Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

The Place Beyond the Pines (2012)

2013.06.16. 03:04 Gevin

Apák vére

Derek Cianfrance második rendezésében ambiciózusan, előre elrendelten csordogál végig majd két és fél órán keresztül egy vérvonal, amely mindent összeköt. Alkotása strukturális mestermű, ahogy dramaturgiai toposzok összefűzéséből hoz létre egy saját, különálló produktumot. A film, ahogy sok kritika értelmezi - némileg tévesen - nem három történetből gyúródik egy egésszé, hanem generációkból. Két férfi véréből szeli egymást ketté. Íme az amerikai zsánerdráma ma.

The Place Beyond the Pines0.png

Luke-ot (Ryan Gosling) nem fűti semmi. Élete a kietlen hedonizmussal, kívűlállósággal és ridegséggel kötött kapcsolatot már sok-sok éve, így természetes, ha felbukkan élete egyik nője azzal, hogy gyermeke született tőle, a kilátástalan vándorcirkusz egy csapásra foszlik köddé és kúszik a helyére valami felemelően ösztönző értelem. Gosling maga a stílus, a fenegyerek, mindegy, hogy fogpiszkáló és fehér dzseki vagy bucsutetkó és kifordított póló, mert az egyéniséget a lénye adja. Ebből a szempontból a The Place Beyond the Pines-béli karaktere még több is, fortyogóbb, drámaibb és átélhetőbb, mint a Drive hőséé.

Avery Cross (Bradley Cooper) a kapocs. Az ellentétes vérvonalak kereszteződéséből adódó karambol miatta következik be. De Avery karaktere valójában csak egy köztes állomás, egy katalizátor mely tovább viszi Luke történetét. Ezért a korrupt zsarukkal foglalkozó mellékszál túlzott jelenléte, kibontottsága még talán kissé erőltetetté is válik, hiszen a fókusz alapvetően itt is az apákra és fiaikra kerül - Coopernek nem is kell akkorát alakítania, mert Gosling előtte már elintézett mindent (egyébként a méltatlanul alulértékelt The Words-ot tessék megnézni, mert abban Bradley Cooper tényleg zseniális).

Az esszencia, az eszme, a mondanivaló határozott és átgondolt végigvitele az utolsó harmadban éri el csúcspontját. Amit Cianfrance ki akar hozni ebből az egészből, amit át akar adni az ismert panelek egybegyúrásával, az itt, a Chronicle fiatal és tehetséges különcének megtestesítésével kel életre (ebből is látszik, hogy Avery fiának karaktere elsikkad, háttérbe vész, mert a látványosság nem ő). Jason (Dane DeHaan) keresi önmagát és amit örökké elhallgattak előle, a vad, törvényen kívüli és mániákus, őrült apa emléke az, amely segíti őt, a helyes útra tereli. Cianfrance pedig mesteri cselekményszövéssel, a múltidézés klasszikus, de hatásosan, emocionális többlettel nehezen kivitelezhető módján adja oda mindezt neki és vele együtt nekünk nézőknek.

The place beyond the pines 2.png

Az eleve elrendeltséget, "a vér kötelez" jellegét, az örökséget mely a lehető legvalószínűtlenebb helyeken, embereken, bűnökön és tetteken keresztül tör utat magának, hogy megtalálja örökösét. Mert az eredendő bűn apáink vérében csordogál. 8/10

komment

Címkék: krimi dráma filmkritika 8/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr405363221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.06.16. 11:57:31

Miért téves a három történet? Annyi van! Három történet, két generáción ível át. Amúgy egyetértek, a film zseni!

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.06.16. 12:15:27

@Swarm: Mert az a három gyakorlatilag egy, amely - ahogy te is írod - generációkon ível át. Afféle múlt, jelen és jövő (persze, ha nagyon akarja az ember, szétszedheti három darabra, de számomra koherens egész a film, nem éreztem őket különállónak).

Cianfrance remek érzékkel vezeti át a szálakat.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.06.16. 12:28:33

@Gevin: Számomra is, és ahogy a firkálmányomban írtam, pont ez Cianfrance bravúrja: egyszerre működik 3 külön sztoriként és önálló filmként is.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.06.16. 13:39:00

@Swarm: Ja. De egyébként végig úgy voltam vele, hogy Gosling és Mendes sztorija, külön egész estés filmet érdemelt volna - engem valahogy az sokkal jobban érdekelt, mint Bradley Cooper ezermilliószor interpretált korrupt zsarus hajcihője.

Azért az utolsó harmad kárpótolt, és így, ebben a formában megérte.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.06.16. 16:44:09

@Gevin: Szintén! Messze az volt számomra a legszórakoztatóbb, legizgalmasabb, de nem ütött volna ekkorát, ha azt nézzük két és fél órán keresztül, ebben biztos vagyok. Ennek így kellett történnie, de tény, hogy a Cooper féle korrupciós szál a leggyengébb.

K.Leslee 2013.06.17. 20:25:47

@Gevin: ugyanez volt bennem mindvegig. Az eleje annyira feszult volt es eletszeru. Aztan seggbe kellett rugni az egeszet egy muveszieskedo baromsaggal. Szerintem harom kulonallo reszkent gyenge ahogyan a harom resz egeszekent is. A kulon reszek annyit ernek, mint a harom osszesitve. Az meg nem sok. Az elso harmad viszont nagyon jo. Kar, hogy nem lehetett egyszeru ez a film. Szamomra a film onnantol erdektelen, mikor meghal az a bizonyos szereplo.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.06.18. 00:47:30

@K.Leslee: szerintem nem válik érdektelenné csak veszít az átütőségéből, meg a hangulatából. Nem vagyok nagy Ryan Gosling istenítő, de itt ő volt a film lelke.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.06.21. 10:19:14

na, ezt a blogot se olvasom többet
sznob, buta

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.06.21. 10:20:35

borzalmas film, ryan gosling és eva mendez egyszerűen szánalmas alakítást nyújt és szánalmas karakterek alakítanak.
braddley cooper még jó is lehetne, de annyira erőltetett szituációk vannak benne, borzalmas sablonok (még a belső ügyosztályos se akar kezet fogni cooperrel, na itt téptem ki a hajam, ez a rendező, forgatókönyvíró nagyon ócska), üde színfolt volt ray liotta alakítása és karaktere, de azért az egy jó poénért, amit ray a vacsorasztalnál mond, még nem érte meg megnézni a filmet.
egyszerűen érződik az az affektált értelmiséginek szánt, valójában csak vakon tapogatózó sznob kezek felesleges munkálkodása az intellektusban, próbálja, akarja meglovagolni a Drive sikerét, de akció az nincs benne; ez nem kultúra, de nagyon az szeretne lenni. nem jött össze, elégtelen.

a film első negyede a drive-ot akarja meglovagolni, ugyanazt alakítja ryan, csak itt próbált egy kicsit más lenni, ezért visít is a rablásokkor. ócska a film nagyon.
már érződik az első 15 percen, amikor is jobban megfigyeljük a párbeszédeket.

ja és a Drive című film, nem csupán ennél a filmnél jobb, az nemcsak próbált teljesen újszerű lenni, de az is lett, rengeteg filmbéli költői képekkel, és a zseniális (a végére már szándékosan önreflexszerűen giccsbe hajló) zenével, ott ha történik valami a vásznon, annak metaforikus jelentése van, aki szerinte ez a film jobb, mint a Drive, semmit nem ért a filmekhez, az értelmezéshez.

K.Leslee 2013.06.21. 11:03:03

@tesz-vesz: ez a blog hogy lenne sznob? Amit Te irtal, az viszont elegge az. Meg akkor is, ha sok mindenben igazad van.
Szerintem ez a film minden erejevel probal dramai melysegekbe sullyedni, de csak a felszint kapirgalja a gyenge, eroltetett szituacioival, mint pl. a korrupcios szal. Raadasul a filmnek fogalma sincs, hogy hova akar eljutni es mit szeretne mondani.

Ryan Gosling viszont egy Drive-belihez nagyon hasonlo karaktert jatszik el kivaloan. Nem ertem, hogy ez most miert az O hibaja. Ez itt is jol allt neki, meg ott is. Ilyen karaktert kapott, ismet. Ennyi.

A Drive osszehasonlithatatlan ezzel a filmmel, termeszetesen jobb is minden szempontbol.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.06.21. 14:18:33

@tesz-vesz: köszönjük a bókokat!

Az a jó, hogy a látásmódod nem szűk. Tehát, ha van egy film, amelyben ugyanaz a színész játszik, de a cselekmény egészen más, mint az emlegetett Drive-ban, és urambocsá nekem előbbi jobban tetszik - mert kitudjamiért -, akkor én hülye vagyok és nem értek semmihez.

Oké, védd a Drive-ot, nem bánom én, de ne legyünk már ennyire sértődékenyek és korlátoltak. A Drive-ot szereted, mesterműnek tartod (én nem), ez meg szerinted szar, elfogadtam. Fordítva is működik?

thrill01 2013.07.02. 02:33:21

ma néztem meg a filmet. 2 és fél órát elvett az életemből. majdnem bealudtam rajta. nem tudni hova akar kilyukadni a történet, összevisszaság az egész,a rendező próbálja magát hatalmas művésznek feltüntetni, hogy na most majd ő bemutatja a valódit, de elég lapos próbálkozás ez a bárgyú képű Gosling meg rém gyenge színész. nem is értem a körülötte lévő hype-ot. csajok szerint szexszimbólum. háááát, akkor elég nagy lehet a válság holivúdban szépfiúk terén. persze nem hoznám most ezt fel, ha jó színész lenne. de hát annak harmatgyenge. mendes-ről nem is beszélve. az egész film egyetlen értékelhető alakítását a Cooper fiát játszó Emory Cohen nyújtotta. fogunk még hallani a srácról. na meg a jó öreg Ray Liotta, abban a pár képsorban amiben szerepelt. nem is említeném egy lapon a többiekkel. amugy mivan a mai mizorajongókkal? végtelenségig ajnároznak ilyen B kategoriás filmeket meg színészeket. sajnálom őket, hogy nem láttak még egy jó Pacino vagy Nicholson filmet. de lehet jobb is, mert nem értenék. csak azért regisztráltam be, hogy megkérdezzem mi ez a nagy őrület ekörül a Gosling körül? számomra felfoghatatlan. meg ezeknek az alsó középkategóriás filmeknek a piedesztálra emelése. mivan az emberekkel? vagy tényleg ennyire esett a színvonal?

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.07.02. 10:40:18

Srácok trollinvázió van vagy micsoda?

@thrill01: Láttam már jó Pacino vagy Nicholson filmet (megkockáztatom többet, mint te), de ha a múltban ragadsz, akkor hagyd ezt a filmezés dolgot, mert nem neked való. A PBP viszont nem tehet arról, hogy neked nem adott semmit, és ahogy látom/olvasom többen vannak, akiknek elnyerte a tetszését. Stílusos, érzelmes, változatos.

A Gosling körüli hype meg egyszerű. A srác jól néz ki és jó színész is. Van karizmája, nem egy üresfejű izomagy, hanem egyéniség. Ha neked nem tetszik ez van, attól még jó srác. A hitetlen, Fél Nelson, Blue Valentine, Plasztik szerelem... méghogy szar színész, legalább baromságokat ne írj!

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.07.02. 13:04:26

@thrill01: Abból látszik, hogy kissé "furcsa" az ízlésed, hogy az egyetlen színészt emeled ki a filmből, aki szarul, de leginkább jelentéktelenül játszotta egy feszítő hülyegyerek karakterét.

Goslingot felkapták, nincs ezzel semmi gond. Régen is jó színész volt, csak akkor még te semmit nem tudtál róla, pedig filmjei (jó filmjei), akkor ugyanúgy voltak, mint most. Lásd Swarm említett példái közül egy-kettő.

thrill01 2013.07.02. 13:51:44

nem trollinvázió, csak felteszek pár kérdést amit ti hatalmas nagy moziszakértő kultúremberek talán tudtok értelmezni. mért trollkodás az, hogy véleményem szerint a mai futatott filmek 80%-a hígfos? nem ragadtam a múltban. minap pl. a tévében kaptam el egy Viggo Mortensen filmet, Eastern Promises. Na pl. Goslingnál ő is fényévekkel jobb. karizmája? abszolút nincs neki. kifejezéstelen arc, rossz beszédhang. ő maga nyilatkozta, hogy nem tud azonosulni a szerepeivel :) szép, dolog, hogy legalább őszinte. kommentjeitekből kiderül, mennyire esett az emberek kritikai érzéke, befogadási szintje. Ha van egy filmben egy két jobb momentum, egyből zseniálisnak kiáltják ki. egyre több mindent le lehet tolni az emberek torkán. és igen, nekem tetszett ahogy a srác a feszítő, elszállt, hülye gyereket alakítja. értékelem, mikor egy színész hitelesen tud felvenni egy akcentust. vajon a ti Ryanetek tudna? számodra az ízlésem furcsa, számomra meg az, hogy mennyire ostobák az emberek. korszakonként van egy meghatározó irány, ízlésvilág, ami mögé szépen besoroltok. ez van. mondjuk mindig is ez volt. ha a többség azt mondja Gosling jó, akkor az úgy is van....aha....akinek meg más a véleménye, az meg hülye. mert a mozi ilyen objektív műfaj nem? :) azért megnézném Gosling rajongótáborának összetételét. van egy tippem: nők. 17-30ig. ne haragudjatok, hogy belegázoltam az individuumotokba, de gondoltam hasznos, ha hallatok egy igazi ellenvéleményt is. Mert ilyen is van. és ha már itt tartunk, nektek mit adott ez a film? tényleg kíváncsi vagyok rá.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.07.02. 14:12:51

@thrill01: Mortensen pazar színész, de rossz a párhuzam, mert Goslingot nem lehet vele összehasonlítani. (Egyébként csak az elmélet kedvéért, most mi lett volna, ha azt írom, hogy Viggo Mortensen egy hulladék szar színész én utálom, mert azértmertamiértteGoslingot? - persze nyilván nem fogom, mert kedvelem :))

Azért érdekes, amit írsz, mert a Place Beyond the Pines éppen, hogy nem igazán sorol be abba a meghatározó irányba. Sőt, ahogy én olvasgattam más véleményeket, eléggé megosztó a film és vannak jó páran a te véleményeden is (bár ők nem Gosling miatt utálták ennyire).

Egy szóval nem állítottam, hogy akinek más a véleménye az hülye. Ha nem azzal indokolnád, hogy a film rossz, azért mert Ryan Gosling-nak szar a hangja és kifejezéstelen az arca, hanem konkrétabban kifejtenéd és az utálatod magára a műre irányulna, akkor érdekesebb beszélgetés jöhetne létre szerintem. Pláne azért, mert Gosling a filmnek csak egy harmadát teszi ki ugye. Egyébként érdekes módon én a Drive--tól sem estem hasra, pedig óriási volt a várakozási faktor, moziban is néztem premier héten és még utána is újráztam. De nem fogott meg annyira, mint ahányan ájultan estek össze a zsenialitásától.

A Place Beyond pines jóval kisebb, minimalistább és drámaibb, karakterileg, dramaturgiailag, zeneileg. Nekem ezért tetszett piszkosul. Az utolsó kérdésedre a válaszom:

ott van fent az álláspontom, véleményem, olvasd el.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.07.02. 14:54:13

@thrill01: Te most komolyan azt hiszed én azért bírom Goslingot, mert épp ő a divat? Ha azért szeretném akkor láttam volna a Szerelmünk lapjait tőle aztán csókolom. A nagy lópikulát! Az összes filmjlt láttam és azért kedvelem, mert... lásd pár kommenttel feljebb.

Azt viszont nem értem miért ugatsz le egyből mindenkit ellenvélemény címszó alatt, holott egyszerűen csak idejössz és fikázol, ennyi! Értelmesen is lehet véleményt nyílvánítani, sőt kritizálni, erre egyből jön a személyeskedés.

Abban viszont egyetértek, hogy a mai filmek, ha nem is 80%-a, de java egy kalap fos. Mortensen pedig nyílván jobb színész, mint Gosling, ez tény, de te vagy akkor szakértő, tudhatnád, hogy ennek az összehasonlításnak semmi értelme nem volt.

thrill01 2013.07.02. 14:55:12

nem is összehasonlítani akartam. hanem példaként, hogy nem ragadtam a múltban. bár nem a legjobb példa, mert ő sem egy mai gyerek :) ha azt írtad volna, hogy utálod, akkor csak még jobban megerősíted bennem azokat a dolgokat, amiket az imént írtam :) én sem kimondottan Gosling miatt nem bírtam ezt a filmet. hanem úgy egészében. őt csak azért pécéztem ki, mert most tényleg minden csapból ő folyik, ami nekem teljes mértékben indokolatlan. Egy filmben tetszett csak, amikor ügyvédet alakított. Bár lehet hogy ott csak Hopkins húzta fel magával :) ezt a filmet is vele fémjelzik, közben meg a a harmadában szerepelt. abszolút nem azzal érvelek, hogy azért rossz film mert Ryannak nem tetszik a beszédhangja :) de egy film attól még nem lesz jó, hogy hanyagolja a hollywood-i giccs és grafikák világát. nincsenek benne hiteles párbeszédek, fordulatok kb. semmi. alig vártam hogy vége legyen az egésznek annyira vontatott volt. hiába a 3 saga egymáshoz illesztése. túl kiszámítható volt. lapos. a valóság közeli minimalizmus nem hordozza mindig magában azt hogy jó lesz a film. zenék sem jöttek be. kb. ennyi. de hát ízlések és pofonok mint tudjuk.

thrill01 2013.07.02. 15:08:27

@Swarm: nincs kedvem vitatkozni. ízlés kérdésében szerinted lehet? az nagy baj. szted jó sztem trágya. ennyi.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.07.02. 15:47:06

@thrill01: Persze, hogy nem, ezért pont így kellett volna kezdeni. De azért szerettem volna annyit megértetni, hogy Gosling nem csak egy épp aktuális valaki, akit azért bírok, mert a tömeg azt mondja. done

K.Leslee 2013.07.02. 19:21:07

Ryan Goslingra 2001-ban figyeltem fel, a The Believer-ben, kozel sem mostanaban felkapott szinesz, bar teny , hogy az utobbi 5 evben tobb filmszerepet kapott. En az olyan ritka kivetelek koze sorolom Ot, mint Bale-t es Fassbender-t.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.07.03. 00:54:39

@thrill01: hát igen, Mortensen pont, hogy öreg róka már :)

1. Nem CSAK az ő nevével fémjelezték (Cooper-ről írták, hogy élete alakítása, ami hatalmas túlzás)

2. "..egy film attól még nem lesz jó, hogy hanyagolja a hollywood-i giccs és grafikák világát." Nem, valóban nem. De NÁLAM összeállt, struktúrailag kiváló a felépítése, és a hangulata is egészen egyedi.

3. "incsenek benne hiteles párbeszédek, fordulatok kb. semmi. alig vártam hogy vége legyen az egésznek annyira vontatott volt. hiába a 3 saga egymáshoz illesztése. túl kiszámítható volt. lapos. a valóság közeli minimalizmus nem hordozza mindig magában azt hogy jó lesz a film. zenék sem jöttek be. kb."

Ezzel úgy ámblokk nem értek egyet teljes mértékben. Igen, ízlések.

Egyébként: mit láttál még tőle?

thrill01 2013.07.03. 12:44:16

@Gevin: Drive, ami valami eszméletlen ócska produkció, Törés, ami nem volt rossz, Fél Nelson, ami uncsi, és A hitetlen. Az nem volt rossz, tényleg. Mondjuk alapvetően egy olyan karaktert alakít, amit egy átlag színésznek nem nagyon lehet elrontani.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása