Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Tomb Raider

2013.10.17. 19:30 Dr.Jones

Született túlélő

17 évvel bemutatkozása után Lara Croft, a kalandorok koronázatlan királynője a Crystal Dynamics merész és újító szellemiségének hála, drasztikus változásokon ment keresztül. A rettenthetetlen amazon különféle képességeitől, tapasztalataitól és legendás mellbőségétől megfosztva egy fiatal, kissé még naiv és esetlen – de továbbra is igen dekoratív – régészpalánta képében indul újraálmodott élete első kalandjára. Tele álmokkal és reményekkel, a felfedezés vágyától fűtve vág neki az ismeretlennek, nem is sejtve, hogy hamarosan az ő és társai életéért kell küzdenie egy rejtélyekkel és talányokkal, akadályokkal meg persze fegyveres ellenlábasokkal teli szigeten.

Tomb-Raider-1.jpg

Miután a baromi látványos és izgalmas felütést követően megkönnyebbülten vesszük tudomásul, hogy ép bőrrel megúsztunk egy csinos hajótörést, máris kezünkbe vehetjük az irányítást. Ezúttal viszont a megszokottnál sokkal törékenyebb, emberibb Larát irányíthatunk a jól ismert TPS-nézetben, de vele együtt a játék egésze is jóval valósághűbbé vált. A sorozatra jellemző természetfeletti vonalat persze nem irtották ki teljesen, ennek bizonyítékául máris itt van a sziget körül tomboló vihar, ami amellett, hogy kénye-kedve szerint váltogatja a környék időjárását, nem nagyon szándékozik csillapodni, s ezáltal kiengedni az itt rekedteket. Ezt a tényt számos hajó- ill. repülőgéproncs is alátámasztja. Ezzel azonban még ráérünk foglalkozni, mindenekelőtt össze kéne szedni a csapat életben maradt tagjait.

Tomb-Raider-2.jpg

A bejárható világ nem nyitott, így meghatározott útvonalakon baktatva fedezhetjük fel a sziget tájait az erdőktől és barlangoktól kezdve a kisebb falvakon át egészen az ormótlan sziklák csúcsáig. Persze a játéktér sokszor igen nagy szabadságot hagyva terül el előttünk, ám ez a szabadság illúziója csupán, hisz bármilyen nagy is az adott pálya, az akadályokon csak egyféleképpen verekedhetjük át magunkat. Ehhez időnként bizony törni kell a fejünket, bár egy gomb segítségével megkönnyíthetjük a dolgunkat, ami nemcsak az úticélunkat, hanem a pályán használható eszközöket is jelzi, ráadásul ha sokáig bénázunk, Lara is elejt néhány tippet, hogy hol és mivel lenne célszerű próbálkozni. Sok kihívásra nem kell számítani, de legalább nem akad meg a játékmenet sodrása. Így aztán gerendákon egyensúlyozva, köteleken csúszkálva, dobozokat tologatva, hegyeken mászva, párkányokba kapaszkodva és még Isten tudja hányféle módon és miféle eszközökkel kényszerülünk átjutni az egyes akadályokon.

Tomb-Raider-3.jpg

Lara nyilván nem a kisujjából szopja ezeket a trükköket; szépen lassan tanul bele a túlélés fortélyaiba, egyre több képességet elsajátítva, egyre ügyesebbé válva és egyre komolyabb eszközöket, fegyvereket szerezve, eszkábálva. Elképesztően érdekes nyomon követni a jellemfejlődését, ahogy a kétségbeesett, megszeppent lányból veszélyes, mindenre elszánt nővé érik. Első gyilkossága még egészen megrendíti, később azonban már a legkreatívabb módokon mészárol le egész seregeket, szemrebbenés nélkül. Kezdetben mindössze egy fáklya áll rendelkezésünkre, később viszont gazdagodunk egy vadászatra, gyilkolászásra és kötélkilövésre is használható íjjal meg egy multifunkcionális csákánnyal, majd jöhetnek a komolyabb fegyverek: pisztoly, shotgun, géppityu. Első blikkre kicsit kevésnek tűnhet a felhozatal, de mivel már említettük a játék hitelességre való törekvését, ezért el kell fogadnunk, hogy egy 40 kilós, 21 éves lány nem szaladgálhat rakétavetőkkel meg komplett fegyverarzenállal a hóna alatt. Továbbá eszközeinket folyamatosan fejleszthetjük, erősíthetjük, tökéletesíthetjük, még pontosabbá, még gyorsabbá, még halálosabbá csiszolva őket.

Tomb-Raider-4.jpg

És így jutunk el a harcrendszerhez, ami meglepően egyszerű és kényelmes, hála az ésszerű és minden felesleges dolgot nélkülöző billentyűzet-/gombkiosztásnak. Célzás, hárítás, lövés, csendes kivégzés, stb. minden felesleges túlbonyolítás nélkül. Érdekesség, hogy életvonalunk egyáltalán nincs, viszont minden bekapott ütés vagy lövedék után egyre kábábbá válunk, így érdemes fedezékbe vonulni, míg összekapjuk magunkat. Külön jó pont, hogy a készítők megkímélnek minket a guggolástól és a hasonló dolgoktól, helyette Lara rögtön lopakodó üzemmódba vágja magát, vagy átkúszik a kis réseken, ha a helyzet úgy kívánja. A játék azonban nemcsak lopakodásból, ugrabugrálásból, fejtörőkből és lövöldözésből áll, sokszor scriptelt jelenetekből kell kiverekednünk magunkat a megfelelő akciógombok megfelelő időben történő nyomkodásával. Az animációk interaktívvá tétele viszont egyáltalán nem olyan erőltetett és zavaró, mint amilyennek hangzik, minden esetben indokolt a használata és kellően változatossá teszi a játékmenetet. Tulajdonképpen egy percig sem unatkozunk a bő 12 órás kaland alatt – a fejlesztők rengeteg apró figyelmességgel és kreatív ötlettel pezsdítik fel az amúgy is nagyszerű játékot.

Tomb-Raider-5.jpg

Egy elképesztően jól megírt történet hihetetlenül sokszínű prezentálása az új Tomb Raider, ami kiváló hangulatával, lenyűgöző grafikájával, horror-elemekben sem szűkölködő, iszonyú kalandos cselekményével és könnyen kezelhető harcrendszerével – meg persze imádnivaló hősnőjével – minden igényt kielégít. Tulajdonképpen semmi negatívummal nem találkoztam Lara legújabb/legelső megpróbáltatásai során. Végig képes megújulni, meglepni és magával ragadni anélkül, hogy akár egy percre is önismétlővé válna. Változatos. Energikus. Lebilincselő. Egy legendás játék zseniális újragondolása.

Tomb-Raider-6.jpg

Lara Croft újjászületett, és nevéhez méltón viheti tovább örökségét új sorozatában, melynek nyitódarabja egy jóformán hibátlan akció-kalandjáték, amivel egyformán lehetnek elégedettek a franchise rajongói és a még „Tomb Raider - szűz” játékosok is. A legenda tovább él, és ha a mellei kisebbek is, az élmény óriási.

„I hate tombs!” – Lara Croft

ertekeles_tombraider.jpgTOMB RAIDER

Megjelenés éve: 2013

Játékidő: 12-15 óra

Platform: PC, PlayStation 3, Xbox 360

Fejlesztő: Crystal Dynamics

Kiadó: Square Enix

link: trailer

komment

Címkék: tomb raider játékteszt kalandjáték akciójáték

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr125581857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dominik Blasir 2013.10.17. 23:47:59

A scriptelt jelenetek mondjuk engem egy idő után inkább fárasztottak, ez sokkal inkább konzolon működhet, PC-n nem az igazi. Az első néhány óra meglehetősen unalmasan telt, köszönhetően a nagyszámú átvezető videónak (amiből később vagy kevesebb lett, vagy én szoktam hozzá), vághattak volna belőlük még bőséggel.
Ettől függetlenül hangulatos és szórakoztató TPS, nagyon is élveztem (még ha azért a napalmos nyílvesszők eléggé túl is estek azon a bizonyos valószerűségi határon :)).
8/10

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2013.10.18. 07:41:59

@Dominik Blasir: Engem teljes mértékben lekötöttek a videók, egy pillanatra se untam őket. Magamban még meg is jegyeztem, hogy ez milyen ritka a játékoknál :)

Pszt! 2013.10.20. 14:05:11

Nagyon jó a játék, de nálam a farkas barlangjában "elakadt". Egyszerűen nem lehet legyőzni azt a dögöt. Úgyhogy abbahagytam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása