Jobb későn, mint soha, ugye, úgyhogy így február utolsó hetét taposva az agonizáló blog a lustaság szemétdombjáról tudósítja nektek saját favoritjait a tévéből. Mert akárhogy is legyen, tavaly olyan sorozatokat, évadokat kaptunk, ami mellett nem szabadott volna átsiklanom az év végén. De sosincs késő, az aktualitás pedig sosem volt fegyvertény nálunk, szóval íme a LEGFASZAGÁNYOSABB évadok 2014-ből.
#5. SHAMELESS (4. ÉVAD)
A white-trash család, azaz Gallagherék tavaly szállították legjobb évadjukat. A nyakig érő szar, és a hedonista életmód ötvözetéből amerikai terepre installált sorozat 2014-ben ért a csúcspontra. Minden összeállt: dráma, komédia, tragédia, tapló humor még sosem volt ennyire csúcsra járatva (pedig már az előző évadok sem szenvedtek hiányt). A karakterek szárnyaltak, akárcsak a sorozat írói (vagy adaptálói), és a színészek is tökéletesen belefészkelték maguk negyedik éve állandó szerepükbe. Az ötödik évad már elkezdődött és ugyan kellett neki hat rész mire visszatért oda, ahol abbahagyta, mindenkinek erősen ajánlom a figyelmébe.
#4. THE LEFTOVERS (1. ÉVAD)
Damon Lindelof nevét manapság, ha sorozatozásról van szó, sokan csak halkan merik kiejteni és bizony a Leftovers pontosan olyan hű maradt a mindfuckhoz, akárcsak anno a Lost. A kitüremkedő különbség az, hogy ez az új tévés gyöngyszem százszor sötétebb, drámaibb, depresszívebb hangulatot szállít, mint anno a sziget és lakói, ugyanakkor a misztikumot dupla hatványra emelte, szóval rettegjen mindenki, aki magyarázatokat vár. De őszintén szólva éppen ezért képes akkorát ütni, mint a franc és a kivitelezésre, a minőségi háttérre (színészekre, zenére, rendezésre) egy rossz szó nem lehet, szóval hölgyeim és uraim, de legfőképp a kommerszet nagy ívben kerülőknek kötelező anyag. (KRITIKA)
#3. WILFRED (4. ÉVAD)
Az ausztrál akcentussal beszélő kutya és legjobb barátja (Elijah Wood) sajnos elérkezett a végéhez, amely nem volt ugyan zökkenőmentes, de végül az elképzelhető legjobb befejezéssel zárult. A sorozat, melyet fájó gyomorral röhögtem végig, olyan zárást produkált mely egyszerre volt szívbemarkoló, intelligens, mélységesen szomorú és tökéletes. Zseniális pontossággal adva vissza azt a pillanatot, amikor az ember elveszti a legjobb barátját, hogy visszagondolhasson a legszebb vele töltött évekre, amelyek boldogsággal töltik el. Egy különc sorozat ragyogó zárása, a tévéshowk történelmének egyik legkülönösebb alkotása, amelyért örökké hálásak lehetünk, hogy elkészült.
#2. THE AFFAIR (1. ÉVAD)
Nem tudom, hogy készült e már ezelőtt valaha ennyire valós leképezése a hűtlenségnek, de most már legalább kijelenthetjük, hogy igen. 2014 második legjobb drámasorozatában Dominic West (Wire rajongók, tudom, hogy hallotok) és Ruth Wilson egy olyan viszony veszedelmes keretei közé kalauzol bennünket, ahol az emlékezés halványulását az érdekek, kegyes hazugságok, hiúság, önzőség, vágy és szerelem fonja körbe, amelynek keveredéséből nekünk nézőknek kell kiraknunk a valóság puzzleját. A sorozat Női és Férfi állaspontja egyaránt adott, a kérdés csak, hogy mi kinek hiszünk. Vagy kinek hihetünk. Ötletes koncepció, ragyogó írói munka és erős színészek.
#1. TRUE DETECTIVE (1. ÉVAD)
2014 legjobb sorozata az HBO-tól, amely felzabálta az internetet. Matthew McConaughey és Woody Harrelson az élő bizonyíték arra, hogy az élet ismétli önmagát ("TIME IS A FLAT CIRCLE"). Az éjsötét krimik esszenciája Nic Pizzolatto tollából Cary Fukunaga rendezésén át szivárgott a kisképernyőre, két olyan karizmatikus színésszel, akik az évtized két legmarkánsabb karakterét adták a tévétörténelemnek. A True Detective egy olyan audiovizuális és szellemi mestermű, mely szimbolikus, misztikus, filozofikus és realista lenyomatát adja az amerikai Louisanának, ahol a levegőnek hamu szaga van és ahol kiderül: az ember a legkegyetlenebb állat. (KRITIKA)