Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Transz / Trance (2013)

2013.07.23. 01:51 Gevin

Mindig az érzelmek. Mindig a nő. Mindig az az átkozott nő az oka mindennek. Danny Boyle legújabb, idei mind-tripje pedig még aljas módon rá is játszik erre azzal, hogy Rosario Dawson-t fullfrontál-pucéran vágja a néző - bocsánat, a férfiak - arcába. Mert ő az oka. Mert hipnotizál - mindenével.

Trance kritika0.png

Persze ehhez nyilvánvalóan kell Danny Boyle. A fickó, aki hiába öregszik, hiába jár felette az idő, korszerűsödik a technika, változnak a brandek, a közönség igényei, ő mégis mindezekkel tisztában lévén, tökéletes arányérzékkel, végletekig facsart stílussal készíti el az intelligens független filmet. Mert Boyle stílusa mindmáig tökéletesen egyedülálló, audiovizuális egyénisége összetéveszthetetlen, utánozhatatlan és változatos.

Nem csoda hát, hogy a kezdeti heist-plot valami sokkal átgondoltabb, fordulatokból összegyúrt szellemi szintek közt hullámvasutazó végtermék vibrál a szemeink közé. Az sem véletlen, hogy a történetről eddig egy büdös szót sem ejtettem, mert a jó kritikus arról csak nagy vonalakban beszél. Így teszek hát én is: Simon (James McAvoy) nagy hazárdőr, épp ezért a szar is egyre magasabbra ér körülötte, így belemegy egy buliba, aminek kiötlője Franck (Vincent Cassell, az örök, karakteres antagonista). Lopjanak el, fontban egy pár életet kitevő értékű festményt. Le is zajlik a rablás, a probléma, akkor következik amikor Simon képtelen visszaemlékezni a fejére mért ütés miatt arra, hogy hová rejtette a képet. Itt jön a képbe A NŐ.

Trance krtiika2.png

És megkezdődik a szürreális hajsza, a földtől elrugaszkodott, de a valóság pöckeibe azért mindig kapaszkodó videóklippszerű ámokfutás, melynek középpontjában ott forrong az emóció. Mellette pedig természetesen a vágyak, az elfojtott félelmek, a szenvedés, a szerelem, a gyűlölet, a gonoszság és néhány elszánt ánglius rosszfiú, mert ugye amíg világ a világ mindenki egyre kapzsibb lesz.

trancekép2_1.png

Annyi a hézag, hogy ebben a túlfacsart vizuális pörgésben egyszerűen elveszik a szív, elveszik a lélek. Ezáltal a motivációk elhalványulnak, átlényegülnek szimpla érdekekké, ami azért zavaró, mert az egész lényege az emlékek közt bolyongó, feledésbe burkolózó ember maga. Rendben van, hogy nincs fehér és fekete, semmi sem tiszta, semmi sem ártatlan, a karakterek leváló bőre alatt a személyiség folyamatosan sötétedik, de a végén, amikor töprengve, gondolkozva, arcán mosollyal Franck hezitál, hogy megnyomja a gombot, mi valójában csak ürességet érzünk. Ami kurva szépen és okosan be van csomagolva. Néha még érez is - kár, hogy csak ritkán. 7/10

komment

Címkék: thriller filmkritika 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr515419554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása