Rég volt ennyire könnyű dolgom listaírásnál; szinte nincs is olyan film, amiért fájna a szívem, hogy lemaradt, ahogy olyan se, ami csak azért került volna be, hogy kitöltse az üresen maradt helyeket. Úgy is mondhatnám, hogy listaíráshoz optimális év volt 2013.
Jöjjön is a 10 kedvencem (lehet fogni a fejeket):
10. Eleven testek
Az életképes utódnemzésre totál alkalmatlannak tűnő műfaji keveredésekből ritkán születik ilyen jó film. A szerelmes zombi története viszont elég jó ahhoz, hogy az év legjobbjai között szerepeljen.
9. Maniac
Az év egyik legérdekesebb vizuális megoldásaként egy sorozatgyilkos szemén át csodálkozhatunk rá a véres hétköznapokra, miközben egy zseniális soundtrack dallamai borzolják az idegeinket.
8. A magányos lovas
A harmatgyenge blockbuster-szezonból toronyként emelkedik ki a Vadnyugatra költöztetett Karib-tenger kalózai, ami amellett, hogy vicces és kalandos, egy rakás western-klasszikus előtt is tiszteletét teszi. A bennem élő cowboykalapos kisgyerek imádta, ahogy az indián fejdíszes felnőtt is.
7. A nagy Gatsby
Még engem is meglepett, hogy milyen jól sikerült Fitzgerald klasszikusának valószínűleg leggiccsesebb feldolgozása. DiCaprio ismét alakított.
6. Machete gyilkol
Robert Rodrigueznek már megint elgurult a gyógyszere. Méghozzá jó messzire. Machete második ámokfutásánál ugyanis még inkább elengedte magát, hogy a zseniális cameók és az orbitális baromságok kuszaságának megdöbbentően szar, mégis lenyűgözően vicces agymenésével sokkoljon.
5. Insidious – A gonosz háza
Az ezredforduló utáni horrorfilmek egyik leghatásosabb darabjának folytatása egy baromi jól összerakott kísértetfilm, ami történetben, hangulatban és parafaktorban is annyira kimagasló, hogy másodszori nézésre is összeszartam magam. James Wan a csúcson hagyta abba a horrorfilmek készítését.
4. Django elszabadul
Ha Tarantino elszabadul, ráadásul westernt rendez, az már elméletben is örvendetes, és szerencsére a gyakorlatban sem okoz csalódást: Django (a D-t nem ejtik) a láncait ledobva igazán stílusosan frissíti fel ezt a döglődő műfajt. Ahogy egy Tarantino-filmben illik.
3. Vasember 3.
Tony Stark még akkor is elemében van, amikor bedepizik, méghozzá annyira, hogy zökkenőmentesen leszállítja az év képregényfilmjét, ami mellesleg nemcsak a legjobb Vasember-epizód, hanem a Bosszúállók után a legjobb Marvel-film is egyben.
2. Itt a vége
A lehető legjobb értelemben vett taplóság netovábbja ez a film, melyben kolosszális baromságok és hihetetlen cameók sorozatával mér csapást az agysejtekre James Franco és baráti köre. Nagyon beteg, nagyon vicces, nagyon alpári, nagyon állat.
1. Spring Breakers – Csajok szabadon
BOOMSHAKALAKA!! James Franco a második hely után felreppelte magát a dobogó legmagasabb fokára is, ahol Harmony Korine zakkant zsenije mellett négy ribanccal foglalhatja el megérdemelt helyét. Spring Break Forever, Bitches!