Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

The Leftovers - Lost-haterek meneküljetek!

2014.07.16. 18:55 Gevin

Damon Lindelofot a munkássága alapján lehet egy picit többen küldenék el a picsába, mint ahányan fejet hajtanának előtte. De egy valamit le kell szögezni: a faszi eszméletlen nagy talentummal rendelkezik a hatásos expozíció és a karakterdráma szövögetésében. Legújabb tévés garázdálkodása éppen ezért halad jó úton ahhoz, hogy a Lost régóta keresett, méltó utódjává avanzsáljon effektíve rövid idő alatt. Nem meglepő tehát, hogy a már lement három rész alapján a tömeg igen tetemes mennyiségben morzsolódik lefelé, pedig aggodalomra nincs ok, éppen ellenkezőleg. (A kritika további része szintén spoilermentes).

The Leftovers kritika.png

Az emberiség két százaléka eltűnik a Föld színéről. Bumm. Kész, vége, nyomuk sem marad. Mi az isten történt?! Ki a franc tudja. Gőzük sincs az egészről, pedig tudósok, átlagpolgárok, rendőrök meg nyilván bazi sok istenhívő ember keresi a válaszokat. Immáron 4 éve, de semmire sem jutottak. Illetve annyit azért sikerült összehozniuk, hogy a meghagyott 98% százalék a bűnös maradék. Isten felemelte az arra érdemeseket és a többinek hagyja, hogy elpusztuljon a földön, gyarlóként. A fonalat a történet 4 évvel később veszi fel egy Mapleton névre hallgató kisvárosban (apró közösség, misztikus történések, szimbólumhegyek, ismerős?), ahol középpontban egy olyan család áll, akik éppenséggel nem vesztettek el senkit azon a bizonyos napon a szeretteik közül. Mégsem tudnak felejteni.

The leftovers kritika2.png

Lehet Lindelofot sok mindennel vádolni, de az elvitathatatlan tény, hogy remek érzékkel képes a misztikumot a dramaturgiai panelek közé szivárogtatni. Ez tette anno a Lost-ot azzá, ami. Ahogy rákényszerítette a nézőket arra, hogy úgy várják a következő epizódot, mint heroinfüggő a soron következő adagot. Csakhogy mára a nézők is tapasztaltabbak. Tisztában vannak vele, hogy a Leftovers előreláthatóan sokkal több kérdést, talányt és megmagyarázhatatlan eseményt vet majd fel, mint amennyi válasszal képes majd szolgálni.

Veszett kutyák, fehér köpenyes, láncdohányos néma szektatagok, víziók, állattetemek, ismeretlen és furcsa névtelen idegenek kószálnak majd fel-alá Mapleton városában, amely sok néző gyomrát előre megfekszi. Épp ezért lehetséges, hogy a hirtelen kommersz tévédrámák közé betuszkolt Leftovers ugyanolyan hamar is fog kikopni onnan, hogy a rétegsorozatok panteonjában kezdje el kibontogatni szárnyait. És talán pont ez kell majd neki, ahhoz, hogy óriásit robbanthasson. Ami ugyanakkor nem feltétlenül válik hátrányára (már ha nem esik akkorát a nézettsége, hogy a kaszás árnyékot vessen rá), hiszen azok, akik maradnak, pontosan tudatában lesznek annak, hogy mire is számítsanak. És a szimbólumok útvesztőjében nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a karakterdráma csak úgy bugyog. Ismerős, mégis új, depresszív, de érdekes, vad, ösztönös, de realista. Lindelof márpedig a válaszokban sosem volt igazán jó, a karaktereit mindig is remekül tudta irányítani (mégha ezúttal az alapanyagot Tom Perrotta is szolgáltatja ehhez).

The leftovers kritika3.png

 Azaz: kurvára halvány gőzünk sem lesz arról, hogy a tudat-tágult Lindelof, szimbólumokkal roskadásig pakolt vonatát mikor és hogyan siklatja majd ki, de legalább mi már régóta tudjuk, hogy az ÚT számít. Csak az a lényeg, nemde?! 8/10

7 komment

Címkék: dráma misztikus sorozatkritika The Leftovers

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr516514321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.07.16. 21:32:37

Lindelof pont, hogy nem tudja irányítani a karaktereit, nézd meg a Prometheust vagy a Star Trek 2-t, szerencsétlen emberek csak vergődnek össze-vissza, és kb. 0 közük van a történések alakulásához. Nekem ez volt a nagy félelmem a sorozattal kapcsolatban, de úgy néz ki, Perrotta biztos hátteret nyújt, és pl. a 3. rész már valami eszméletlen volt.

Úgyhogy nekem is nagy reményeim vannak, ha ezt a színvonalat sikerül megtartani, akkor ez hatalmas sorozat lehet.

Amúgy HBO-n kommersz tv-dráma? Oké, hogy nagyon népszerűek a sorozataik, de ettől még nem mondanék kommersznek egy TD-t vagy egy GoT-ot.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.07.16. 23:16:48

@danialves: 1. Prometheus picsajó volt, nekem a karakterekkel sem volt akkora problémám, de tény, hogy a film nem is miattuk jó feltétlenül. Bár ha megnézed Fassbender karakterét, az hihetetlen jól megvolt írva, de ugyanez igaz Weylandre is (Guy Pearce).

2. A Star Treket nem láttam, az első is egy dögunalmas látványparádé volt számomra.

3. Nem csak az HBO-ra értettem, hanem úgy általánosságban...és amúgy oké, a TD nem, de a GoT elég kommersz lett, amíg bírtam nézni...

A lényeg az, hogy a Leftovers-nek ettől egyelőre nem igazán kell tartania.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.07.16. 23:19:45

Ja, amit még akartam: a Lost a karakterekről szólt. Csak sokan inkább a rejtélyek, az azokból fakadó izgalmak miatt nézték, de mindig is KARAKTERDRÁMA volt. A flashbackek, egy rész-egy karakter koncepció, az egész szívét az vitte előre. Csak ahogy telt az idő Lindelof egyre több port szippantott az orrába, és már akkora szarba keverte magát, hogy nem nagyon tudott belőle kikeveredni. De a karakterek sorsa, hitelessége, drámája mindvégig tökéletes és baromi izgalmas ívben haladt előre. Ezért imádtam a Lostot.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.07.17. 00:08:51

@Gevin: David abszolút, de a Prometheusban gyakorlatilag alig van valami, amit a karakterek csinálnának, az egész film egy rakás deus ex machina. Erre értettem, hogy nem igazán irányítja biztos kézzel, mert nála a karakterek és a narratíva mintha két különböző dolog lenne.

De egyébként a Loston is látszott ez: tényleg egy baromi jó karakterdráma volt, de amikor ezt összhangba kellett volna hozni a cselekménnyel, akkor nagyon nem ment. Adott rész szintjén meg tudták tervezni, hogy ez vagy az a múltbeli történés hogyan csapódjon le, de hogy ezt hogyan csatornázzák be a nagy sztoriba, arról fogalmuk sem volt. Ezért maradt meg úgy nekem, hogy eszméletlen sok filler epizód volt abban a sorozatban.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2014.08.24. 14:50:56

hátrahagyottak, csak az első részről beszélhetek:

röviden: ez egy szar.

kicsit hosszabban: egy teátrális, hatásvadász (ha kívánt hatást akarunk elérni, iktatjuk a megfelelő komolyzanének látszó muzsika-motívumot .. és máris meghatódik a néző....) erőlködés.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.08.25. 03:38:23

@szorokin: nem erről van szó. A komoly zene jó választás ehhez a témához.

Nézd tovább, hátha. Ha nem, akkor hagyd a picsába. Nem neked való.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása