Ha egy átlagos, középkorú amerikai férfi lennék, aki valamilyen technikai osztályon dolgozik egy cégnél, a hobbija pedig hogy kedveli a különböző bűnügyi történeket, rovatokat, és viszonylag keveset tévézik, akkor bizony tetszene a J.J. Abrams és Jonathan Nolan nevével fémjelzett pilot. Nos, én nem vagyok egy középkorú amerikai férfi.
A történet a következő: adott egy gazdag férfi, akinek bizonyos rálátása van a jövőre. Azaz az általa a kormánynak épített gépezet segítségével a "jelentéktelen bűntények" főszereplőinek TB-számának birtokában van. Ehhez pedig kerít egy zsoldost, aki hivatalosan tulajdonképpen halott: ő John Reese (James Caviezel). John elvesztette a feleségét, gyakorlatilag a társadalomból kivetett homelessként igyekszik halálra inni magát, amikor a metrón a HMCS-k (Helyi Menő Csávók) belekötnek, ő pedig két mozdulatból eltorzítja az arcukat. A gazdag üzletember (ja, ő mellesleg a Lost-os Michael Emerson) azonnal lecsap rá és felajánlja a munkát. A pilot az első közös ügyükről közvetít.
Az egy rész-egy ügy felállástól engem a rosszullét kerülget, hiába szőtték a szkriptbe ezt a spécinek látszani akaró csavart, ide bizony kevés lesz. Ez még az egyenlet kevésbé vitatható eleme volna, mert közben eléggé zsúfoltan kapjuk a képünkbe az akciójeleneteket, amikben James Caviezel úgy rugdossa a seggeket, ahogy más a reggeli müzlijét kanalazza magába. A sablon panelekből összetákolt sztorihoz társulnak ezek az elkapkodott tűzharcok, amik dinamikátlanul és erőltetetten megrendezettek - azért akad elfogadhatóbb is -, ráadásul a karakterek motivációi erősen megkérdőjelezhetőek - John mindent megtesz egy ügyért, amire valójában nagy ívből szarik. Ellenben az ő karaktere és jelenléte az egyedüli, ami eladhatóvá avanzsálja a pilotot - színészkedik és briliánsan jól ötvözi a veszteségtől depresszívvé formálódott énjét egy képzett katona törtetésével, hogy azt a sztoikus - idővel beváltott - fenyegetőzését ne is említsük.
Klisékből összehegesztett nyomozós sorozat, amiben Jim Caviezel remekel, de mindenki más elsikkad. Ha az amerikai tévézés utóbbi éveinek nyomozós szériáihoz mérjük, akkor messze kiemelkedik közülük, de sajnos még ezzel is bőven kevés, ahhoz, hogy a folyamatosan nézhetőek listájára felírjuk a címét. Abszolút a középszerű tévésorozat kategóriába sorolható - bár ebben ténylegesen érdekes lehet az egyik főkarakter -, és hiába J.J. Abrams, ide most az ő neve is kevés. 5/10