Amikor a milliókból készült akciójelenetek elbújhatnak a kuka mögé: Singham jön, kigyúrt és bajszos, Bud Spencert megszégyenítő parasztlengők díszítik repertoárját, miközben lassítva sétál napsugarakkal a homlokán David Hasselhoffot megalázó lazasággal. Zs-kategóriás akciófilm csúcsa?
Úgy látszik vagy nagyon könnyűeket adtam eddig, vagy csak ti vagytok extra felkészült filmbuzik. Persze a Google használata sem volt megtiltva. Akkor nézzük a mai utolsót:
A karakter egy 1990 utáni filmben szerepel:
"A becenevemet nem éppen a békés és barátságos természetemről kaptam.
Több gyilkosságot is elkövettem.
Amit én elkövettem, azért mást tartanak felelősnek.
Az előző feladványt (ahol az alapfelállást vázoltuk), elég hamar kitaláltátok, úgyhogy összedobtam a következőt. Kis szabályformálás után arra gondoltam, hogy egy feladvány érjen 1 pontot, és akinek 5 pont összegyűlik, az saját maga adhatja fel a leckét az olvasóknak és nekünk (szerkesztőknek) egyaránt - már ha kíván élni a lehetőséggel.
A karakter ismét egy 2000 utáni filmben kelt életre:
"Felfedező úton vagyok.
Az erős fény bántja a szememet.
Amikor elmondom honnan jöttem, az emberek kételkednek a szavamban.
Kísérleti jelleggel indítunk egy játékot, aminek a lényege, hogy egy filmbeli karaktert kell kitalálni, 5 a karakterre jellemző állítás elolvasása után. A győztes nem nyer egy milliót, valószínűleg 100 Ft-ot sem, de elmondhatja magáról, hogy nagy király a filmek ismeretében. Amennyiben nem sikerül kitalálni sok-sok tipp után sem, akkor további mondatok jönnek segítségként. Ha még így sem megy és szabad a gazda, akkor felfedem, hogy kire gondoltunk. Mivel kísérleti jelleggel indul ez az egész, kérném kedves olvasóinkat, hogy szavazzanak arról, legyen-e még a jövőben rendszeresen ilyen karakter-krimi játék.
UPDATE: egy feladvány 1 pontot ér, akinek összejön az 5 pont, az saját feladványt adhat fel.
Az első feladvány karaktere egy 2000 utáni filmben szerepel:
"Az emberi arcom csak álca, a másik az igazi.
A módszereim szélsőségesek, de többnyire célravezetőek.
A magamfajtára éppen vadászidény van.
Gyerekkoromban kiharaptam egy fiú arcából egy darabot, mert az trágár megjegyzéseket tett az édesanyámra.
Mikor az első hírmorzsák szárnya kaptak a The Warddal kapcsolatban, horrorrajongók millióinak szemében csillant fel a remény sugara, hogy John Carpenter a sokévnyi hallgatás után végre újra egy szórakoztató filmmel állhat a közönség elé. Nos, talán túl nagyok voltak az elvárások…
A helyszín a Chamberlain Pszichiátriai intézet, ahol már az első éjszaka különös dolgokra lesz figyelmes Kristen (Amber Heard), a legújabb páciens. Elég merész dolog, és nem is túl kifizetődő egy diliházban azt állítani, hogy szellemek járnak a folyosókon, az orvos ugyanis időnként sokkterápiával honorálja az efféle kijelentéseket. Amikor azonban az intézetben lakó lányok nyomtalanul tünedezni kezdenek, Kristen elhatározza, hogy megszökik – bármi áron. A kérdés azonban végig ott lappang a háttérben: vajon ő őrült meg, vagy az épületet tényleg megszállta a gonosz?
A spanyol alkoholista zsarumatador, aki tahónak született és kész. Tipikusan az a film, ami elmesélve a kocsmában, az ötödik sörön túl, sokkal jobban üt, mint otthon önmagában. De még így is baromi mód szórakoztató és kellően bunkó ahhoz, hogy minden valamirevaló férfiember egy jót röhögjön miközben legurít néhány felest és nem zavartatja magát.
Az általam amolyan félistenként tisztelt Oshii Mamoru rendező urat remélem, már senkinek nem kell bemutatnom, de a teljesség kedvéért elmondom, hogy a világhírű Ghost in the Shell anime alkotójáról van szó, aki már az élőszereplős filmek terén is bizonyított, többek közt a 2001-es Avalon – Virtuális csapda című művével. A szakterületétől, vagyis a futurisztikus-fightolós témától szerencsére az Assault Girlsben sem távolodott el, amire mellesleg teljesen véletlenül bukkantam rá, mialatt céltalanul böngészgettem, és igencsak nagyot néztem, amikor az első percekben tudatosult bennem, hogy hoppá, én most egy Oshii-filmet nézek, és a képernyő túloldalán elterülő táj a továbbfejlesztett Avalon egyik helyszíne.