Na, itt már komolyabb szelektálásra volt szükség, mint a legjobb filmek listájánál, de végül ez is elkészült (lehet fogni a fejeket már megint).
Íme a 10 legrosszabb és/vagy legnagyobb csalódást keltő film 2013-ból:
10. A Föld után
Én azon kevesek közé tartozom, akik még mindig hisznek Shyamalanban, de ezen sajnos nem lehet szépíteni: A Föld utánt nagyon durván benézte. Talán az eddigi legrosszabb filmje.
9. Z világháború
Valószínűleg nem kis tehetség kellett hozzá, hogy egy végig pörgő zombifilmet ilyen unalmasan prezentáljanak, mert hiába szaladgált kismillió zombi Pityu nyomában, végigásítottam az egészet.
8. Die Hard – Drágább, mint az életed
Ezért kár volt lezárni a budapesti utcákat és összezavarni a forgalmat; a straight to DVD akciófilmek színvonalát sem megütő Die Hard 5 ugyanis vállalhatatlanul szar lett.
7. Az éhezők viadala - Futótűz
Nem is értem, hogyan, de sikerült alulmúlni még a kegyetlenül gagyi első részt is. A Futótűz egy fájdalmasan bárgyú műdráma, kevés és szar akciójelenettel.
6. A hobbit – Smaug pusztasága
Kezdem úgy érezni, mintha fegyverrel kényszerítenék Peter Jacksont, hogy a max. 40 perces történeteiből 3 órás és dögunalmas filmeket forgasson. A hobbit 2. sajnos ugyanakkora fos, mint az első rész, rohadt idegesítő törpökkel, még idegesítőbb sárkánnyal és olyan életunt történetmeséléssel, hogy jól bekávézva is kihívás alvás nélkül végignézni.
5. Farkas
Elképzelni is nehéz volt, hogy lehet-e rosszabb Rozsomák-filmet gyártani, mint az első Wolverine, ám a folytatás készítői nemcsak elképzelték, hanem meg is valósították. Egyik legrosszabb, legunalmasabb Marvel-film evör.
4. A napos oldal
Két kurva idegesítő karakter kurva unalmas története, olyan kurva látványosan oszkárra gyúrva, hogy az erőltetett és giccses befejezésnél már legszívesebben aranyszobrokkal köveztem volna halálra mindenkit, aki részt vett ennek a fosnak az elkészítésében.
3. A burok
Unalmas, buzis sci-fi-váladék a Tvájlájt nyomán, annak írójától, főszerepben az elképesztően irritáló Saoirse Ronannel. Ennél többet azt hiszem nem kell mondanom.
2. Női szervek
2013-ban senkit nem akartam annyira megverni, mint Melissa McCarthy-t, aki ezzel el is vitte az év legidegesítőbb, legtenyérbemászóbb és legvisszataszítóbb karakterének különdíját. Továbbá ezúton szeretnék gratulálni mindenkinek, aki végig bírta nézni ezt a több mint kínos trehányságot - nekem nem sikerült.
1. Az acélember
Az év legnagyobb rejtélye számomra, hogy egy olyan duó, mint Zack Snyder és Christopher Nolan hogy volt képes ilyen mérhetetlenül ostoba, unalmas és igénytelen filmet összehozni? Nyilván elsősorban David S. Goyer következetlen, túlnyújtott és teljesen értelmetlen forgatókönyve a ludas, ami jellemtelen karakterek, fogyatékos fordulatok és semmitmondó párbeszédek sokaságából áll össze, de ez szemmel láthatóan se Nolant, se Snydert nem zavarta. Meg is alkották minden idők legrosszabb Superman-filmjét, ami egyúttal 2013 legnagyobb csalódása is lett a jó öreg Jones doktor számára.