Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

Dredd (2012)

2013.01.03. 06:00 Gevin

Minimalista, erőteljes és stílusos. A képregény ismeretének hiányában, az első film homályos, maradandónak jóindulattal sem nevezhető emlékének tudatában Pete Travis elbeszélése az első mondatban megemlített jelzőknek felel meg leginkább. A főhős karakterjegyei dominálnak, kihangsúlyozzák a fegyelem, az agresszió és az igazságszolgáltatás abszolút módon történő beteljesítését. A felvázolt jövőkép megfelelő aspektusa mentén hozza közelebb a nézőhöz a realizmus érzetét a különböző sci-fi eszközök felhasználásával.

Dredd 3 gemina.png

Egy a lényeg: a film legalább olyan kemény, mintha Chuck Norris még meg nem alkotott energiaitalát kapta volna intravénásan csecsemőkorától kezdve.

A cselekmény, egyszerűségében már nem lehetne sallangmentesebb és lefaragottabb, de talán ez nem is baj. Mert ennek a piszkosul egyszerű történetnek a mentén - amelyről mindenkinek a tavalyi év indonéz akciófilmje ugrik be - bontakozik ki a rendfenntartás szolgálatában maximalista üzemmódra állított bírák értékrendje, látásmódja és fegyelmezettsége. Szabályrendszerük profán, színtiszta törvényszerűségre épülő kötelességtudat, amelynek szellemében a legcsekélyebb hibák is súlyos következményeket vonhatnak maguk után. Dredd ezért rögtön az expozícióban meg is kérdőjelezi feletteseinek azon döntését, hogy egy olyan újoncot állítsanak szolgálatba, aki bár nem sokkal, de nem érte el a követelményeknek megfelelő szintet. Viszont különleges képességének birtokában előnyre tehetnek vele szert. Így a film egyfajta beavatásként is szolgál, amely ezáltal a néző számára az asszimilálódás lehetőségével és megfelelő ismertetővel bírhat.

Akciófilm kifejezetten ritka esetben gyönyörködtet fényképezésében ilyen kreatív, maradandó beállításokkal és ötletekkel, de a Dredd bizony megérdemelten vívja ki ennek erényét. Szemkápráztató és hangulatfokozó nagy totálok fokozzák a megkapó atmoszférát, már-már videóklipszerű lassítások tornázzák egyre feljebb a cool faktort. De ezúttal nem pusztán annyi a funkciójuk, mint egy tetszőleges Zack Snyder produkció esetében, hanem konkrét cselekményszál fűződik hozzájuk - persze lételemük továbbra is a pofátlanul élvezetes gyönyörűségükben rejlik.

Dredd írás 3 gemina logóval.png

A képregény adaptáció és a sci-fi zsánerének keretében az ötven milliós költségvetés nem éppen magas, amelyből még így is meglehetősen korrekt színvonalat tudott kihozni a speciális effektekért felelős gárda, de azért némely cgi-vel felvértezett jelenetnél a kilógó lóláb esete befigyel olykor-olykor (a vér különösen tré). Ebből következhet az is, hogy az akciószekvenciái bár jók, de sokkalta expresszívebb, adrenalinfokozóbb hatást is elérhettek volna, ha mondjuk még ötvenmilliót hozzávágnak a finanszírozók.

Karl Urban tiszteletet parancsoló szája (mivel arcából többet egy pillanatig sem látunk), jelenléte és hanghordozása szinte tökéletes leképezése a karakternek. Lena Headey hipererőszakos, szétszabdalt arcú fő gonosza - aki egykor prostituáltként funkcionált, majd megelégelte és lemetszette a stricije golyóit (a fogával) - egyesek szerint nem elég erőteljes, mint a negatív bűnözői oldalt képviselő ellenpont. Véleményem szerint viszont messze egyedibb, mocskosabb, múltjából fakadóan kegyetlenebb nőszemély, mint a hasonló filmekben gonosz-morcos ábrázattal dohányzó rosszfiúk. Kifejezetten meghatározó alakja és markáns szereplője a Dredd-nek.

Dredd írás 2 gemina logóval.png

Szóval Pete Travis adaptációja ügyesen kerüli ki a legtöbb klisét, markáns atmoszférát teremtve ragadja meg a nézőt a nyakánál fogva és remekül mutatja be ezt a fegyelemtől duzzadó, saját nézetei szerint az igazságszolgáltatás meghatározó alakjává vált figurát. Épp ezért sajnálatos, hogy a bevételi adatokat elnézve az átlagnézők gyomra nem igazán vette be eddig, amit látott, így abortálva az akár nagyobb pénzből megvalósítható folytatás lehetőségét. Persze ez mit sem von le az értékéből. 7/10

Magyar bemutató: január 10.

komment

Címkék: akció filmkritika képregény adaptáció 7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://mediaviagra.blog.hu/api/trackback/id/tr924992421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.03. 11:02:15

szinkron milyen?!
vagy feliratosan nézted?!

Anti Anyag (törölt) 2013.01.03. 11:06:14

Nekem is tetszett. A problémája inkább az, hogy rövid volt, nagyon kellene egy II. rész.

Jól látszik egyébként, hogy Hollywood milyen gagyit gyárt, mert a Sly féle Dredd ehhez képest nagyon gyermeteg volt.

Az a gond, hogy ez a buta amerikainak nem tetszik, annak mese és eltúlzott jelmezek kellenek.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2013.01.03. 11:31:22

@Anti Anyag: asszem lesz tobbedik része. Jó film egyebkent.

@doggfather: magyarul még nem jott ki, plusz az ilyesmi filmet nem is erdemes szinkronnal nezni, az mindig szutyok. Piratebayen fent van viszont 1080p-ben.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.03. 11:45:05

@doggfather: Feliratosan néztem.

@nemethv: Reménykedni és imádkozni, meg pengetni kell sokat, hogy legyen folytatás.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.01.03. 11:55:36

üde színfoltja volt a 2012-es évnek ez a film. Semmit nem vártam tőle mégis sokat adott. Nem egy világmegváltó film, de nagyon élvezhető. én 7,5/10-et dobtam rá.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2013.01.03. 12:41:47

Sajnos még zs kategóriának is gyenge lett a film. Akik pedig a képregényt ismerik és szeretik ne is nézzék meg.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2013.01.03. 12:55:43

Lena Headey tokeletes valasztas volt fonogoncnak: eszmeletlenul lehet gyulolni onmaga miatt. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.03. 13:00:51

@chipanddale74: Érdekes egybeesés, hogy mindig azok utálnak a legjobban egy filmet, akik a képregényt/könyvet stb. emlegetik

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.01.03. 13:05:04

@danialves: Mondjuk fura módon a Pókembernél nem :D Sokan nem is ismerik a képregényt, mégis leszólják az újat, holott ez hajaz inkább rá, nem pedig a Raimi féle.

Batmant is lelehetne szólni, mert köze nincs a képregényhez, mármint a Nolan féle filmek. Ellenben a Burton féle filmeket meg leszólják, hogy milyen gagyi stb... holott az inkább a képregényes.

borisz 2013.01.03. 13:14:45

nálam simán 8 pont, Ma-Ma karaktere nagyon erős szerintem is. jó lenne folytatás.
ja, és a város, az atmoszféra annyira élő és hihető, hogy az magában 100% lenne (szemben a sly-os film díszletvilágával)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.03. 13:34:32

@REMY: Éppen arra akartam enyhén ironikusan rávilágítani, hogy egy filmnél miért is értékmérő az, hogy mennyire hasonlít egy képregényre?

Ha a film egyszerűen rossz, akkor felőlem lehet a képregény szó szerinti átirata, attól még rossz. És fordítva.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.03. 13:34:59

@danialves: mert azoknak van összehasonlítási alapjuk. ;)

@Gevin: okés, én is úgy tervezem.

@REMY: amenniyre burton képregényhű annyira batman is, nem szabad elfeledni batman majd 70 éves "sok" batman volt már, nem olyan nehéz hűnek lenni hozzá.
És a pókinak nem sikerült. :D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.01.03. 13:48:16

@doggfather: pontosan 74 éves :P

azzal egyetértek, amit danialves mond, hogy ha jó a film, akkor mindegy, hogy mennyire hajaz a képregényre, de amikor már több filmet is elkészítenek az adott hőssel kapcsolatban, akkor azért lehet már válogatni, hogy melyik milyen szintet képvisel.

Pókembernél meg nem volt viszonyítási alap filmek terén, mert kétlem, hogy olyan sokan látták volna a 70-es évekbeli filmet... Batmanből azért készült pár alkotás.

Most a Dreddet is összelehet vetni a Sly félével.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.03. 13:54:35

@REMY: persze, de aki szereti a képregényt nehezebben mondja azt egy filmre, hogy jó film, hiszen valamilyen prekoncepcióval ül be rá eleve.

pláne ha kedvence, vagy esetleg alapból nem szeret egy karaktert akkor nehezebben fogadja el másik művészetben a "tétova lépéseit", mint egy olyan valaki aki sose hallott róla előtte, nem?!

Aki objektív az szigorúan a filmet ítéli meg, aki olvasta előtte a képregényt az (óhatatlanul) összehasonlítja.

De ez nem csak a képregényekkel, de a regényekkel is így van.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.03. 14:00:51

@doggfather: Ahogy mondod. Éppen ezért fogtam a fejem miközben néztem a Holtsáv filmes adaptációját, pedig arra még azt mondják, hogy a jobb King feldolgozások közé tartozik. Ahh..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.03. 14:05:52

@Gevin: ugyehogy ugye???

Az én kedvenc példám a keresztapa ami könyvben klasszisokkal jobb, mint filmben, pedig a film se gyenge.

toooth 2013.01.03. 14:17:08

Én kb. egy évvel a Raid Redeption után néztem meg. Enyhén szólva sok a hasonlóság. A Raid-be bejátszott a szigorúan piszkos ügyek is, míg a Dredd szinte másolta a Raid-et. Nekem az valahogyan jobban tetszett, több volt benne a hentelés.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.03. 14:21:04

@toooth: kábé azonos időben forgatták a raid-del így nem tudott másolni. ;)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.03. 14:21:30

@toooth: De állítólag a Dredd forgatókönyve már jóval előbb megvolt, mint az indonéz hentelésnek.. igazából édesmindegy, mert egészen más a kettő atmoszférája.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.01.03. 14:23:37

@Gevin: A Holtsáv filmbeli feldolgozását gyűlölöm, mert a könyv a kedvencem :)
Viszont a sorozat belőle egész ütős lett, az számomra hozta a továbbképzelt könyvet...

Hogy ON is legyek:
Megnéztem, egyszernézős, de jó film a Dredd.
Viszont bármennyire is sajnálom, mozipénzt nem adnék érte.
Szerintem ez is DVD-n, filmkölcsönzőkben termeli meg a hasznát.

toooth 2013.01.03. 14:28:25

@Gevin: Valóban életszerűtlen lenne, ha hollywood-i forgatókönyvírok indonéziából kopiznának és tényleg más volt a hangulata. Biztos lánykoromba égett a retinánba a uw színes-béna ruhájú-robschneideres-Stalone-s Dredd és az újtól is több helyszínes, kevésbé nyomsztó légkörű lazaság vártam. Ezzel együtt, mivel Raid-nél már láttam már az egy épületben a gonosszal és embereivel történtet, ez a rész nem nagyon vágott hanyatt. A többi rendben volt.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.01.03. 15:01:48

Nálam 9/10. 2012 egyik legjobb, de biztos, hogy a legalulértékeltebb darabja!

rockjano 2013.01.03. 16:29:11

Hát nem tudom. Láttam..

Egy igazi erőszakfilm de legalább nem akar másnak mutatkozni ezt előnyére kell írni.

Szinészi játék sok nincs benne, az embereket úgy kaszálják mint a búzát, de igazi fájdalom, szenvedés és kín nincs benne ahhoz túl sematikus az egész.

Annak ami jó, de ez NEM FILMMŰVÉSZET. Olcsó de jó szórakoztatás. És persze vannak benne irreális dogok, meglőtt ember két perc múlva rugdosódik verekszik.. na persze.

Mindenesetre elég borús jövőt fest le (dettó mint a Looper ami azért jobb film).

Olyan ez mint egy jobbféle hamburger, nem rossz de azért nem kaviáros szendvics, ha igazi drámát érzelmet akarsz ne ebben keresd. Egyszer nézhető.

tjunior 2013.01.03. 16:29:31

@toooth: nehezen másolhatta, a Dreddet 2010 novemberében forgatták, a The Raidet meg 2011 márciusában kezdték el...

Anti Anyag (törölt) 2013.01.03. 17:31:48

@mrbloodbunny: Én rögtön kétszer is megnéztem, annyira megragadott a látványvilág és az akciók. Pedig nagyon nem csak ilyesmiket nézek.

A kiváló, az egy egyetemes kategória, lehet művészfilm, de pornó, vagy hentelős film is kiváló. Nagyon jót tett a rendezővel az, hogy nem voltak mögötte Hollywood moguljai.

csotany 2013.01.03. 17:36:11

Kérem tisztelettel én végignyálaztam vagy 200 2000AD-s Megazine-t... (30-40 oldal jófajta képregény Dredd világában), merem állítani hogy kicsit ismerem a képregényt is.

Ennél a filmnél jobb nehezen történhetett volna cápaszájú bíránkkal. Nekem nagyon bejött. A hangvétel, az egész világ laza felfestése... ahogy a Resyk hullaszállító kocsija törli a vért a folyosón. Uraim, ez tökéletesen átadja Megacity lényegét.

Blake / Mitch and Murray 2013.01.03. 18:00:33

Az a baj,hogy az összes ilyen franchise-t nem adják oda a japcsiknak.Na azok aztán felturbóznák keményen.Lenne Anime meg animációs mozi!Meg esetleg mozifilm,amin jókat nevethetnénk.

Blake / Mitch and Murray 2013.01.03. 20:29:51

@Gevin: Na jó,nem biztos,hogy akkora baj.De az azért nagyon tetszik,hogy mindenről lehúznak ezer bőrt,így(a nagy számok törvénye alapján)néha csuda dolgok születnek.Vagy néha 1 kupac fos. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 12:26:24

Megnéztem én is, és nagyon tetszett.

ide is berakom ezt, mert sztem nagyon okosat írtam. :D

Azt a raid-es összehasonlítást meg nem értem.

Raid: rendőrök menekülnek egy toronyházból.

die hard: egy rendőr szembeszáll a gonoszokkal egy toronyházban, közben egysorosokkal gyilkol és ledobálja a rosszakat az emeletről.

Melyikre hasonlít jobban a Dredd??

mert sztem a die hardra sokkal inkább, mint a raid-re.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.10. 12:47:47

@doggfather: Van a dologban némi igazság, de:

a Raid-ben egy drogmaffia foglalja el és sajátítja ki azt a bizonyos toronyházat egy kegyetlen, mocskos vezérrel, a Dredd-ben pedig szintén erről van szó. Egyrészt jóval nagyobb az analógia szerintem, mint a DH-ban, másrészt ez a közelmúltban mutatkozott be és vált egycsapásra kőkemény indonéz akciófilmmé, így akaratlanul hamar beugrik az embernek, miközben majszolja a popcornt a bírákat nézve.

A Die Hard-ban pedig egész más miatt lepik el a rosszarcúak a Nakatomit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 12:50:00

@Gevin: persze, hogy az se jó hasonlat, de minden hasonlat sántít egy kicsit.

A raid-es se 100%.

Nekem egyáltalán nem ugrott be, a stílusa, a hangulata totál másmilyen.

Csak azért gondolkodtam el rajta, mert mindenhol írják.
De ha nem hívják fel rá a figyelmemet fel se tűnt volna a hasonlóság.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.01.10. 16:53:35

@doggfather: Én már a trélernél furcsáltam, hogy eléggé kopi a sztori.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 19:08:32

@Gevin: De te egy jól értesült blogger vagy. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása