Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

ez_a_blog.png 

  18_v3.png

banner_erdekesseg_tombraider.jpg

banner_sorozatkritika_truedetectives02.jpg

banner_sorozatkritika_sexanddrugsandrockandroll.jpg

banner_elmelkedes_sorozatjunkie.jpg

banner_filmkritika_madmaxfuryroad.jpg

A gázoló / Highwaymen (2004)

2011.03.27. 13:57 Dr.Jones

Sose kötöttek le az autós filmek, de ez most mégis felkeltette az érdeklődésemet, méghozzá azért, mert a benne lévő autót nem versenyzésre, és még csak nem is menősködésre találták ki, hanem arra, hogy tulajdonosa kedvenc hobbijának hódolhasson: a gyanútlan nők elgázolásának.

A rendőrség persze nem talál (nem is keres) összefüggést a különböző államokban végrehajtott cserbenhagyásos gázolások ügyében, így Rennie Cray-nek egyedül kell kézre kerítenie felesége gyilkosát. Amolyan macska-egér játék alakult ki köztük az évek során, melybe most még a gyilkos legújabb kiszemeltje, Molly is belekeveredik.

Nem egy nagy durranás a történet, de épp elég alapanyagot szolgáltat egy feszült thrillerhez. Hogy mennyire használták ki a készítők, az már más kérdés; egy merészebb rendezővel bizonyára ütősebb filmet hozhattak volna ki belőle, de azért így is egész szórakoztató. A színvonal hullámzó, előfordul pár borzasztó unalmas rész, az autós jelenetek viszont roppant izgalmasak. Már-már hátborzongató, ahogy feldübörög a gyilkos kocsijának motorja, s a visszapillantó tükörben felvillan az egy szem fényszórója.

komment

Címkék: thriller filmkritika 6/10

Jackie Chan: A katona / Da bing xiao jiang (2010)

2011.03.26. 12:41 Dr.Jones

Jackie Chan nem sokat lazsált az elmúlt évtizedekben, és az sem zavarta különösebben, hogy majd’ minden csontját eltörte a forgatások során. A kínai színész/rendező/író/harcművész (és még ki tudja micsoda) a mai napig szinte futószalagon gyártja a filmeket, A katona már a 99. a sorban.

A forgatókönyvet maga Chan írta még jó 20 évvel ezelőtt, ám csak most nyílt rá lehetősége, hogy összehozza ezt a jelmezes produkciót, mely a Kína egyesítése előtti háborús időkben játszódik. A vej és a liang hadsereg egy olyan eldurvult csatája után járunk, aminek minkét oldalon mindössze egyetlen túlélője akad: egy liang katona (Jackie Chan), valamint egy vej tábornok (Wang Lee-Hom). A katona foglyul ejti a sérült tábornokot, és elhatározza, hogy hadizsákmányként egészen hazáig cipeli túszát, hogy majd a jutalmul kapott 5 hold földjén boldogan élhessen, míg meg nem hal. Az út azonban korántsem bizonyul zökkenőmentesnek; nem elég, hogy egy hataloméhes vej sereg vadászik rájuk, még a helyi nomád néppel is meggyűlik a bajuk.

komment

Címkék: ázsiai akció vígjáték filmkritika kaland 7/10

The Three Musketeers - előzetes

2011.03.26. 12:30 Gevin

Remake, háromD, kardozós, lassítás, kvájcsenkéjn, szupernindzsa, Paul W.S. Anderson. Amikor szétinjekciózzák effektekkel a filmet - mert hát valahogy el kell adni - akkor nem kell meglepődni, hogy a A három muskétásból egy közepes popcorn film fog születni. Pedig amikor Charlie Sheen meg Kiefer és a többiek kardoztak mindenkiért - mindenki egyért - az kellemes emlékként rémlik fel a gyerekkoromból. Valószínűleg ez marad is így, viszont ez az agyonpörgetett valami nem sok sikerrel kecsegtet. (Pedig a lassítás a gyengém.:)


 

komment

Címkék: előzetes

Pusher / Elátkozott Város (1996)

2011.03.25. 16:06 Gevin

Nicolas Winding Refn Pusher-trilógiájának első része, a Koppenhágai gengsztervilág legaljáról tudósít, egy Frank nevű piti drogdíleren keresztül. Refn olyan megvilágításba helyezi az alvilág bugyrait, ami ellen egyszerűen nem érdemes vitába szállni. Térdig mocsokban gázoló, dokumentarista és reális látásmódjával éri el, hogy a legszkeptikusabb néző is félredobja fenntartásait és elhiszi, hogy amit lát, az Dánia realista alvilági szemete, amiben a barátság vagy a szerelem pont annyit ér, amennyit fizetnek érte.

Frank és haverja Tonny, tréningruhás suttyók, akik drogkereskedéssel tengetik mindennapjaikat, néha felelőtlenül, de a drogterjesztő képzés alatt elsajátított alapvető szabályokat azért betartva. A film rögtön egy üzlettel kezdődik, ahol azonnal érzékeljük, hogy a két piti bűnöző kispályás rangjuk ellenére, komolyan veszik az üzletet és ha 5 ezerrel kevesebb a lóvé, akkor a drog sem tartja versenysúlyát. A Pusher első fele, Frank (Kim Bodnia) megismertetésével tölti az időt, látjuk honnan szerzi a drogot, szem- és fültanúi leszünk Tonyval (Mads Mikkelsen) való beszélgetésének, ahol a puncik rejtelmeit vesézgetik - tökéletesen odaillő dialógus - majd megismerjük a szerb Milo-t, a koppenhágai alvilág legfőbb terjesztőjét, aki barátságos mivolta ellenére, a szívedet is kitépné és a szádba tömné, ha nem adod meg időben a tartozásodat. A cselekmény pedig pontosan efelé orientálódik, amikor Frank kezéből kicsúszik egy üzlet és rengeteg pénzzel kezd el lógni a szerbnek.

Napról napra bontakozik ki a film - egy hét kálváriáját bemutatva - amely aztán a teljes kilátástalanságba süpped, ahol már nincs idő, nincs újabb lehetőség, csak a most van. Frank végiggázol a kapcsolatain, a kudarcok pedig egyre tetőződnek, a tartozás mértéke nő, és amikor már tudod, hogy a legközelebbi találkozáskor kivágják a térdkalácsaid, akkor nem tűnik őrültségnek kirabolni egy másik dílert, még akkor sem ha egy edzőteremben veszik körül kigyúrt állatok . A golyónál ők sem erősebbek. Persze a teljes elkeseredettség előtt Frank megmozgat minden kapcsolatot, amely képes lehet pénzt szülni számára, azonban eredménytelenné válik a sok kísérlet. A lejtő hosszú és Frank még csak a felénél jár, ezért úgy gondolja van még ideje. Prostituált barátnőjével találkozik, döglik a tévé előtt egy spangli társaságában, az idő pedig pénz, mint tudjuk, és kezdetét veszi a rohanás, az őrült pénzhajhászás, amiért bármilyen kapcsolat feláldozható, amiért képes valaki hazalátogatni csonka családjához, ami a lehető legmélyebb szégyennel tölti el, de nincs más esélye - csontig hatoló jelenet, amiben Frank arcára kiül minden őszinte érzelem és szégyenérzet, iszonyatos örvényű drámai pont.

Frank képes kislisszolni a halál előszobájából, az egyetlen kiút eltűnni a városból, amiben már helyet szorítana a belé totálisan szerelmes prostiba, s amikor már úgy tűnik minden összejön, akkor zuhan a legmélyebbre. Egy teljesen a semmiből felkapaszkodó látszólagos esélyre is rábólint, mintha sosem gondolta volna komolyan, hogy képes lenne itt hagyni ezt a helyet. Refn mielőtt végleg elhúzná előttünk a függönyt, ott hagy minket a gödörben, kilátástalanul, a nullával egyenlővé téve, ott ahová nem ér el semmilyen kéz, ahol nincs segítség. Mindent ránk bíz. Talán így a legjobb.

Kim Bodnia és Mads Mikkelsen remekül helyezi térbe, a két kisstílű dílert, ráadásul Frank elhidegülése minden emberi lénytől, rettegése és a semmibe való menekülése zseniális alakítás. Refn a lehető legjobb színészeket szerezte meg első rendezéséhez, ami nem makulátlan ugyan, de határozottan hiteles és egyedi, a maga mocskos és véres módján pedig gyönyörű produkció. 8/10.

komment

Címkék: krimi filmkritika gengszter 8/10 pusher trilógia

Captain America: The First Avanger - előzetes

2011.03.25. 14:25 Gevin

Mostanság növekszik a számuk a látványra kiéleződő, CGI-kokain filmek kudarcának - pedig az előzetesek alapján egész szépen hazudták az ígéreteket - de majd eljő egy bosszúálló, aki végre rendet teremt és felfokozza a nézősereg kételyeit eloszlató reménykedéseket. Megfelelő mennyiségű popcornt juttat az emberek szájába - és agyába - hogy aztán majd jóllakott elégedettséggel hagyják el a mozitermet. Vagy csak egyszerűen beáll a sorba és szar lesz. Aztán viszonylagos nyereséget hozva valami elmúlóan középszerű alkotás születik belőle. Utóbbi reméljük elmarad és az első tippem jön be, mert ez a tréler előrevetíti a pörgős akciójeleneteket, a CGI profi(t)ságát, a jó színészeket..mindezt Amerika egyik híres képregényéből adaptálva.


 

komment

Címkék: előzetes

A Vadnyugat Eastwoodja: Egy maréknyi dollárért / Per un pugno di dollari (1964)

2011.03.24. 16:14 Dr.Jones

Több szempontból is kiemelkedő film az Egy maréknyi dollárért; elsősorban azért, mert 1964-ben elindított egy folyamatot, mely további igényes westernfilmeket szült (ami Olaszországban akkoriban ritkaságszámba ment), hozzájárulva az egyre csökkenő népszerűségnek örvendő műfaj életben tartásához, másrészt pedig a főszerepben feszítő, addig még nem kimondottan ismert Clint Eastwood számára meghozta a világhírnevet.

Az ekkor 34. életévét taposó Eastwood egy hallgatag, de magabiztos, ún. „névtelen ember” bőrébe bújva indult a vadnyugat meghódítására – karakterét későbbi filmjeiben tökélyre fejlesztette. Nem tudni, honnan jött, vagy merre megy; a névtelen ember céltalanul bolyong a kietlen pusztákon, és a sziklás kanyonok között. Egy napon egy mexikói kisvárosba viszi az útja, ahol egy nem túl szívélyes fogadtatás után közelebbi ismeretséget köt a fogadóssal, valamint az udvarban dolgozó koporsókészítővel. Miután végighallgatja a városka rövid történetét, elhatározza, hogy ott marad pénzt keresni. Ehhez a két banda, Baxterék és Rojóék folyamatos rivalizálása épp kapóra jön számára; hősünk ugyanis igyekszik mindkét főnök kegyeibe férkőzni, miközben a háttérből mozgatja a szálakat.

komment

Címkék: western filmkritika 8/10 a vadnyugat eastwoodja

Amikor kimondják a címet

2011.03.24. 13:01 Gevin

Nem, nem amikor bemondják a főcímnél, hanem amikor a szereplők elsütik, hogy mi az amiben épp vannak. Sokszor megmosolyogtat, pláne ha jó jelenetben helyezik el. Az alábbi videóban marha sok össze van szedve. A Space Jam-es a legpofátlanabb.

komment

Címkék: fun video

Fairy Tail (2009- )

2011.03.23. 16:03 Dr.Jones

A Fairy Tail egy olyan világba kalauzol el bennünket, amelyben a mágia tudománya kulcsfontosságú szerepet játszik az emberek életében. A varázslók rendszerint céhekbe tömörülnek, ahol képességeik fejlesztése mellett különféle küldetéseket vállalnak el, amikkel az egyszerű emberek nem tudnak megbirkózni.

komment

Címkék: anime fantasy fairy tail

Rocky (1976)

2011.03.23. 00:26 Gevin

Stallone írói vénájának első szárnycsapása volt az olasz bokszoló életének papírra vetése, amely a legjellemzőbb sportdrámai klisékre szép nagy ívből tesz, miközben azért a műfaj fontosabb pontjait magában foglalja, sőt. Precízen építkezve tárja elénk, egy magával elégedetlen 30-as bokszoló életútját, aki már régen letett a nagy lehetőségről, majd mikor az a semmiből besétál hozzá, a meghökkenéstől egyszerűen csak kapkodva elutasítja. A Philadelphiai külvárosi szegénynegyed atmoszférája egyszerűen gyönyörűen nyugodt és csendesen kilátástalan, amibe Rocky Balboa tökéletesen beleillik.



A kamerák mögött helyet foglaló urat, John G. Avildsennek hívják, aki a Rocky V-öt és a Karate kölyköt rendezte a tárgyalt produkció mellett, de felesleges lenne vitákba bonyolódni, a Rocky lett a legtökéletesebb műve, amit annyira tisztára csiszolt, hogy végül kultikus magasságig jutott vele, tehát mindenképpen célba ért. A Rocky legfőképpen dráma, a csóró negyed körképe, igazi odavaló gengszterekkel, tizenéves utcagyerekekkel, csavargókkal és alkoholistákkal, valamint egy megélhetésért bokszoló olasz csődörrel, akit mindenki ismer a környéken.

Rideg utcák, póznák fényében áztatva kúsznak a maguk nyugodt tempójában a képernyőre, s ezáltal szívnak minket magukba. Az olykor tökéletes félhomályban úszó világítás építi fel a film szilárd vázát, amelyet a határozott és gyönyörű operatőri munka biztosít be végérvényesen. Bizony, a Rocky nem csak a húspüföléstől és attól a bizonyos upbeat soundtracktől maradt emlékezetes és ragadt be a poros kultfilmlista címei közé. De mennyire nem. A karakterek stabil, biztos lábon állnak, a jellemük szinte kidomborodik a vászonról, érezni az életük ívét, ami csak a legritkább esetben tart felfelé, és akkor sem sokáig. Pont ezért óriási lehetőség és szerencse ami Rockynak megadatik, persze ő természetes történésként fogadja, legalábbis annak leplezi, miközben ökölbe szorítja a kezét és felkészül élete esélyére - ami valószínűleg az egyetlen. Közhelynek hangzik, és talán részben az is "a lehetőség", de ebben a környezetben - csótányok és legyek között - mégis hiteles mederbe sodródik. A bőrdzsekis, kalapos bunyós kénytelen a kevéssel beérni, próbál beletörődni élete letargikus hömpölygésébe, amit a helyi gengszterfőnöknek végzett verőlegény melóból igyekszik fenntartani. Majd Apollo Creed a jelenlegi világbajnok, kinézi a jó hangzású nevet - reklámfogás reményében - a jelöltek közül, majd közli: " A harmadik menetben kiütöm."

Stallone nem a mély drámázásról híres, egy kibaszott tesztoszteronteremtő akciósztár, épp ezért emelkedik ki alakítása, mert nemes egyszerűséggel jól csinálja. Abszolút megértjük az önmagával szembeni fenntartásait, végig megmarad annak, ami, még akkor is ha kifejezetten gyenge a bokszjelenetekben - ahogy az edző is mondja, csapkod és dülöngél jobbra-balra. Carl Weathers jókora fölénnyel teljesít, amikor bunyóról van szó, hiába csak mellékszereplő és nagyságát is kellőképp érzékelteti. Adrian (Talia Shire) és Rocky romantikázása néha a vontatottság előszobájába merészkedik, néhol túlhúzva a valóban szükséges időintervallumot, de amikor elérünk a végjátékhoz, akkor megértjük miért teszi mindezt.



Miután látjuk a klasszikussá formálódott - már minden lehetséges módon kifigurázott - montázst a felkészülésről, elérkezik a mérkőzés, aminek aztán a végkimenetele a lehető legügyesebben kerüli ki a mindenki által várt befejezést. Profin megírt és vászonra festett ábrázolás. Azzal a tudattal, hogy az igazi győzelemhez szükségtelen nyerni, - az egyedüli kérdés az, hogy mi magunk mivel tesszük egyenlővé a saját győzelmünket. Ettől válik Stallone sportdrámája a 70-es évek egyik alapkövévé, amiből aztán több tucat sportfilm merít a jövőben. Miközben a Rambo inkább mészárlással átitatott mondanivaló, a Rockyban van valami hétköznapi dicsőség, amely az egyszerűségével válik emberivé. 8/10.

komment

Címkék: sport klasszikus rocky dráma filmkritika 8/10

'80-'90 Classic Shit!

2011.03.22. 15:49 Gevin

Rambo beköszön, a Skynet öntudatra ébred, Joe Hallenbeck rágyújt egy piros Marlborora, Dutch kinyír egy Predatort, John McClane életének árfolyama egyre csak drágul, Rocky Balboa tovább edz, Cobretti ötből ötször talál, John Matrix kiírt egy fél államnyi lakosságot, Simon Phoenix élvezi a jövőt, tökéletes katonák születnek, Ethan Hunt megoldja a lehetetlen missziót, Bodhi és Johhny Utah bankrablásból finanszírozza a szörf-őrületét, Neo belép a Mátrixba, David Mills és William Summerset detektív egy profi sorozatgyilkost kerget, Lincoln Hawk apává és szkandervilágbajnokká válik, elkészül az első interjú egy vámpírral, Cameron Poe a legelitebb bűnözőkkel utazik az első osztályon, Butch Haynes megszökik a sittről és Texasban kocsikázik egy 8 éves kölyökkel, Henry Hill gengszterségre szakosodik ..napokig lehetne mesélni. Mind-mind hatalmas pillanatok a 80-as 90-es évek filmjeiből, amik beégnek az ember retinájába, kitörölhetetlen örökzöld emlékké válnak és sokaknak - többek közt jómagamnak - a gyerekkort idézik. Ezekből pedig sosem elég, ezért ezeket felelevenítve indul útjára nálunk a '80-'90 classic shit! sorozat, amelyben eleinte főleg klasszik akciókkal fogunk foglalkozni, majd a teljesség igénye nélkül, a műfajok közt bolyongva ugrálunk a két évtizedben és szállítjuk az írásokat. A sorozat neve egyúttal a címkéje is lesz, erre kattintva éritek majd el kifejezetten ezeket a posztokat.

A végén pedig nem maradhat el a kérdés: kinek mik a legnagyobb kedvencei ebből a korszakból?

komment

Címkék: 80 90 classic shit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása