kár, hogy a korban hozzá hasonlók teljesen elszúrták ezt a hangulatot. Magyar sorozatban követelmény, hogy Lenke nénik és Magdi Anyusok szaladgáljanak a képernyőn jobbra balra, különben nem fogja nézni senki? Komolyan ezt éreztem, amikor feltűntek ezek a karakterek. Az pedig, hogy a "rejtélyes" öregasszony bemondott egy számot, ami aztán kipörgött a ruletten az agyeldobás netovábbja.

Egyébként ennek az egész légkörnek van egy jellegzetes hangulata, amit ha járt már valaki kaszinóban, biztos hogy a szele legalább meglegyintette. Sajnos ezt képtelenek voltak átadni, érzékeltetni, pláne úgy, ha a legsekélyesebb jelenetben a szereplők arcába tolták a kamerát, miközben az mondjuk nézte a tévét. Ezt többször eljátszották és baromira zavart, hogy abszolút akkor csinálták ezt, amikor fikarcnyi jelentősége sem volt. De a pókerpárbaj sem attól lesz az igazi, hogy odaültetik Tóth Ricsit az asztalhoz. A rulettasztalt sokkal jobban ki lehetett volna hegyezni, ehelyett a fiatal hülyegyerek drámáját kaptuk, aki szerint akkor gyógyul meg a testvére, ha nyer, ezért elszórja az összes pénzt. Mondjuk ez még akár meg is történhetne hiszen a szerencsejáték függőktől nem életidegen egy effajta cselekedet. Valahogy azonban mégsem tudtuk átérezni a kálváriájukat.



A főcímről nem ejtettem szót, és habár az talán nem volt tele szégyenérzettel, nem hagyott különösebb nyomot bennem. Nem egy Misfits vagy Rescue me szint az biztos. A végére próbáltak némi cliffhangerrel, átíveléssel operálni, ami hiába akart az oldalunkba fúrni vagy WTF pillanatokat produkálni, inkább csak sutának érződött. Ráadásul ha komolyan gondolják, akkor azt elég nagy copynak érzem. Két rész múlva kiderül miképp teljesít legújabb hazai sorozatunk, aztán majd kiderül, hogy berendelik-e azt a 13 részt. 3/10-et adnék a pilotra, ennek ellenére viszont meg fogom nézni a maradék részeket, mert kíváncsi vagyok, hogyan gondolják a továbbiakat.

komment

Címkék: casino dráma hazai sorozatkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr442665073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HUCKK 2011.02.16. 15:27:18

hát ez nagy csalódás igy,lehet már meg se nézem! az irás amugy jó!:)

venyi 2011.02.16. 15:27:21

a casinotől nem vártam megváltást. Magyarországon a sorozatnak még úgymond nincs megágyazva, nincsen kultúrája. Ez a sorozat nem azért nagyon fontos mert most a misfitshez hasonló produkció fog a tv-be kerülni, hanem azért fontos, mert el kell indulni az úton. A barátok közt is azért szar, mert minek törjék az agyukat ha a szart is nézik. A casino nem tökéletes, de én azt várom tőle hogy beindul a sorozatgyártó gépezet és a sorozatok egyre jobbak lesznek. Az usában és angliában is most azért készülnek skinsek meg lostok, mert rengeteg sorozatot csináltak és egyre igényesebbet kellet csinálni mert a közönség ingerküszöbe egyre nagyobb lett és a nézők igényei is ugyanígy az egekbe szöktek. Ezért nézni kell a casinot, örülni neki és akkora többi csatorna is elkezdi a sorozatok gyártását!

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.02.16. 15:49:36

@venyi: legyen igazad és induljon be itthon a sorozatgyártás. Persze én is örültem előzetesen, hogy lesz új magyar sorozat, de ha egyszer tényleg gyenge, akkor nincs mit tenni, csak bízni abban, hogy tényleg megágyaz a következőknek, és születhet végre olyan magyar sorozat, ami kellőképpen megállja a helyét.

venyi 2011.02.16. 15:52:41

eleve szerintem jót tesz az egésznek hogy a csatorna nem szórakozik, 3 rész és ha nincs nézettség akkor csácsá. ott is a szigor miatt nem engedhetik meg maguknak hogy rosszat gyártsanak. ennek kéne kifejlődni itt is.

edi95 2011.02.16. 19:54:35

Addig amíg teljesen tehetségtelen színészek játszanak és béna rendezők addig nem lesz itt semmi fejlődés. Egyébként a barátok közt se semmi de a hasonmás jóban rosszban c. sorozat egyszerűen röhejes, minden perce egy vicc. A casinotól eleve nem vártam semmit, magyar sorozat én kb. erre számítottam. Tényleg semmi nyoma annak a bizonyos hangulatnak, a casino, pénz, zsetonok csörgése,félkarú rablók. Felnőtt játszótér, kár hogy még nem engednek be :) . Példát vehettek volna a 21 vagy az oceans eggyik részéből, a pókerbárbaj részét ismételten rosz volt nézni ajánlom a pókerarcok c. filmet figyelmükbe, nah meg azon is mosolyogtam hogy tóth ricsit a fókuszban a világ egyik legjobb játékosának említették, jó persze ahoz képest hogy magyar elismerem nagyon jó játékos meg azt is megértem hogy reklámoznak de azért az nem baszta volna így a fülem ha inkább magyarország egyik legjobbjának mondják mert hát azért világszínvonalban még messze van....de kis köcsög vagyok, bocsesz xP
Nah de a sorozatra visszatérve tényleg nagyon gagyi de többet nem is vártam : 2/10

Shekeras 2011.02.16. 22:06:44

Egyszerüen: NÉZHETETLEN!!!!!!!!!

reccs 2011.02.16. 22:15:29

Szerintem a seftelés sokkal régebbi szleng, valószínúleg nem angol eredetű, inkább német.

AkarkiJ 2011.02.16. 22:19:25

3/10? igen, korrekt értékelés

taxi546 2011.02.16. 22:40:19

Sthol buci kéne.-Vagy Balázs?

gitáros 2011.02.16. 23:02:47

@reccs:
Geschaft ugyebár (és a franc se keresi ki az umlautos á-t...)

ügyes-bájos 2011.02.16. 23:10:32

követhetetlen, unalmas, ritmustalan fosmány volt.

doncarlos 2011.02.16. 23:11:18

A saját mezőnye az eddigi magyar próbálkozások, kár máshogy nézni. Azok között viszont nem reménytelen. Kialakulhat, van benne lehetőség.

Ronald 2011.02.16. 23:20:46

Emberek: egy kaszinóban nincs egy rohadt biztonsági ember se?
A pultoslányok intéznek ott mindent?
Ők ellenőrzik, hogy ki 18 éves - az ajtóban senki sem áll?
Ha kifingik valaki az asztalnál szintén a lányok cipelik ki?
Biztos így van ez egy kaszinóban? Már úgy értem: EGY VALÓDI KASZINÓBAN?
.

Vírusbácsi 2011.02.16. 23:31:28

Elképesztő fostaliga volt. A fő bajom az, hogy nem tartom magam egy kevés értelemmel bító lénynek, de komolyan nem értettem a filmet. Csapkodott ide-oda, művi közeli felvételek, nulla forgatókönyv, nevetséges párbeszédek, tehetségtelen családtagok (bocs színészek), pofámba tolt reklámok, iszonyú gyenge. Egyszerűen nem derült ki számomra, hogy mi lesz itt a csapásirány? Kik a főszereplők? Miért ők? Ki a tököm az a kaszkadőr? Mit keres ott? MiértŰ? Vénember a Familia Kftből? Miért ugyanazt játszza mint ott? Szurdi Tamás?????? áááááááá. Xantus egy hangsúlyban beszélümnk antiszínésznő Barbi???? Szörnyű. Nálam 0/10. Azt érzem, h megkapták erre a zsét, és sika kasza léc van.

Csigataposó 2011.02.17. 00:09:04

Nem jottekra, hogy tiszteseges tobreszen ativelo erdekes sorozathoz, borzaszto jo forgatokony iro kell, meg sok penz leven minden cselekmeny ujjabb es ujabb szereplok helyszinek felbukkanasat indukalja. Na most itt egyik sincs, tehat kar probalkozni a realisztikus helszin(legkor)/cselekmeny felvazolasaval. Probalkoznanak valami sitcommal ott eleg keves is mert azt ember nem a storyert nezi hanem a poenokert, igy a helyenkent valoszinutlen cselkemeny sem szurja az ember szemet, mert nem azon van a hangsuly. Bar ott ugye a B kategorias szineszek rendezok jobban kibuknak, hogy a forgatokonyvrol ne is beszeljunk.

Gáborom 2011.02.17. 00:29:57

"magyar színészek java miért hiszi azt..."
Drágám! A m agyar színészek java már kihalt, akik még esetleg élnek közülük, vagy rendeznek, vagy színházigazgatók, vagy alig élnek.
Az új vagy nemrég még annak számító színészgeneráció nem hozza a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas évek színjátszási - és filmezési színvonalát, talán mert az igazán tehetségesek nem kerültek be a főiskolára, vagy talán mert nem is születtek mostanság.
Igaz, egészen de egészen más a helyzetük is mint a régieknek....
Ez a sorozat pont olyan, mint a mai környezetünk, akár tévé, akár sajtó, akár netes blogok vagy portálok:középszerű és felszínes.
Persze vannak kivételek, talán ez a blog is az...

blr 2011.02.17. 00:38:15

Engem leginkább az a borzasztó szerencsétlen pókeres jelenet idegesített. Legalább adtak volna Fenyő Iván kezébe két 10-est, így teljesen hiteltelen lett.

juliusbond 2011.02.17. 00:46:12

Nekem az elsőt sem sikerült megnéznem...
Torrentről a "Twilight Zone" 1959-es részeit nézegetem, fekete-fehér, lassú, ódivatú.

DE ISTEN KIRÁLY

juliusbond 2011.02.17. 00:47:11

@Gáborom: Mai magyar színészek? Nos, nézd meg a Kontrollt.

ducas 2011.02.17. 07:47:56

Tenkes kapitánya rulez...

ducas 2011.02.17. 07:48:55

A Pityik örmester az egy karakter vót...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.17. 08:10:06

jól sejtem, h ez volt az első index-címlapotok? :) gratu:)

a kritika király, de én már az ajánlóból tudtam, h ez egy erőltetett fostaliga lesz, ezért meg se néztem. én jártam jobban aszem:)

yooker77 2011.02.17. 08:32:32

elszomorító hogy egyszer Szabó Győző, Oroszlán Szonja,
Pindroch Csaba , nem sorolom ...
lesznek a Nemzet Színészei....

Terézágyú 2011.02.17. 08:35:40

Engem egy más dolog miatt nem érdekel ez a sorozat: a témája miatt. Kaszinó? Maffia? Az ilyesmi akkor sem érdekel, ha Robert de Niro van benne...
Ez van.

2011.02.17. 08:46:13

teljesen el vagyok keseredve attól, amit írtok. mert mondjuk én pont megfeledkeztem róla és Milan-Tottenhamet néztem, pedig komolyan elhittem hogy lesz egy jó maygar sorozat... azért csak megnézem majd saját szemmel is

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2011.02.17. 09:34:02

@purga: Nem, ez már a negyedik, de köszönjük :)

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2011.02.17. 09:36:10

A sorozatot pedig én is be fogom próbálni. Így, hogy mindenki ennyire szidja, csak még jobban érdekel, pedig maga a téma hidegen hagy.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.17. 09:41:42

@Dr.Jones: hajaj, akkor erről lemaradtam:( melyik volt az első? :D

Beefboneknock (törölt) 2011.02.17. 09:43:37

Köszi a cikket, a minap hallottam a rádióban (talán fizetett riport volt? ) , hogy indul az a sorozat, az rtl-t és ker. tv-t nem nézek, így fogalmam sem volt arról, hogy mi ez. Borítékolható volt, hogy kb. ennyi ér. Szabó Győző egy színes figurának tűnt anno, és egyet kell értenem semmi újat nem tud hozni mostanában és úgy tűnik ebben a filmsorozatban sem. X. B. filmet meg a saját idegállapotom megóvása érdekében nem nézek. :) Jó cikk, nem a te hibád, de ne folytasd a sorozat ismertetését :D

Rigor_mortis 2011.02.17. 10:25:06

Én azon röhögtem (kínomban), hogy a Fókuszban úgy állították be Tóth Ricsit mint "szaktanácsadót", hogy minden stimmeljen a pókeres jelenetben. Ehhez képest Fenyő aszondja, hogy Tartom!, majd aszondja, hogy Emelem x-szel! No, aki csak egyszer volt pókerteremben az tudja, hogy ilyen nincs, "call" után már csak a következő körben emelhet. Ráadásul a zsetonok "csepegtetése" (nem egyszerre berakása) is szabálytalan. Ennyit a szakértésről (nyilván nem Ricsi a hibás, csak - gondolom - meg se hallgatták az egészről)...

para_noir 2011.02.17. 10:25:31

A krititika jó, csak két dolgot fűznék hozzá.
1. Azért szarok a színészek minden magyar filmben/sorozatban, mert senkinek nem esett még le a filmkészítők között, hogy a színházi színész és a filmszínész két különböző szakma. Nem kompatibilisek, illetve a film felől a színházba talán, de fordítva semmiképp. magyarországon ennek megfelelően egyetlen egy filmszínész sincs.
2. Ha a kaszinó élete az alapkoncepció, akkor szörnyen béne és impotens dolog egy kültelki játéktermet berendezni nagymenő kaszinőként, eleve gépi rulett nincs egy valódi kaszinóban. Értem én, hogy szponzor, de akkor is lehangolóan bárgyú.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.02.17. 10:30:10

@shitgun2: A színészekkel kapcsolatban maximálisan egyetértek.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.02.17. 10:31:45

@Beefboneknock: "Jó cikk, nem a te hibád, de ne folytasd a sorozat ismertetését :D" - mármint?:D

@Juci Óbudáról: @Terézágyú: akkor ti végképp bele se nézzetek. Pedig De Niro a régi klasszikusokban. zseniális, kár lenne kihagyni.

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2011.02.17. 10:32:34

@shitgun2: Ez így van. Hogy egy ismerősöm szavaival éljek, "...ezeket az embereket már a Színművön elbasszák."

tarr 2011.02.17. 10:33:49

miért kell magdi anyus, meg lenke néni egy magyar sorozatba?
azért, mert azt gondolná az ember hogyha egy sorozat alvilági témáról szól, a célközönség elsősorban a fiatalabb/középkorú korosztályból kerül ki de nem! a valóság az hogy a magyar médiában egy műsor nézettségét a sok százezer életunt panelban ücsörgő nyugdíjas határozza meg, mindig is így volt, mindig is így lesz.
azért kellenek magdi anyusok meg lenke néni karakterek (akik szinte mindig konfliktushelyzet okozói) hogy az idősek is tudjanak azonosulni valakivel.
szerintem.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.02.17. 10:35:57

@Rigor_mortis: nem akartam különösebben kitérni rá, de ahogy te is írtad rengeteg butaság van a pókeres jelenetben. Az tetszett még, ahogy Fenyő bekúrja az összes zsetont a már bent lévőkhöz hozzácsapva és azt mondja, hogy all in! Az osztónak nem lehetett könnyű dolga, hogy leszámolja, de persze nem kellett mert a másik is egyből callozott, kár hogy fogalma sem volt, hogy mennyit kell megadni...Szegény Tóth Ricsit ezzel csak lehúzták, mint hogy előnyére vált volna. Szerintem fogta a fejét, amikor forgatták a jelenetet.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2011.02.17. 10:37:45

@tarr: költői volt, de ezt gondolom én is.

dögkeselyű 2011.02.17. 10:58:14

MODOROS, UNDORÍTÓ ÉS MEGINT CSAK MODOROS!!!
Készítenék egy filmet, ahol a Hegedűs D. Gézát és a Mácsai Pált leültetném egy aztalhoz, hogy meséljenek egymásnak magukról. Na és ezt utána hánytatóként az összes detoxban éjjel nappal végtelenítve nyomatnám. Kevesebb lenne az alkoholista és a drogos az biztos, sőt a gyogyszereken is spórolhatnának.
Szar a képzés!

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.02.17. 12:45:49

Most komolyan ezt véleményezik ennyien, bezzeg a Mutáns péniszt nem :D. Ejnye emberek.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.02.17. 14:19:13

@Gevin: A magyar fimgyártásról alkotott elképzeléseiddel, teljes mértékben egyetértek.

kerecsen2010 2011.02.17. 15:03:56

Minden itt megfogalmazott negatívummal egyetértek. Plusz nem ilyennek képzeltem a kaszinót, olyan, mintha egy falusi játékterembe beraktak volna egy rulettet. Tényleg így néz ki a kaszinó az Arénában? Bakker. Viszont egy pozitívum volt, a Fenyő ezúttal tényleg jól néz ki, meg sem ismertem.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása