Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Blogger-faggatás: Rusznyák Csabit kérdeztük

2013.05.09. 13:34 Gevin

rusznyákcsé.jpegEz a rovatunk olyan, mint egy zombi: gyakorlatilag már halott, de időnként feltámad. Legutóbbi ilyenjekor a Geekz urát Wostry Ferit faggattuk, most pedig szintén az említett blog legtermékenyebb szerzőjével dumáltunk. Hollywoodról, a brand-központúságról, hogy Michael Cera-ból akcióhős lesz-e, a hazai filmgyártás pocsolyamedréről és persze favoritokról. 

Ha nem túl indiszkrét és szupertitkos akkor az első kérdésem, hogy pontosan mivel is foglalkozol?

Külkereskedelemben utazom, konkrétan cipőben, főleg jobb híján - azt rég feladtam, hogy írásból éljek meg, nem tudom felvállalni azt az egzisztenciális bizonytalanságot, ami azzal járna.

A munkádból kifolyólag mennyi időd jut a blogolásra?

Hol több, hol kevesebb, de marhára szeretek írni, ráadásul nálam ez is egy módja a hétköznapi ügyek-bajok, frusztrációk levezetésének. Szóval nekem az írás nem munka, hanem a szabadidőm része, nagyon ritkán érzem kényszernek.

Hogy állsz Hollywood-al? A blockbusterek szerinted mennyire laposodtak el, illetve mennyire mernek bevállalni, belevágni egy-egy rizikós projektbe?

Mindig jönnek ki filmek Hollywoodból, amik tetszenek, de egyébként nagy általánosságban laposodnak, persze, ez egyenes következménye a brand-mániának: azt kell adni a nézőnek, amit már ismer, isten ments, hogy meglepetés érje, mert az arra adott reakciót a marketingesek nem tudják kalkulálni. Hollywood borzalmasan fosik bármiféle rizikótól, az egész brand-őrület abban a felfogásban gyökeredzik, hogy a kockázatot ki kell húzni az egyenletből. Ami persze lehetetlen, mert tuti recept nem létezik, ezt számtalan bukás bebizonyította már. Ettől függetlenül biztonságosnak vélt keretek, börtönrácsok közé szorítják az egész filmgyártásukat, szóval a lehetetlen hajszolásával nyírják ki a kreativitást. Tiszta agyrém, ami ott megy. Nem akarom a Battleshipet cincálni, mert elegen megették, és különben is, az olyan, mint egy szellemi fogyatékoson poénkodni, de mégis, hogy jutott bárkinek eszébe, hogy megcsinálják azt a filmet? Merthogy nem történetmesélési szándék volt a kiindulási pont, az kurvabiztos. Nem, volt egy parlagon heverő brand, ami ürügyként szolgált, hogy elverjenek párszáz milliót, és remélhetőleg keressenek többször annyit. Ez van Hollywodban: nem történetet mesélnek, hanem ürügyet keresnek a filmkészítésre.

battgleshiprihanna.jpg
Ki lehet az új úttörő a nagyfilmesek közt?

Senki, mert az úttörés nem rajtuk múlik. Persze, van pár nagy rendező, akiknek a filmjeik pofátlanul nagy pénzeket termelnek, és a stúdiók nagy becsben tartják őket, de ők sem tudnak csodát tenni, csak annyit, hogy a meglévő rendszerből kihozzák a legjobbat. Kissé gusztustalan hasonlattal élve, olyan ez, mint a politika. Mire egy idealista, jószándékú, kreatív valaki bejárja mindazt az utat, aminek a végén változathatna a rendszeren, addigra az út során a rendszer már bedarálta. Minden a marketingesek kezében van, és nem látok esélyt a változásra. Az a baj, hogy ez az egész brand-központúság már olyan mélyre ivódott, hogy csak egy generációváltás tudná kipurgálni, annak meg benne van a nevében, hogy nem egyik napról a másikra fog megtörténni.

Melyik műfajról tudod elképzelni a közeljövőben, hogy radikális változáson mehet keresztül?

Ha még mindig Hollywood kontextusában beszélünk, akkor egyikről sem. De egyébként is, annyi trend, irányzat, stílus van, hogy szerintem már csak specifikus alzsánerekbe lehet tartósan újat hozni. Pl. szerelmes tinisztorit lehet csinálni a vámpírmítoszból. De annak is megvan az ellentrendje. Ha jön valami új, akkor azt egyrészt hamarosan elkedzik posztmodernesen kiforgatni, másrészt gyorsan felerősödik mellette az oldschool is.

Cabin in the woods cabin.jpg
Az utóbbi pár év amerikai független filmes felhozataláról hogy vélekedsz? Mi volna az, amit mindenképp kiemelnél, ha kérdeznék (tehát most)?

Az amerikai független film nagyon nagy merítés, sokkal nagyobb, mint a koncentrált Hollywood, úgyhogy nehéz egységes képet alkotni róla, de azért ott is megvannak a preferált stílusok, történettípusok, trendek, pl. a feelgood coming-of-age sztorik vagy a kisvárosi drámák, és ezek néha ugyanúgy ellaposodnak, mint az álomgyári produktumok. Viszont a függetleneket nem ugatja le a válluk fölül egy pénzeszsák, úgyhogy sokkal többször képesek meglepni. Az utóbbi időben a Különc srác feljegyzései, a Holdfény királyság, a Messzi dél vadjai, a Ház az erdő mélyén tett így, meg a Safety Not Guaranteed, aminek rendezője most a Jurassic Park IV-en dolgozik, szóval béke az ő kreativitásának poraira is.

Amerikai vagy Európai filmipar? Melyik volt a legutóbbi európai film, amitől leesett az állad?

Nincsenek különösebb nemzeti/kontinentális preferenciáim, meg az európait az amerikaival egyébként sem fair szembeállítani, mert előbbi értelemszerűen sokkal változatosabb, sokrétűbb. Legutóbb a Livide, A vadászat és az Őrült szerelem balladája kapott el, illetve a Searching for Sugar Man, ha a dokumentumfilm is ér. De ha valami tényleg nagyon nagy hatásúig akarok visszamenni, akkor a Faun labirintusa.

pans-labyrinth-1.jpg
A hazai filmgyártás mondhatni nem lubickol a jobbnál jobb filmekben. Szerinted ennek mik lehetnek az elsődleges okai? Az utóbbi 5 évből milyen magyar filmre mondanád azt, hogy "ez igen, van benne spiritusz"?

A hazai filmgyártás már nem állóvíz, hanem kiszáradt pocsolyameder. Hogy ennek mik az okai, arról inkább olyanokat kéne megkérdezni, akik nem ábrándultak ki az egészből már rég, és még követik a híreket. Én már csak kábé évente egyszer kellemesen meglepődöm kicsit, hogy a körülmények ellenére még mindig tudnak olyan filmek születni, mint A nyomozó, A vizsga, a Köntörfalak vagy a Final Cut, bár utóbbi ugye pont az áldatlan állapotok miatt létezik.

Mik azok a filmek (akár idei, akár régebbi), amelyeket mindenképp behoznál a hazai mozikba, attól
függetlenül, hogy esetleg csekély bevételt generálnának csupán?

Csak úgy poénból? Mondjuk Különc srác feljegyzései, Ház az erdő mélyén. Meg persze az új Evil Dead, de ezt inkább csak "kötelességből" mondom. A kíváncsiságom sokkal nagyobb, mint a bizodalmam benne.

Térjünk vissza egy kicsit Amerikára. A fiatalabb, feltörő színészgenerációból kik volnának azok, akik még sokra vihetik?

Pl. Chloe Moretz, Ezra Miller, Aubrey Plaza, de ezt lehetne folytatni sokáig, mert tehetség rengeteg van. Azzal sose volt baj, a lehetőségeikkel meg a döntéseikkel lehet.

anyomozókép1.jpg
Kiből lehet akcióhős-ikon?

Dunsztom sincs. Chris Hemsworth? Vagy Michael Cera, végülis ma már ugye bárki lehet akcióhős...

Rendezők közül kikben látod, hogy a karrierjük magasan ívelhet felfelé a jövőben?

Nagyon bízom a sci-fi friss reménységeiben, Neill Blomkampban és Duncan Jonesban, mégha utóbbi Forráskódja nem is sikerült túl jó. Azt ellenben szeretném, ha J.J. Abramst elfelejtené a világ. Zack Snydert meg méginkább.

Ha minőségileg össze kellene hasonlítanod az amerikai filmeket a tévészériákkal, mit mondanál miben kiváló az egyik, és miben a másik? Mennyire követed az amerikai országos illetve kábeles sorozatokat? A még futók közül melyik a favoritod?

Hollywood és az országos csatornák kb. ugyanaz a tészta, a kábeles csatornák érdekesebbek, mert merészebbek. Fantasztikus karakterrajzok vannak náluk, meg kell csak nézni a Breaking Bad-et, egy csoda, amit művelnek benne. Vagy a Vikings vagy a Sons of Anarchy, meg a Newsroom is remek, de én az utóbbi másfél évad után teljes mellszélességgel kiállok a Walking Dead mellett is. A Trónok harca pedig arra jó példa, hogy Hollywood feldughatja magának a százmillióit - mert persze, ennek a sorozatnak sem tenne rosszat a még nagyobb költségvetés, a hatalmas csaták, a grandiózus helyszínek etc, de lám, ha jók a karakterek és a sztori, az visz mindent. Az országos sorozatoknál amúgy nagy szívfájdalmam a Vegas, ami egy nagyon az én szájízemnek való koncepcióból indít, de mivel a CBS-nél fut, soha nem fog túllépni az aranyos, konformista kis krimi kategóriáján.

walking dead poénkép.jpg
Térjünk rá egy kicsit a blogra. Ugyanaz a lelkesedés van benned, mint amikor elkezdted, vagy azóta átalakult, érettebbé vált? Esetleg kissé csillapodott?

A kezdeti lelkesedés mindig csillapodik, akármilyen élethelyzetről beszélünk, de mondjuk úgy, hogy a kezdeti lelkesedés utáni kezdeti csillapodás után beállt egy stabil szintre. Szeretem csinálni, és ebben ugyanúgy megvan a gyermeki lelkesedés, mint az érettebb hozzáállás. Egyébként, bár ennek a, hogyismondjam, kommunikálásával nem foglalkoztunk, de február óta én főszerkesztem a blogot, mert Wostry, ahogy anno mondta is nektek, egyszerűen nem ér rá aktívan foglalkozni vele, és ő meg a többiek engem buktattak fel a helyére.

Az évek folyamán mi volt az első fordulópont a blog történetében, ami jelentősen előrelendítette a dolgokat? Hogy emlékszel vissza a kezdetekre?

A kezdetekre sehogy, mert már ment egy ideje a blog, amikor engem felkértek a csatlakozásra. Addigra forogtak a fogaskerekek, többé-kevésbé úgy, ahogy ma is, szóval passz.

Elysium-hi-res-image.jpg

Mi a véleményed az idei nyári felhozatalról? A moziban nyaralunk?

Ne legyen igazam, nagyon ne, de én csalódások sorozatát prognosztizálom, és nekem már meg is volt az első a Vasember 3-mal. Van jó pár film, amire kíváncsi vagyok, de az Elysiumon, és talán, TALÁN a Pacific Rimen kívül nincs egy sem, amiben tényleg tudnék bízni. Emitt egy kontár Zack Snyder rondít a képbe, amott egy régi, egykor markáns megkülönböztető jegyekkel rendelkezett sci-fi franchise-t gyúrnak bele a nagy hollywoodi homogenitásba. A World War Z-t meg inkább hagyjuk is.

Búcsúzóul mit ajánlanál az olvasóknak, melyik nyári blockbusterre váltsanak jegyet feltétlenül?

Nézzenek inkább fasza '40-es, '50-es évekbeli film noirokat! Na jó: Elysium.

Köszönjük az interjút Csabinak, geek-témákban való elmerülést és további rengeteg fasza kritikát, elemzést várunk továbbra is!

komment

Címkék: blogger faggatás

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr25288071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.09. 15:02:55

egyre jobban megy a kérdezés azt kell mondjam.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.05.09. 20:44:06

"ráadásul nálam ez is egy módja a hétköznapi ügyek-bajok, frusztrációk levezetésének"
Ez mondjuk sajnos rajtuk is hagyja a nyomát...

Amúgy szinte minden szavával egyetértek, a független filmes felsorolásban ott van az összes tavalyi kedvencem, az Elysiumról nem is beszélve, amit ti bezzeg elegánsan kihagytatok a nyári blockbuster listából :P

Rusznyák Csaba 2013.05.09. 21:02:12

@danialves: Úgy értettem, hogy számomra ez szimplán egy pihentető tevékenység, inkább szórakozás, mint munka, nem máshogy. Akárhogy értetted is te:)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.05.10. 02:24:58

@danialves: "Ez mondjuk sajnos rajtuk is hagyja a nyomát...
"
de EZ egyáltalán nem baj, ettől lesz személyesebb és sajátosabb. Sokkal jobb, mint állandóan adott szabvány szerint írni. Az előbb utóbb megöli az egészet.

Engem sem Neil Blomkamp nem tudott meghatni, sem az Elysium trélere. Ezért sem került be a listába. Ezvan.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.05.10. 02:28:12

@doggfather: úgy érzem ezt dicséretnek kell vegyem :)

Amúgy ezek a kérdéses már nagyon rég fogantak, mostanra kissé már sablonosnak is érzem őket. Szóval legközelebb kissé átformálom a dolgot....de, mint a rovatból kiderült, elképzelhető, hogy az sem mostanában fog bekövetkezni.

AE-t megkerestük anno 1 éve kb, azt mondta benne van, de úgy tűnik azóta is válaszol.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.05.10. 09:11:33

@Gevin: Sztem egyáltalán nem zárja ki egymást, h egy írás személyes, egyedi és közben meg nem küldöm el az egész világot a halál faszára. (És ha úgy veszed, tképpen ez utóbbi is egy szabvány)
Sajátosnak meg tényleg sajátosabb, csak most már egyre kevésbé, ahogy lassan már minden útszéli blogger azt hiszi, hogy ha lefikáz valamit, beleír 3 lófaszt, ő attól már kritikus.
Inkább akkor már a tartalomra legyen büszke az ember, sztem attól lesz valaki (mondjuk Csaba meg Te is) jó kritikus.

Elysium-ot meg nem kell magyarázni, amúgy is csak 14 éveseknek szóló filmek voltak a listán, ahogy az egyik kommentelő megjegyezte, szóval nem is illett volna oda :D :P

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2013.05.10. 12:43:44

Nem ismerek Rusznyák Csabánál pillanatnyilag veszélyesebb hazai filmkritikust. Még a kevésbé kedvelt filmeket is képes a szakértelmével és eredeti látásmódjával szerethetővé tenni.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.05.10. 13:30:39

@danialves: hát ez az, 14 éven aluliaknak szólókkal nem foglalkoztunk :)

persze amúgy, nyilván a tartalom a fontosabb, de az csak bónusz ha van mellette egy markáns stílus. Nem a fikázásról és a lófaszozásról szól ez, de ha valóban rossz a film, azt is meg kell írni (bár én kifejezetten nem szeretek nagyon lehúzó és negatív kritikát írni).

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2013.05.10. 18:47:06

Ha D9-ból és a trailerből indulunk ki, az Elysium egy fos lesz. Majd egyszer talán BD-n megnézem, de hogy nem várom, az hétszentség.

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2013.05.10. 18:54:39

Nekem amúgy csak a The Lone Ranger hiányzott arról a listáról.
Az interjút meg jó volt olvasni, főleg azért, mert sok mindennel nem értek egyet :)
Pl én Zack Snydertől még rossz filmet nem láttam (igen, imádtam az Álomháborút is), ellenben Blomkamp eszméletlenül tehetségtelen rendező. A Forráskóddal semmi baj nem volt, a Vasember 3-mal meg aztán végképp.
Sorozatokból a Trónok harca egy fos, csakúgy, mint a The Walking Dead (na jó, a 3. évad már elért egy gyenge közepes szintet).
A feltörekvő színészek közül pedig Nicholas Houltot emelném még ki, szvsz magasan ő a legtehetségesebb a fiatalok közül.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.11. 07:43:57

@Dr.Jones: és ezzel a véleménnyel osztozol a másik 2 emberrel a világon aki szerette az álomháborút.
Snyder, a mamája (mert neki minden tetszik amit csinál), és te vagy a harmadik. :D:D

borostaTM 2013.05.11. 09:23:17

snyder perverz képzelettársításai miatt és persze a sweet dream miatt bármennyire is rossz, mégis bizonyos elemeiben imádni való a szamurájokkal, zomib nácikkal szemen köpi a kultúrát. :)
www.youtube.com/watch?v=nSG-6xc-T4U

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.05.11. 12:05:01

Akárki akármit mondjon a Holtak hajnala és a Watchmen kurvajó filmek tőle - utóbbi nekem hatalmas kedvencem és még a képregény utólagos megismerése után is azt mondom, hogy a film jobb (tudom, kezeltessem magam, de akkoris).

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.05.11. 12:29:13

Sztem egyértelműen látszik, h Snyder egy hihetetlenül tehetséges rendező és egy pocsék forgatókönyvíró. Azok a jó filmjei, ahol nem engedték őt írni. Innentől kezdve meg nekem a Man of Steel egyértelmű.

borostaTM 2013.05.11. 13:24:12

a Watchment én is szerettem nagyon. Amúgy az álomháború is egy nagyon jó koncepció lett volna. Egy lány, aki az "álmaiba" menekülve (csak nála ezek az álmok teljesen új dimenzióba emelkednek ahogy a küldetésekkel összegabalyodnak a valósággal) éli túl azt a borzalmat, hogy a húgát megölték, ő meg hasonló kelepcébe került.. Odáig megint jó, hogy a férfi szereplőket abszolút gonosznak ábrázolja: ötletes, ahogy a tárgyakat összeszedi róluk. Csak a valóság sikerült nála olyan halványra, hogy ezzel elrontotta az egészet.

K.Leslee 2013.05.11. 18:53:11

Remek interju. Es igaz is, sajnos.

Rusznyák Csaba 2013.05.11. 19:39:26

Snyder rendezései üresek, felszínesek. Szépség, coolság, lassítás, ehhez ért, és ezt használja mindig, akkor is, amikor nem kéne (Watchmen).

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.05.11. 20:06:07

@Rusznyák Csaba: De én máig nem értem, hogy a Watchmenre miért fújnak ennyire sokan. Cool-nak cool volt, de abszolút nem éreztem, hogy a történet, vagy a tartalom rovására ment volna az a néhány lassítás és egyéb "szépség" stb. Összhangban voltak.

A képregénybuzik természetesen piedesztálra emelik, és az atyaúristenünk, a bibliájuk gondolom a Watchmen ezért nem szerették annyira - de a többi földi halandótól én úgy hallottam, hogy veszettül bírta a filmet.

Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2013.05.12. 09:40:51

@Gevin: Ezt én sem értem, a Watchmen iszonyat nagy film! Akárhányszor újranézem egyre jobban imádom. Fel nem fogom, hogy nem tetszhet valakinek! Összetett a sztori, királyak a karakterek, a látvány gyönyörű, a zene hibátlan, a dialúgusok zseniálisak. Ez lenne üres és felszínes? Lehetne még sok ilyen üres film és nem lenne gondunk a tucatfilmekkel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.12. 17:05:28

@Swarm: @Gevin: Már írtam egy párszor, hogy szerintem a lehető legjobb watchmen film lett amit csinálni lehetett, de a képregény annyira nagy, sokoldalú, komplex hatalmas mű, hogy lehetetlen filmre vinni.

nah van akinek (mint nekem is pl) elég, hogy ez a legjobb a mit ki lehet belőle hozni.

Van aki inkább szörnyülködik, hogy ha nem lehet megcsinálni 100%-san akkor inkább ne nyúljanak hozzá, mert ha nem lehet tökéletes majdnem tökéletes, vagy pláne gyenge meg ne legyen inkább.

Rusznyák Csaba 2013.05.13. 06:51:15

A Watchmen a képregény lényegét húzza karóba, és az nem a történet: minden vagány és cool, holott szánalmasnak és röhejesnek kellene lennie. A képregény az egész szuperhőstéma dekonstrukciója, a film meg pont az éltetője.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása